2020-04-09, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Diskussionsklimater har blivit mycket mer öppet de senaste åren. Det finns ett utrymme för att diskutera även i politiskt kontroversiella frågor.

Har för egen del aldrig stött på något hat eller hot baserat på mina åsikter IRL och då har jag vänner från samtliga riksdagspartier.
Okej det är ju jätte bra och det lär förbli så!

För ett gäng år sedan då husby kravallerna ägde rum, poängterade jag hur idiotiskt det är att kasta sten på brandmän som gör sitt jobb.

Blev då hotad av en individ framför flera andra att när jag kliver utanför matsalen så smäller det, samtidigt som jag ej backade för slagsmål så förklarade jag att det inte finns någon logik bakom att slåss för att våga säga vad man tycker om folk som kastar sten på brandkåren.

Blev inte hotad när jag saa till en person med mycket extremare syn än mig angående
invandring att de flesta icke nordeuropeiska personerna har rätt att stanna i vårat land så länge dom åtminstonde respekterar men helst anpassar sig så gott det går efter Sveriges kultur.

Denna person har debatterat utan våld/hot med andra personer, då menar jag personer innehavandes åsikter liknande Annie Lööf's tanke om att 30 miljoner invandrare till Sverige är något bra!
Communication is key.
Senast redigerad av popcronojuice 2020-04-09 kl. 05:27.
Citera
2020-04-09, 05:13
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Vilken tur för dig då att du kan leva ditt liv genom någon annan. Själv undviker jag umgänge med rasister eftersom de har det där speciella utseendet som TS beskriver.

Det var du som försökte få dina fördomar att leva genom mig. Så det är tur du kan leva genom dina fördomar, ey vänta nu. Är det inte fult med fördomar?
Citera
2020-04-09, 05:19
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Det var du som försökte få dina fördomar att leva genom mig. Så det är tur du kan leva genom dina fördomar, ey vänta nu. Är det inte fult med fördomar?

När det gäller mitt umgänge med rasister så är det inte frågan om fördomar utan erfarenhetsbaserade åsikter. Det är därför TS var så upplyftande då TS satte tummen på exakt det jag redan visste.
Citera
2020-04-09, 05:21
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Vilken tur. Då kan både du och jag välja umgänge på samma grunder men på lite olika sätt.

Fast nu handlade dock inte diskussionen om val av umgänge. Den handlar om huruvida antirasister är mer attraktiva än rasister. Nu länkade jag till en artikel som gick igenom en studie som visat att en symmetrisk bredd-till-höjd-ratio korrelerar med rasism, något som det även finns gott om studier på att kvinnor finner mer attraherande än män med dålig bredd-till-höjd-ratio, någonting som korrelerar med s.k. antirasister som du och TS. Vilket alltså motbevisade TS tes, sen kommer du med kommentarer om hur du vill att maskulinitet och maskulina ansikten ska vara någonting annat än vad det är och hur du väljer umgänge men det är liksom off-topic.

Det är som att hoppa in i en tråd som handlade om månens beståndsdelar och säga att det finns olika definitioner på järn och sedan babbla om hur man minsann vill umgås med människor som också tycker att månen ska bestå av smält ost. Irrelevant.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-04-09 kl. 05:26.
Citera
2020-04-09, 05:29
Medlem
Citat:
När det gäller mitt umgänge med rasister så är det inte frågan om fördomar utan erfarenhetsbaserade åsikter. Det är därför TS var så upplyftande då TS satte tummen på exakt det jag redan visste.

Ok.
Enligt min erfarenhet är tjocka smarta och dumma. Smala likaså. Vänsterhänta också..

Så du visste det fanns tjocka och fula rasister. Oj. Nu är det bara andra sidan kvar att lära. Det finns snygga smarta rasister. Nämen.
Citera
2020-04-09, 05:31
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Fast nu handlade dock inte diskussionen om val av umgänge. Den handlar om huruvida antirasister är mer attraktiva än rasister. Nu länkade jag till en artikel som gick igenom en studie som visat att en symmetrisk bredd-till-höjd-ratio korrelerar med rasism, något som det även finns gott om studier på att kvinnor finner mer attraherande än män med dålig bredd-till-höjd-ratio, någonting som korrelerar med s.k. antirasister som du och TS. Vilket alltså motbevisade TS tes, sen kommer du med kommentarer om hur du vill att maskulinitet och maskulina ansikten ska vara någonting annat än vad det är och hur du väljer umgänge men det är liksom off-topic.

Det är som att hoppa in i en tråd som handlade om månens beståndsdelar och säga att det finns olika definitioner på järn och sedan babbla om hur man minsann vill umgås med människor som också tycker att månen ska bestå av smält ost. Irrelevant.

Jag känner inte igen dina uppgifter från TS, men spaningen att det finns ett element av efterblivenhet hos rasister verkar i alla fall stämma. TS beskriver det hela väldigt bra utan att du ska krångla till det med olika ratios.

Många kvinnor styr bort från feta, skalliga, fula, efterblivna autister. Så enkelt funkar det.
Citera
2020-04-09, 05:33
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ok.
Enligt min erfarenhet är tjocka smarta och dumma. Smala likaså. Vänsterhänta också..

Så du visste det fanns tjocka och fula rasister. Oj. Nu är det bara andra sidan kvar att lära. Det finns snygga smarta rasister. Nämen.

Vi tar upp de mest elementära markörerna i tråden. Det är möjligt att det finns undantag, men listan i TS rensar bort de flesta rasisterna på första anblicken av deras utseende.
Citera
2020-04-09, 05:35
Medlem
Citat:
Jag känner inte igen dina uppgifter från TS, men spaningen att det finns ett element av efterblivenhet hos rasister verkar i alla fall stämma. TS beskriver det hela väldigt bra utan att du ska krångla till det med olika ratios.

Många kvinnor styr bort från feta, skalliga, fula, efterblivna autister. Så enkelt funkar det.

Hmm, om man inte har nån personlighet el är en go kille att tala om ja. Tycker det börjar bli lite väl mycket fördomar om tjejers beteenden från dig här.
Citera
2020-04-09, 05:36
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Hmm, om man inte har nån personlighet el är en go kille att tala om ja. Tycker det börjar bli lite väl mycket fördomar om tjejers beteenden från dig här.

Tråden handlar väl om hur rasister ser ut. Dina funderingar om tjejers preferenser är väl lite off topic?
Citera
2020-04-09, 05:42
Medlem
Citat:
Vi tar upp de mest elementära markörerna i tråden. Det är möjligt att det finns undantag, men listan i TS rensar bort de flesta rasisterna på första anblicken av deras utseende.

Som kille har jag aldrig tänkt på hur killar ser ut som jag diskuterat med så, vet inte vad jag ska svara.

Kan ba lägga in några fula tjejrasister istället.

https://www.hd.se/images/qdRMt6-W4v1PmQDLda4DjOKYDA0.jpg
Citera
2020-04-09, 05:44
Medlem
Citat:
Tråden handlar väl om hur rasister ser ut. Dina funderingar om tjejers preferenser är väl lite off topic?

Tyckte du drog lite fördomsfulla slutsatser om vad tjejer tycker om de herrar du beskriver å ville bara påpeka det.
Citera
2020-04-09, 05:45
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Tyckte du drog lite fördomsfulla slutsatser om vad tjejer tycker om de herrar du beskriver å ville bara påpeka det.

Det TS ville lyfta var nog hur lätt det är att identifiera rasister bara på utseendet. Jag tycker TS prickade väldigt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in