Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-09, 00:44
  #1
Medlem
Hallå allihopa

Jag behöver ta ett korttids lån då jag fått oväntade utgifter som behövs betalas ut snarast, då jag inte har några inrullande pengar denna månad behöver jag ta ett sms/korttids lån, men beviljas ej av ett flertal olika sms lån, är 18 år och fortfarande studerande, har ej någon anmärkning eller kronis.

Finns det någon sida/företag som beviljar lån av något slag på faktura/delbetalning utan säkerhet och krav på inkomst

Pratar inte heller om en större summa ( ca 1 till 3 tusen kr)

Vet att sms lån är det dummaste man kan göra men måste täcka mina utgifter denna månad.
Citera
2020-04-09, 01:14
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Nej! Inga SMS-lån och inga kreditkort. Starta inte den karusellen.
Fråga anhöriga istället. Var så snäll!!
Citera
2020-04-09, 01:15
  #3
Medlem
Att ta SMS-lån är lite som att leka med sin pung ovanpå en musfälla - Allt är frid och fröjd... tills det smäller till. Ditt SMS-lån på 3000 kr förvandlas till 6000 kr snabbare än du hinner blinka. Kort därefter betalar du hela lånebeloppet, 3000 kr, i månadsavgift utan att för den delen betala av en krona på kapitalbeloppet. Hela deras affärsidé går ju ut på att fånga idioter i sin ekonomiska fälla, och sen mjölka dom på pengar med räntekostnader och avgifter så länge som bara möjligt - gärna livet ut.

Med andra ord, fixa fram pengarna på annat håll. Det rör sig inte om några jättesummor precis.
Citera
2020-04-09, 01:26
  #4
Medlem
JohnTanners avatar
Jag kan fortfarande inte förstå hur människor i ett civiliserat land kan få för sig en så dum idé. SMS-lån gör bara dina problem värre.

Ta aldrig utgifter för vilka du inte har inkomster.

Och om det hade varit en utgift du verkligen hade varit tvungen att ta (typ akut mat, tak över huvudet, sjukvård etc) så hade staten tagit hand om det.
Citera
2020-04-09, 01:29
  #5
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnTanner
Jag kan fortfarande inte förstå hur människor i ett civiliserat land kan få för sig en så dum idé. SMS-lån gör bara dina problem värre.

Ta aldrig utgifter för vilka du inte har inkomster.

Och om det hade varit en utgift du verkligen hade varit tvungen att ta (typ akut mat, tak över huvudet, sjukvård etc) så hade staten tagit hand om det.

Japp, bättre är att säga till sin omgivning "sorry, jag har inga kontanter just i nuläget, jag återkommer", än att ta ett idiotiskt SMS-lån. De flesta fattar tillfällig "pankhet". Det gör jag i alla fall, dvs. är "snäll" i sådana fall.
Citera
2020-04-09, 01:34
  #6
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowstormJR
Hallå allihopa

Jag behöver ta ett korttids lån då jag fått oväntade utgifter som behövs betalas ut snarast, då jag inte har några inrullande pengar denna månad behöver jag ta ett sms/korttids lån, men beviljas ej av ett flertal olika sms lån, är 18 år och fortfarande studerande, har ej någon anmärkning eller kronis.

Finns det någon sida/företag som beviljar lån av något slag på faktura/delbetalning utan säkerhet och krav på inkomst

Pratar inte heller om en större summa ( ca 1 till 3 tusen kr)

Vet att sms lån är det dummaste man kan göra men måste täcka mina utgifter denna månad.

Det bevisar bara att du är ung och dum och inte förstår innebörden att ta sms lån. Du har väl föräldrar eller vänner du kan låna av tills du får pengar?
Citera
2020-04-09, 01:46
  #7
Medlem
Ring eller maila företaget du är skyldig pengar istället och be dom skjuta upp förfallodatumet eller lägga upp en betalningsplan. Jag lovar att de går med på det och jag kan också lova att det är en bättre lösning.
Citera
2020-04-09, 01:49
  #8
Medlem
Dofternas avatar
Fråga nån kompis som har jobb om den kan ta SMS-lånet åt dig?
Citera
2020-04-09, 02:25
  #9
Medlem
Zaedrewss avatar
Som sagt gå inte på den skiten! Varit där vet om hur illa det är. Tar du sådana där skitlån sitter du snart i skiten. Hör av dig till de som du ska betala pengar till stället. De är oftast inte helt orimliga. De hatar också saker som SMS-lån.
Citera
2020-04-09, 05:33
  #10
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nej! Inga SMS-lån och inga kreditkort. Starta inte den karusellen.
Fråga anhöriga istället. Var så snäll!!


Skönt att se någon sätta ner foten och inte mjäka med jämnt! Al heder åt dig! Och TS, fråga föräldrarna istället det är inte värt det.
Citera
2020-04-09, 06:43
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Fråga nån kompis som har jobb om den kan ta SMS-lånet åt dig?

Varför inte istället fråga honom om du kan låna lite pengar. Är det en kompis så lär han nog göra det (såvida du inte är en strulpelle och då kommer han inte ta SMS-lån heller för att låna ut till dig).

Är du hans kompis så ber du honom inte att göra något så dumt som att ta SMS-lån iaf. Det är en dum ide.
Citera
2020-04-09, 06:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowstormJR
Hallå allihopa

Jag behöver ta ett korttids lån då jag fått oväntade utgifter som behövs betalas ut snarast, då jag inte har några inrullande pengar denna månad behöver jag ta ett sms/korttids lån, men beviljas ej av ett flertal olika sms lån, är 18 år och fortfarande studerande, har ej någon anmärkning eller kronis.

Finns det någon sida/företag som beviljar lån av något slag på faktura/delbetalning utan säkerhet och krav på inkomst

Pratar inte heller om en större summa ( ca 1 till 3 tusen kr)

Vet att sms lån är det dummaste man kan göra men måste täcka mina utgifter denna månad.

Kan bara gratulera att SMS-långivarna inte låter dig göra dumma affärer. Grattis!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback