2020-04-10, 19:55
Medlem
Frågan kanske ställd, och kanske skulle den ligga under facebook support
Men det flesta Aktiegrupper som startas är (enligt mig) enbart för egen vinning skull ,sitta och Haussa å det grövsta,kasta ut dom som är minsta kritiska/ifrågasättande för att få gruppen som det enbart finns positiva saker om bolaget
Finns det nån regel för detta i Facebooks regelverk ?
Citera
2020-04-10, 21:06
Bannlyst
Nej. Söker du rättsliga åtgärder för att du blivit kickad från en facebookgrupp? Varför vill man ens sitta i dessa grupper? Vad får du ut av det? Inget? Precis.
Citera
2020-04-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Nej. Söker du rättsliga åtgärder för att du blivit kickad från en facebookgrupp? Varför vill man ens sitta i dessa grupper? Vad får du ut av det? Inget? Precis.
1 ,2 , 33 GRUPPER, Som har samma admin samma haussande och kickar alla som inte har positiv syn på bolaget, ( för att i )egen syn sälja innan dårara Hen lockat in inte fattar
Tycker ni det är ok, frågade bara ,facebok tycker det är ok enligt deras regler
Moral ?
Citera
2020-04-11, 00:01
Medlem
Aigiss avatar
Samma skit här som där och på Placera.
Citera
2020-04-11, 01:25
Medlem
Köper man aktier pga att någon random på facebook tipsar om det förtjänar man att torska pengar...
En googling bort så vet man direkt vad det är för skit men folk är ju efterblivna generellt så jag antar att det är för mycket att begära.

Med tanke på alla etiskt tvivelaktiga annonser som facebook accepterar är jag väldigt skeptisk till om detta skulle röra dem i ryggen ö.h.t
Citera
2020-04-11, 06:48
Medlem
Förstår vad du menar men är ju upp till var och en att undersöka det man lägger pengarna på.

Bara det att majoriteten av bolag i såna grupper är biomed företag säger ju allt.
Citera
2020-04-11, 07:45
Medlem
Gruppen för Clemondo-aktier är fantastisk humor. Någon Ibra Kadabra skriver runkinlägg som knappt går att förstå och folk är tacksamma.

Gruppen Aktieraketer och gruppen Aktietips, ungefär samma. Särstavande wannabe superinvesterare. Den ena dummare än den andra.

Poängen med att skriva ”alla gör sina egna bedömningar!!!” I grupper som enbart hyllar saker är också helt meningslös. Det är bara ett sätt att slippa moderera eftersom man också ser antal medlemmar som ett framgångstecken. Ju fler desto tyngre. Idioter!
Citera
2020-04-11, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
1 ,2 , 33 GRUPPER, Som har samma admin samma haussande och kickar alla som inte har positiv syn på bolaget, ( för att i )egen syn sälja innan dårara Hen lockat in inte fattar
Tycker ni det är ok, frågade bara ,facebok tycker det är ok enligt deras regler
Moral ?
Jag säger som så, bygger du din portfölj efter någon på Facebook så förtjänar du inte ha några pengar att investera. Om du fortsätter så har du snart inga pengar kvar heller men det inser du tids nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in