Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Diskussionsklimater har blivit mycket mer öppet de senaste åren. Det finns ett utrymme för att diskutera även i politiskt kontroversiella frågor.
Har för egen del aldrig stött på något hat eller hot baserat på mina åsikter IRL och då har jag vänner från samtliga riksdagspartier.
Okej det är ju jätte bra och det lär förbli så!
För ett gäng år sedan då husby kravallerna ägde rum, poängterade jag hur idiotiskt det är att kasta sten på brandmän som gör sitt jobb.
Blev då hotad av en individ framför flera andra att när jag kliver utanför matsalen så smäller det, samtidigt som jag ej backade för slagsmål så förklarade jag att det inte finns någon logik bakom att slåss för att våga säga vad man tycker om folk som kastar sten på brandkåren.
Blev inte hotad när jag saa till en person med mycket extremare syn än mig angående
invandring att de flesta icke nordeuropeiska personerna har rätt att stanna i vårat land så länge dom åtminstonde respekterar men helst anpassar sig så gott det går efter Sveriges kultur.
Denna person har debatterat utan våld/hot med andra personer, då menar jag personer innehavandes åsikter liknande Annie Lööf's tanke om att 30 miljoner invandrare till Sverige är något bra!
Communication is key.