https://www.dn.se/sthlm/polis-missta...-de-bestammer/
"Tre poliser ingrep utan motivering mot det fikande kompisgänget och lyfte hårdhänt ut Arash från bensinmacken. Senare visade en röntgenbild att hans överarm var bruten. 25-årige läraren Arash är chockad efter händelsen.
– Mina elever ska ju kunna känna förtroende för samhället. Ska jag ljuga för dem om vad som hände?
De fyra vännerna hade arbetat färdigt för dagen och sammanstrålade för en kvällsfika på en bensinmack i Rissne. Det var den 19 februari vid 21-tiden och de hade suttit och pratat och skojat med varandra en kort stund när situationen snabbt tog en vändning till det sämre, berättar 25-årige Arash för DN.
– Jag och mina polare stämde träff på macken. En av dem kom direkt från jobbet och hade fortfarande sina jobbkläder på sig. Vi hade det jättetrevligt, säger han."
Ingen av dem reagerade därför när tre poliser – två i uniform och en civilklädd – lugnt kom in i lokalen till synes för att handla på macken. Men efter en stund kom poliserna fram till kompisgänget och verkade vara ute efter något.
– De började så här, ”jaha, så det är här ni hänger nu”. Mina kompisar sa bara att vi tar en fika. Då sa poliserna att fikan var över, berättar Arash
Arash säger själv att han hade en "ganska tuff uppväxt" i Tensta men att han numera är en hårt arbetande lärare och att han och hans kompisar är oskyldiga som lamm.
Någon som vet mer om händelsen och om Arash och hans polare?
(Fotnot: Arash heter egentligen något annat).