2020-11-17, 06:46
Medlem
Är beredd att sätta en peng på att det blir Mats och Karin. Tror hennes långa brev handlade om mycket mer än att hon tvekade på gårdens potential. Sen redigerades deras samtal hårt för att tittarna ska tro att de andra kvinnorna har en chans. Redigeringstrix för att öka underhållningsfaktorn ju.
2020-11-17, 13:01
Medlem
kvasthildurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persiljan
De har haft återträff för programmet såg jag på hennes cafésida. Kommer det på tv i höst kanske eller var det nåt gammalt som jag isåfall missat?
Det kommer program från återträff senare, minns inte om det är i mellandagarna eller kanske något senare, men där någonstans.
2020-11-17, 16:19
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Är beredd att sätta en peng på att det blir Mats och Karin. Tror hennes långa brev handlade om mycket mer än att hon tvekade på gårdens potential. Sen redigerades deras samtal hårt för att tittarna ska tro att de andra kvinnorna har en chans. Redigeringstrix för att öka underhållningsfaktorn ju.

Inte en chans. Hon åker ut med buller och bång i nästa val.

Han väljer 53-åringen.
2020-11-17, 17:15
Medlem
Sugerattvaradigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Mats är en bra människa. Såna är det ont om.

Han skulle satt tjejerna på att skrapa färg. Hur man jobbar ihop, hur man hanterar sånt som är jobbigt utan gnäll säger mycket om en människa.

Tjejerna som tyckte bonden gnällde för att de inte slagit i stolparna ordentligt är helt dumma i pallet. Det blir ju inte så jättekul att fånga in förrymda ungdjur på bygden. Det brukar sluta illa.
Sen att ställa sig i skuggan... Jag hade skickat hem dem.
Och Linda borde fattat nåt om livet på en gård vid det här laget.

En bonde behöver markservice och nån som kan hugga i. Det verkar bara bögarna vara intresserade av.

Hur fan tänker folk. Om tjejerna inte ens försöker i början...

Instämmer helt. Hade velat se Erik skicka alla tre hem direkt. Han kommer inte finna någon flickvän av dem tre. Det är så galet uppenbart. Han borde inte vara rädd för det, för nu vet de alla kvinnliga tittare vem han är och nya brev av mer vettiga tjejer kommer att dimpa ner i hans brevlåda.
2020-11-17, 22:17
Medlem
Citat:
Vi är helt eniga du o jag. Jag bor i Värmland, några mil ifrån Carina o hennes familj, men blir det möjlighet till utflykter till sommaren så ska jag ta mig en tur och samtidigt uttrycka min uppskattning.
De har haft återträff för programmet såg jag på hennes cafésida. Kommer det på tv i höst kanske eller var det nåt gammalt som jag isåfall missat?
Carina och Rickling och Mona-Lisan, vem mer kan vi nämna?
Eller hur har det gått för Marcus och rödhårige Roger?
Och bonde jorden runt- han värmlänningen i Australien+
Det är några som inte fann sin partner.
Ett lyckat par var väl Isabell och? de två var dessuton lika.
Precis som Rickling och hans Caroline, utseendemässigt kunde varit syskon.
2020-11-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Roger Karlsson minns jag väl, reko kille det med. Googlade och hittade att han sen blev deltidsbrandman ute på Ljusterö och att han överlät gården till ngn i släkten. Hoppas han hittat nån snäll och bra flicka i vilket fall. Han hade bridge som intresse såg jag också, tyckte väl han verkade ha huvet på skaft...

