Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Kvällens avsnitt då i vanlig ordning,
Tycker bönderna gjorde dem val man hade lite på känn att dem skulle göra. Hos den ena valdes dem snyggaste ut och jag kan hålla med andra skribenter i tråden att Julia verkade inte överdrivet intresserad när hon fick sin egen stund med honom. Mera obekväm då och instämmer i att hon ser mycket äldre ut än sina 26 år. Sambon är 34 och ser betydligt yngre ut än Julia om man säger så.
Pontus valde ut fina tjejer och jag hoppas samtliga av hans utvalda har ärliga avsikter med sin medverkan, men dem verkar genuina efter det man har sett så långt.
Den homosexuella bonden gjorde väntade val, men tycker det blev lite väl mycket sexanspelande på hans gruppdejt. Men det är klart att det kan ju bli så med kameror omkring sig och sen nervositeten när man är flera som slås om samma man.
Mats har en fin samling kvinnor och han har nog chansen till nåt långvarigt efter programmet. Den enda av hans 6 utvalda till gruppdejten som jag tycker verkar lite mindre trevlig var hon som sa nåt i stil med "fattar han inte att jag vill till gården så är det nåt som är fel". Men det kanske var jag som uppfattade hennes tonfall som aningen drygt. Mats verkar också ha ett gott omdöme när han gjorde sina val eftersom både den kortklippta kvinnan som skickade nakenbilden och damen med tobaksplantan rök.
Ska bli intressant att se vilka 4 som får följa med till gårdarna nästa vecka

Ang Mats
Jag tycker hela konceptet är bisarrt.
Hur är man funtad om man söker till programmet?
Har man ingen självinsikt så man inte fattar att man inte bara blir bedömd av bonden utan av hela svenska folket (som tittar). Jag brukar inte göra det eftersom det är så cringy. Den stackars Karl-Petter blev oanständigt exploaterad.
I år är jag lite nyfiken då jag känner till och har träffat en av deltagarna men det ger i alla fall ont i magen.
Men åter till din kommentar. Jag tror inte man tänker så långt. De ser en bonde och drömmer om livet på landet. Hästbönder är högvilt för hästtjejer.
Väl där så kan det för den introverte bli för mycket. Tjejen med det bästa självförtroendet behöver inte vara den bästa att leva med i det långa loppet.
Jag skulle själv aldrig kriga med nån annan tjej om en man. Antingen vill han ha mig eller inte. Karin var ju heller inte bekväm. En relation med en man är ju en privat relation mellan kvinnan och mannen, med betoning på privat. Förmodligen har ingen räknat med att de skulle bli så starka känslor så fort.
Angående kvinnan som du kommenterar. Jag själv vill ha människor med djup. De värmer upp långsamt. De iaktar innan de agerar. Jag skulle inte döma ut den som drar sig undan blickfånget och är obekväm med situationen. Tvärtom skulle jag bli nyfiken.
Tjejer har också dålig självkänsla och börjar jämföra sig och en del tappar säkert modet och tilltron till den egna attraktionskraften.
Jo hon har sett programmet men visste nog inte hur hon skulle reagera när det kom till kritan.
Själv skulle jag vara mer intresserad av de som sa minst. De brukar vara mest givande att tala med eftersom de tänker innan de talar.
Det är ju fru man söker och inte kk.
Det ställs stora krav på en bondhustru. Livet kommer till största delen bestå av jobb och mannen kommer behöva bli servad de månader det är som mest hektiskt.