• 1
  • 2
2020-04-10, 19:58
Medlem
cybergrodans avatar
Ofta när man går på restaurang (speciellt ute i Europa) så får man en korg med bröd och smör till/före maten. Mina morföräldrar äter ofta knäckebröd till maten hemma, men enda gången jag själv gör det är när jag käkar soppa.
Ikväll gjorde jag pasta och till det gjorde jag ett vitlöksbröd i ugnen, och satan så gott det är! Personligen tycker jag också man blir mätt snabbare (inte så konstigt kanske med snabba kolhydrater) och att mättnaden håller i sig längre.
Hur gör ni? Brukar ni äta bröd till maten? Till någon speciell maträtt kanske?
Citera
2020-04-10, 20:04
Medlem
Tvonds avatar
Äter 2 st Husman med smör och ost ofta till middagen iaf på vardagarna oavsett rätt.
Citera
2020-04-10, 20:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Känner igen detta med knäckebröd hos äldre släktingar. Det är sådant som gäller till maten. Rikligt med smör också. Vet inte vitsen med det. Samma som på restaurang där man får dessa bröd innan. Är det för att man ska bli mätt snabbare och käka mindre?
Citera
2020-04-10, 20:09
Medlem
Ziayas avatar
Bara till soppa.
Citera
2020-04-10, 20:09
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Nar det kakas bruna bonor och flask maste jag ha Falu ragrut till med mycket smor. Sedan saklart vitloksbrod nar det vankas grillat eller Chili Con Carne. Enda jag kan komma pa for nu, soppa kakar jag sa sallan men om, sa saklart nagot gott brod till.
Citera
2020-04-10, 20:11
Medlem
00sjus avatar
Knäckebröd äter jag nästan alltid till maten, älskar knaprigt.
Citera
2020-04-10, 20:14
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känner igen detta med knäckebröd hos äldre släktingar. Det är sådant som gäller till maten. Rikligt med smör också. Vet inte vitsen med det. Samma som på restaurang där man får dessa bröd innan. Är det för att man ska bli mätt snabbare och käka mindre?
Ja men det blir ju samtidigt lite motsägelsefullt ifall restaurangerna vill göra en mer mätt redan innan man köpt mat?
Citera
2020-04-10, 20:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ja men det blir ju samtidigt lite motsägelsefullt ifall restaurangerna vill göra en mer mätt redan innan man köpt mat?

Nej det skulle väl vara om den är buffé då. Men det är oftast redan iordningställd och du kan börja käka direkt. För detta med bröd + pizzasallad gäller ju när man sitter och väntar på en rätt. Restaurangerna borde väl snarast vilja att du efter din rätt köper än mat? Då tjänar de mer pengar. Men kanske är något vetenskapligt detta att bröd innan en måltid är en bra sak. Något som de äldre vet om där att de knaprar sitt bröd.
Citera
2020-04-10, 20:21
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Ofta när man går på restaurang (speciellt ute i Europa) så får man en korg med bröd och smör till/före maten. Mina morföräldrar äter ofta knäckebröd till maten hemma, men enda gången jag själv gör det är när jag käkar soppa.
Ikväll gjorde jag pasta och till det gjorde jag ett vitlöksbröd i ugnen, och satan så gott det är! Personligen tycker jag också man blir mätt snabbare (inte så konstigt kanske med snabba kolhydrater) och att mättnaden håller i sig längre.
Hur gör ni? Brukar ni äta bröd till maten? Till någon speciell maträtt kanske?
Nä - varför äta bröd till maten? Så onödigt....
Citera
2020-04-10, 21:13
Medlem
Grittys avatar
Bara om jag äter tacos.
Citera
2020-04-10, 21:18
Medlem
bridgeblandnings avatar
Brukar äta knäckebröd till middagen, särskilt om det är husmanskost. Billigt sätt att dryga ut maten med.
Citera
2020-04-10, 21:23
Medlem
Jag brukar skiva upp nån baguett o h göra vitlöksbröd till iaf hälften av måltiderna. Gäller samtliga mål, frukost lunch som middag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in