Värmlänningen i Australien valde väl en flicka från västra Värmland, men hur gick det sen? Hade han egen gård eller var han anställd?
2020-11-17, 23:20
Medlem
Citat:
https://www.dt.se/artikel/sa-firar-b...sin-tionde-jul
Googlade Isabell och det var roligt att se. Artikeln några år nu men jag hoppas de har det fortsatt bra med barnen och allt. MS var ju inte roligt. Minns henne väl också, rejäla typen flicka.
2020-11-18, 00:21
Medlem
Citat:
https://www.dt.se/artikel/sa-firar-b...sin-tionde-jul
Googlade Isabell och det var roligt att se. Artikeln några år nu men jag hoppas de har det fortsatt bra med barnen och allt. MS var ju inte roligt. Minns henne väl också, rejäla typen flicka.
Tack. Härligt se dessa .Knoddarna o två minigrisar.
Ja Roger hade kvalite.
Men bästa minnet detär unge Fredrik som missade välja den lämpliga flickan och valde fel.
Men nu har han iallafall både fru o barn.
Undrar vad som hände med den tystlåtna klyftiga tjejen som han valde bort i slutänden.
Blev hon veterinär?
2020-11-18, 04:35
Medlem
kulturstrategs avatar
Sett på veckans avsnitt av Kärlek åt alla nu. Innehållet är verkligen tunt. Båda skulle göra val, men givetvis hann bara Linn göra sitt(det uppenbara) innan avsnittet var slut. Jag kan dock redan nu avslöja att Erik kommer att välja bort den enda kvarvarande han har skuggan av en chans på - den blonda skånskan. Amy(den mörkhåriga för dom som inte har koll på namnen) har honom lindad runt sitt finger efter några extremt klichéartade fraser(som ska visa på romantiskt intresse) hon yttrade, utan inlevelse, under en kort pratstund med Erik. Hon har ett lömskt drag den tjejen, det ser man i hennes ögon. Erik är alldeles för upphetsad av att två snygga tjejer är "intresserade" av honom att han ignorerar tecknen som tyder på motsatsen. Loppet är kört för årets tönt-bonde
I min spåkula ser jag Erik om några år befinna sig på en bar någonstans i ett sydostasiatiskt land...

Kanske borde jag lägga Erik's val i en spoiler? I så fall får moderator ta bort mitt inlägg så jag kan göra om och göra rätt
2020-11-18, 10:22
Medlem
Citat:
Tack. Härligt se dessa .Knoddarna o två minigrisar.
Ja Roger hade kvalite.
Men bästa minnet det är unge Fredrik som missade välja den lämpliga flickan och valde fel.
Men nu har han iallafall både fru o barn.
Undrar vad som hände med den tystlåtna klyftiga tjejen som han valde bort i slutänden.
Blev hon veterinär?
Fredrik ja, honom minns vi alla tror jag. Iallafall vi som skrek neej när han valde den han valde, och som vi alla väl visste skulle hitta på annat. Hade jag varit hans mamma hade jag talat förnuft med honom. Lena Granström, som han naturligtvis skulle valt, hittar jag inte på ratsit så då kanske hon bytt namn. Det vore kul att veta hur hon har det. Tittade igen på deras träff på slottet och redan där såg man ju att det var rätt tjej för honom. Blyg o nervös var han och för henne stockade sig g-ljudet, men annars!
2020-11-18, 11:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Fredrik ja, honom minns vi alla tror jag. Iallafall vi som skrek neej när han valde den han valde, och som vi alla väl visste skulle hitta på annat. Hade jag varit hans mamma hade jag talat förnuft med honom. Lena Granström, som han naturligtvis skulle valt, hittar jag inte på ratsit så då kanske hon bytt namn. Det vore kul att veta hur hon har det. Tittade igen på deras träff på slottet och redan där såg man ju att det var rätt tjej för honom. Blyg o nervös var han och för henne stockade sig g-ljudet, men annars!
Varför skriver inte ni detta i den allmänna tråden om Bonde söker fru tidigare säsonger istället? Det är jävligt svårt att veta vilka personer ni åsyftar, det är bara ett tomt förnamn och inget ansikte, länka bilder på alla ni refererar till
2020-11-18, 11:02
Medlem
Jag står fast vid att jag inte tror det kommer bli något mellan Erik och Karolin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in