2020-04-10, 08:52
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.dn.se/sthlm/polis-missta...-de-bestammer/

"Tre poliser ingrep utan motivering mot det fikande kompisgänget och lyfte hårdhänt ut Arash från bensinmacken. Senare visade en röntgenbild att hans överarm var bruten. 25-årige läraren Arash är chockad efter händelsen.
– Mina elever ska ju kunna känna förtroende för samhället. Ska jag ljuga för dem om vad som hände?

De fyra vännerna hade arbetat färdigt för dagen och sammanstrålade för en kvällsfika på en bensinmack i Rissne. Det var den 19 februari vid 21-tiden och de hade suttit och pratat och skojat med varandra en kort stund när situationen snabbt tog en vändning till det sämre, berättar 25-årige Arash för DN.
– Jag och mina polare stämde träff på macken. En av dem kom direkt från jobbet och hade fortfarande sina jobbkläder på sig. Vi hade det jättetrevligt, säger han."

Ingen av dem reagerade därför när tre poliser – två i uniform och en civilklädd – lugnt kom in i lokalen till synes för att handla på macken. Men efter en stund kom poliserna fram till kompisgänget och verkade vara ute efter något.
– De började så här, ”jaha, så det är här ni hänger nu”. Mina kompisar sa bara att vi tar en fika. Då sa poliserna att fikan var över, berättar Arash

Arash säger själv att han hade en "ganska tuff uppväxt" i Tensta men att han numera är en hårt arbetande lärare och att han och hans kompisar är oskyldiga som lamm.
Någon som vet mer om händelsen och om Arash och hans polare?
(Fotnot: Arash heter egentligen något annat).
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2020-04-10 kl. 09:03.
Citera
2020-04-10, 08:59
Medlem
Har Arash kriminellt bagage eller helt vanlig lärare?
Citera
2020-04-10, 09:01
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Hahaha. Kan det bli mer blattigt än att fika på en bensinmack?
Citera
2020-04-10, 09:05
Medlem
Fake news?
Citera
2020-04-10, 09:06
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.dn.se/sthlm/polis-missta...-de-bestammer/

"Tre poliser ingrep utan motivering mot det fikande kompisgänget och lyfte hårdhänt ut Arash från bensinmacken. Senare visade en röntgenbild att hans överarm var bruten. 25-årige läraren Arash är chockad efter händelsen.
– Mina elever ska ju kunna känna förtroende för samhället. Ska jag ljuga för dem om vad som hände?

De fyra vännerna hade arbetat färdigt för dagen och sammanstrålade för en kvällsfika på en bensinmack i Rissne. Det var den 19 februari vid 21-tiden och de hade suttit och pratat och skojat med varandra en kort stund när situationen snabbt tog en vändning till det sämre, berättar 25-årige Arash för DN.
– Jag och mina polare stämde träff på macken. En av dem kom direkt från jobbet och hade fortfarande sina jobbkläder på sig. Vi hade det jättetrevligt, säger han."

Ingen av dem reagerade därför när tre poliser – två i uniform och en civilklädd – lugnt kom in i lokalen till synes för att handla på macken. Men efter en stund kom poliserna fram till kompisgänget och verkade vara ute efter något.
– De började så här, ”jaha, så det är här ni hänger nu”. Mina kompisar sa bara att vi tar en fika. Då sa poliserna att fikan var över, berättar Arash

Arash säger själv att han hade en "ganska tuff uppväxt" i Tensta men att han numera är en hårt arbetande lärare och att han och hans kompisar är oskyldiga som lamm.
Någon som vet mer om händelsen och om Arash och hans polare?
(Fotnot: Arash heter egentligen något annat).

"det fikande kompisgänget" jo jag tackar....på en bensinmack också. kan såklart skrivas om till högljudda WALLABRUSHOR som babiana sig och mordhota folk till höger och vänster..hoppas armbrottet var allvarligt och ger livslånga men
Citera
2020-04-10, 09:12
Medlem
Har sett en tråkig utveckling blanda vissa där onödigt hat mot polis ökar. I dom kretsarna är det coolt att hata mot polisen. Sen får vi ej glömma dagens rap, rap kom först för att förmedla budskap. Nu är det status och sätta sig själv i fara genom att visa sig tuff.

