• 2
  • 3
2020-04-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja men ta den fajten d om du inte har ngot bttre fr dig din jvla pajas. Allt det kommer resultera i r ett nej frn kundtjnst och ett nej frn ditt nrmaste kontor.

Oj, hr har vi ngon som verkar ta det vldigt personligt, kanske en Skatteverket-kundtjnst-anstlld som drmmer om att f sga NEJ ver telefonen

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det finns ett utmrkt etablerat system fr att hantera kontanta inbetalningar; banker och andra privata aktrer. Att staten skulle bygga upp en egen parallell kontanthantering p servicekontoren med vakter och rnrisk r verkligen inte i medborgarnas intresse utan vore ett extremt slseri med vra skattepengar.

Vad gller utbetalningar finns kontoinsttning eller utbetalningsavi att vlja emellan. Knns som tillrckligt med alternativ.

Brukar de ha vakter p kronofogden pga rnrisken nr folk kommer in med kassar fulla av kontanter? Brukar inte dessa myndigheter t.o.m dela lokaler tillsammans med typ Frskringskassan p mindre orter? S det knns som ett riktigt icke-problem, fr i praktiken r det f personer som kommer betala med kontanter s det blir inget som drar till sig kriminellas uppmrksamhet.
Citera
2020-04-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Behver TS absolut betala in sin kvarskatt kontant, kan han gra detta p exempelvis ett FOREX-kontor. Givetvis mot fet avgift.

Beror ju p vilka slags kontanter man har, lser man p Forex hemsida tar de tex inte emot minnesmynt trots att dessa r legala betalningsmedel. Vilket r helt okej eftersom de r en privat verksamhet.
Citera
2020-04-09, 21:31
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Beror ju p vilka slags kontanter man har, lser man p Forex hemsida tar de tex inte emot minnesmynt trots att dessa r legala betalningsmedel. Vilket r helt okej eftersom de r en privat verksamhet.

Tnker du betala in kvarskatten i gamla ettringar eller?
(Ettringar r stmplade/prglade med "tre kronor".. Hehe.. Precis som silver och guld.)

Nja, de flesta av oss har vuxit frbi mig nr jag var tonring och betalade min "dvarande" kvarskatt kontant med res-mynt, jag har ocks "vuxit upp" sedan den tiden.. (Vet inte)

-Men det var fan kul! (Skatteverket vid "Feskekrka" runt 1985)..
"Staten fick en hel skottkrra full!"

Vi hade det som "projekt" p den tiden, mina kompisar och jag..
-Mjligen berodde det p detta att staten la ner idn att ta emot kontanter..
Citera
2020-04-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetMomSleep
Oj, hr har vi ngon som verkar ta det vldigt personligt, kanske en Skatteverket-kundtjnst-anstlld som drmmer om att f sga NEJ ver telefonen

Brukar de ha vakter p kronofogden pga rnrisken nr folk kommer in med kassar fulla av kontanter? Brukar inte dessa myndigheter t.o.m dela lokaler tillsammans med typ Frskringskassan p mindre orter? S det knns som ett riktigt icke-problem, fr i praktiken r det f personer som kommer betala med kontanter s det blir inget som drar till sig kriminellas uppmrksamhet.

Det kanske var en verskattning av risken men jag vidhller att det vore ett slseri med skattepengar att infra kontanthantering p servicekontoren.
Citera
2020-04-10, 00:13
Medlem
Christopher.s avatar
Du fr lta kvarskatten frfalla till kronofogden och sedan betala kronofogden med kontanter.
Citera
2020-04-10, 01:11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Det kanske var en verskattning av risken men jag vidhller att det vore ett slseri med skattepengar att infra kontanthantering p servicekontoren.

Utfrdar "staten" ("staten") s kallade "pengar" ska givetvis staten ocks ta emot de "s kallade pengarna". Ngot annat skulle vara dumt och nrmast liknas med "Peng".

Mer om "peng hr!"

"Peng" r egentligen ett "skojigt projekt"
Senast redigerad av kraftfoder 2020-04-10 kl. 01:13.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in