2020-04-10, 09:48
Medlem
Hej, är ute efter en hund och med tanke på storleken och att jag har en amstaff sen innnan så kom jag och familjen fram till att en staffie skulle vara perfekt, dvs Staffordshire bullterrier. Problemet är att jag hittat inga på Blocket och då blir min fråga ifall det finns andra bättre marknader för just husdjur, privata uppfödare osv? . Alla råd uppskattas. Tack i förväg
Citera
2020-04-10, 10:00
Medlem
Hencuckens avatar
Hej. Eftersom att du verkar vara lite intelligensbefriad så råder jag dig att skaffa en tax. Det hade passat dig. Så slipper samhället fler galna staffar som biter allt och alla. Tack för mig.
Citera
2020-04-10, 11:51
Medlem
Det är inte seriösa uppfödare som säljer på blocket. Gå igenom Svenska kennelklubben. Hitta en uppfödare som ska ha valpar, troligtvis fungerar det inte på första försöket men uppfödaren kan tipsa om andra uppfödare vars valpkullar kanske inte står listade på skks hemsida.

Om jag vore uppfödare skulle jag inte sälja valp till köpare som letar hund på blocket.
Senast redigerad av fakeentity 2020-04-10 kl. 11:54.
Citera
2020-04-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakeentity
Det är inte seriösa uppfödare som säljer på blocket. Gå igenom Svenska kennelklubben. Hitta en uppfödare som ska ha valpar, troligtvis fungerar det inte på första försöket men uppfödaren kan tipsa om andra uppfödare vars valpkullar kanske inte står listade på skks hemsida.

Om jag vore uppfödare skulle jag inte sälja valp till köpare som letar hund på blocket.

shit vilka uppstoppade donnor det finns här. köpte min första hund, en amstaff, på blocket 11 år sen från en seriös uppfödare och aldrig haft problem med hunden. Och eftersom jag kollade där först utan att veta att det fanns mer seriösa uppfödare, då förtjänar jag inte få köpa en hund då ?
Citera
2020-04-10, 12:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeentity

Inte för att pissa i dina flingor, men Blocket är Sveriges största annonssida och mängder med seriösa uppfödare annonserar både på Blocket och via SKKs hemsida https://www.skk.se/sv/kopahund/hundraser-valpkullar/

Jag gjorde för något år sedan en genomgång av ett par raser och redovisade här hur flera av de seriösa uppfödarna annonserade på båda, men även hur många av de som fanns med under uppfödarkategorierna på SKKs sida enbart annonserade på Blocket för att nå ut till en större marknad. Det viktiga är inte var man hittar hunden man vill köpa utan hur hunden är, hur uppfödaren avlar och hur denna väljer ut vilka som får köpa valparna...

Till TS.
Kolla in http://ssbtk.se/ (Svenska Staffordshire Bull Terrier Klubbens hemsida), där finns uppfödarlista, aktuella valpkullar och ibland annonser för hundar som behöver omplaceras.

Annars: https://www.skk.se/sv/kopahund/hundr...e-bullterrier/
Citera
2020-04-14, 20:21
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej, är ute efter en hund och med tanke på storleken och att jag har en amstaff sen innnan så kom jag och familjen fram till att en staffie skulle vara perfekt, dvs Staffordshire bullterrier. Problemet är att jag hittat inga på Blocket och då blir min fråga ifall det finns andra bättre marknader för just husdjur, privata uppfödare osv? . Alla råd uppskattas. Tack i förväg

Du får skaffa precis vilken hund du vill, men staffordshire bullterrier är bara marginellt mindre än en amstaff. Och precis lika krävande. Brukar finnas hundar på blocket regelbundet så visst kan du hitta en där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in