6 månader efter examen kan du garanterat inte sköta de flesta ekonomichefssysslor. Tar betydligt längre än så för att du ska klara det.
28.000:- ligger i rätt härad för dig. Skulle du ha riktigt mycket tur får du upp lönen till 30.000:-. Notera att jag talar i generella termer utan hänsyn till Corona-tider. I dagsläget ska du vara nöjd att få behålla jobbet OCH 28.000:- i lön.
EkonomiASSISTENT är PajasJobb your dummy - du ASSISTERAR någon riktig ekonomi.
Riktigt jobb heter kamrer, controller, ekonomichef, CFO o liknande - var glad att du har
ekonomjobb ö h t - o utbilda dig på fritiden så du kan få de riktiga ekonomijobb som SC430 nämner
Du ska vara glad om du får 28.000kr fast. För så som det låter på dig nu så går du på timlön. Alltså har du vissa månader bra mycket under 28 och ibland strax över 28 ( om det är en lång månad). Fördelen för dig med en fast lön är att du fortfarande får betalt för röda dagar osv. Du får förmodligen en intressantare pensionslösning samt betald semester.
Jag skulle inte bli förvånad om de sänker din lön.. Men däremot så hade jag sagt till din framtida arbetsgivare att du gärna behåller ungefär samma lön som i dagsläget och du kan då tänk dig 30.000kr/mån. Sen tar du emot den lönen de bollar tillbaka till dig.
28k i månaden är en helt ok lön för en ekonomiassistent, jag tror nästan att som fast anställd blir du erbjuden lägre lön.
Jag undrar dock, du som utbild ekonom (fil kand eller mag) varför vill du jobba som ekonomiassistent mer än några månader innan du går in i en mer renodlad redovisningsekonom roll?
EkonomiASSISTENT är PajasJobb your dummy - du ASSISTERAR någon riktig ekonomi.
Riktigt jobb heter kamrer, controller, ekonomichef, CFO o liknande - var glad att du har
ekonomjobb ö h t - o utbilda dig på fritiden så du kan få de riktiga ekonomijobb som SC430 nämner
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!