Jag har förståelse om att det suger att cannabis är olagligt som älskas i förorten. Men dessa personer som är aggressiva och hatiska mot polis vill ej leva i ett samhälle där det råder om den starkaste som överlever... Dvs anarki.

Man ska visa att är "loyal" att visa på riktigt att man hatar polisen. Så tragiskt så att jag nästan skrattar hur larvigt och taskigt det är. Polisen får se mycket skit och uppskattas av dom flesta. Dessa typer får ju stå i rampljuset, men undrar vad problemet är
Citera
2020-04-10, 09:15
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Personalen har förstås uppfattat gänget som hotfullt.

På macken i Rissne är ändå toleransen jävligt hög så de har givetvis betett sig som idioter. Sen började de såklart att käfta emot polisen. GÄÄÄÄSP!
Citera
2020-04-10, 09:27
Medlem
Forever Winters avatar
Om polisen kommer in med tre personer och konfronterar grabbarna så har naturligtvis personalen på macken ringt efter dem.

Vi tar ett alternativt scenario:
"Ett medelålders par från Lidingö åt middag på restaurang Den Gyllene Freden igår kväll. Efter förrätten dök tre poliser upp och ifrågasatte vad paret gjorde där. Efter ett tag blev det handgemäng och mannen i sällskapet fick sin arm bruten av polisen. Paret blev avvisade från platsen."

Detta har - och kommer naturligtvis aldrig hända - av en anledning. Polisen åker inte slumpmässigt ut och konfronterar folk.
För att citera ur filmen Grosse Point Blank; "If I show up at your door, chances are you did something to bring me there"

För att förtydliga ytterligare: "Arash heter egentligen något annat."
Case closed!
Citera
2020-04-10, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Om polisen kommer in med tre personer och konfronterar grabbarna så har naturligtvis personalen på macken ringt efter dem.

Vi tar ett alternativt scenario:
"Ett medelålders par från Lidingö åt middag på restaurang Den Gyllene Freden igår kväll. Efter förrätten dök tre poliser upp och ifrågasatte vad paret gjorde där. Efter ett tag blev det handgemäng och mannen i sällskapet fick sin arm bruten av polisen. Paret blev avvisade från platsen."

Detta har - och kommer naturligtvis aldrig hända - av en anledning. Polisen åker inte slumpmässigt ut och konfronterar folk.
För att citera ur filmen Grosse Point Blank; "If I show up at your door, chances are you did something to bring me there"

För att förtydliga ytterligare: "Arash heter egentligen något annat."
Case closed!
Polisen kan faktiskt begå övergrepp bara så du vet, de har ingen laglig rätt att misshandla folk som inte har gjort något, du måste vara en sån där svenne som bara läser tidningen, men inte själv vart med om något i ditt mesiga liv.
Citera
2020-04-10, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Polisen kan faktiskt begå övergrepp bara så du vet, de har ingen laglig rätt att misshandla folk som inte har gjort något, du måste vara en sån där svenne som bara läser tidningen, men inte själv vart med om något i ditt mesiga liv.

Där har du faktiskt helt fel.
Polisen har all rätt att med våld avlägsna någon som inte följer det polisen säger.

Så jo, dom får "misshandla" någon som inte gjort något ifall dom helt enkelt inte gör det som polisen säger.

Och hur stor är chansen att det här var fyra Bullerbyn-änglar som datt och fika i det stilla på en bensinmack. Ellet kan det inte vara så att bensinmacken bett polisen komma för att dom beter sig som ett gäng apor?
Citera
2020-04-10, 09:52
Medlem
Mr.Swedens avatar
Intressant läsning. Jag tror absolut att DN under chefredaktören Peter Wolodarski håller sig till sanningen även denna gång. Det är de ju kända för. De publicerar ju t o m en röntgenbild på armen. En jättejättestor röntgenbild.

Självklart var det här en otäck upplevelse för Arash. Han säger det själv. Tänka sig - polisen bestämmer.
Citera
2020-04-10, 10:02
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Poliserna flyger ju som vantar i normalfallet när araber blir arga på riktigt.
Jag hoppas att han inte låter det här gå ostraffat, Arash är självklart offret i denna situation, hur kan man tro något annat ?
Står inget om att någon av poliserna skadades, det är ju inte bara att bryta armen av någon för att denne pratar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in