2020-10-28, 22:35
Medlem
Händer att jag har bröd som tillbehör t.ex. när jag äter räkor. Brukar också ibland äta diverse matiga sandwich, ja också hamburgare förstås.
Citera
2020-10-28, 22:38
Moderator
Ancistruss avatar
Jag gör nästan alltid det. Oftast bara vanligt knäckebröd med smör på. Vid enstaka tillfällen när jag tycker att det passar tar jag en ostskiva på.
Citera
2020-10-28, 22:39
Bröd till middagarna förknippar jag med middagarna hos farmor. Tyvärr inget som anammades av min familj. Till soppor är dock en ostlimpa ett måste!
Citera
2020-10-28, 22:45
Medlem
Beror helt på måltid, sill med snaps och öl? alltid tunnbrödsmacka med wb såklart.

Italieninspirerade middagar typ pasta vill jag ha vitlöksbröd till, med ost såklart, wb eller parmesan, alltid på pain riche med hemgjort kryddsmör förstås, inge jävla biggans vattensmör.
Citera
2020-10-28, 22:55
Bannlyst
Alla från Libanon

Gör jag linssoppa är det jävligt gott med scones till! Får bli det imorgon
Citera
2020-10-28, 22:56
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Hur många äter bröd som tillbehör till er helt vanliga middag på kvällen?

Har för mig att det var vanligare förr då nästan all mat - speciellt kött - var dyrare än idag.
Själv gör jag det bara om det ingår i måltiden, typ hamburgerbröd.

Hur gör ni, och vilken sorts bröd ärts det i så fall? Bara med smör eller kanske även pålägg?

Är bröd-till-middagen regionalt betingat, typ nord / syd? Kanske stad / landsbygd?

I princip enbart till soppa eller skaldjur. Inte annars.
Citera
2020-10-28, 22:59
Medlem
StigAllans avatar
Äter Leksands till all husmanskost, har testat med hembakt men det blir mer nischbaserat.
Med en stor klick smör utan tillsatser på den håliga sidan dessutom.
Citera
2020-10-28, 23:06
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Knäckebröd är ett måste till mina måltider. Lite smör och en ostskiva på det så kan det inte bli bättre. Har dock aldrig riktigt varit förtjust i mjukt bröd. Har nog inte ätit mjukt bröd på flera år nu.
Citera
2020-10-28, 23:21
Medlem
Till soppa blir det absolut en eller två mackor. Till övrig mat brukar jag hoppa över brödet.
Citera
2020-10-28, 23:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Till soppor och indiskt så brukar det bli någon form av hembakat brytbröd.

Till blodpudding och pannkakor så ska det vara hårt bröd med kaviar.

Vitlöksbröd kan det bli när man äter någon krämig pastarätt.

Annars är det sällan bröd till middag i vårt hus.
Citera
2020-10-29, 01:12
Medlem
qwertas avatar
Gärna bröd ... ett riktigt gott bröd ... hoppar gärna över pasta/ris ... tråkigt smaklöst ... men ett gott bröd ... oj oj ... lyfter ... :-)
Citera
2020-10-29, 11:10
Bannlyst
Äter mjukt eller hårt bröd som komplement till den varma maten. Typ baguette eller vilket mjukbröd som helst.

En vana jag fick med mig från utlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in