• 1
  • 2
2020-04-08, 21:51
Medlem
Ducadreams avatar
En användare har börjat stalka mig här på FB. Jag har blockat honom på PM och nu har han börjat citera mig istället i olika trådar. Hur kan jag göra så att han inte kan citera mig?
Citera
2020-04-08, 21:52
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
En användare har börjat stalka mig här på FB. Jag har blockat honom på PM och nu har han börjat citera mig istället i olika trådar. Hur kan jag göra så att han inte kan citera mig?

Välkommen till flashback här får folk stake av att stalka de med fel åsikt. Skit i det låt dom hållas
Citera
2020-04-08, 21:59
Bannlyst
Gör ny användare
Citera
2020-04-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Svara inte på de inlägg han skriver som bemöter dina så tröttnar han.
Citera
2020-04-08, 22:05
Medlem
najass avatar
Citat:

Du kan RP:a för 1.08 så kan vi bedöma om det möjligen faller under 1.08, men är det normala diskussionsinlägg är det sannolikt inte mot regelverket.
Citera
2020-04-08, 22:12
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du kan RP:a för 1.08 så kan vi bedöma om det möjligen faller under 1.08, men är det normala diskussionsinlägg är det sannolikt inte mot regelverket.

Det är det som är så lurigt. Han är väldigt listig i att han försöker hålla sig till topic samtidigt som han lägger till rasistiska tillmälen i sina inlägg. Har försökt ignorera honom, får se om han låter mig vara efter en stund.
Citera
2020-04-08, 22:13
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Välkommen till flashback här får folk stake av att stalka de med fel åsikt. Skit i det låt dom hållas

Jag försöker verkligen, men han ger inte upp. Jag ska försöka ligga lågt med honom så får vi se.
Citera
2020-04-08, 22:13
Medlem
Citat:

Vet inte hur du kan göra.
DU kan ju vara en ganska irreterande persson ibland om jag får ge min egen åsikt

Inte för att jag skrivit med dig tidigare av vad jag vet, men mycket babbel om politiska åsikter å sånt, klart det retar upp en del.
Lite förvånad att det bara är 1 persson men ändå.
Citera
2020-04-08, 22:17
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Vet inte hur du kan göra.
DU kan ju vara en ganska irreterande persson ibland om jag får ge min egen åsikt

Inte för att jag skrivit med dig tidigare av vad jag vet, men mycket babbel om politiska åsikter å sånt, klart det retar upp en del.
Lite förvånad att det bara är 1 persson men ändå.

Har man inte rätt att uttrycka sig utan att bli trakasserad och stalkad? Trodde vi värnade om yttrandefriheten?
Citera
2020-04-08, 22:19
Medlem
najass avatar
Citat:
Det är det som är så lurigt. Han är väldigt listig i att han försöker hålla sig till topic samtidigt som han lägger till rasistiska tillmälen i sina inlägg. Har försökt ignorera honom, får se om han låter mig vara efter en stund.

Det är möjligt att det kan gå under trakasseri-delen av regel 1.08. Det behöver inte nödvändigtvis vara hot eller personangrepp för att regel 1.08 ska gälla utan upprepade oönskade kontakter kan klassa som trakasserier i extremfall. Det har med mängd och innehåll att göra.

Dock är ju möjligen svar på inlägg en smula svårt att hävda som oönskade kontakter på ett diskussionsforum som värnar om yttrandefriheten.
Citera
2020-04-08, 22:26
Medlem
Citat:
Har man inte rätt att uttrycka sig utan att bli trakasserad och stalkad? Trodde vi värnade om yttrandefriheten?

Klart att du har rätt till det.

MEN om du är en persson som ofta skriver i trådar som rör känsliga ämnen som politisk åskådning så är det klart att inte alla håller med.

Jag som exempel tänker nog ganska olikt dig angående ganska mycket gällande sånt av det jag läst tidigare. Inte för att jag för den delen skulle nedverdera dig, eller säga något taskigt bara för att.

Det är ju en sak att bemöta kritik, eller svara på frågor utan att alltid vara på någons sida gällande nått.
Citera
2020-04-08, 22:42
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Utom de som inte håller med dig?
Mothugg är inte näthat, eller stalklng.
Kan du inte ta en diskussion, även med idioter, kanske inte detta är ditt forum.
Familjeliv? Kanske ett alternativ?

Rasism? På riktigt? Ser gärna ett exempel på denna rysansvärda ’rasism’, var sårade den din känsliga SJW-hud?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in