• 1
  • 2
2020-04-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Vet inte om du är ironisk eller försöker plantera ett frö i mitt medvetande om att tro på mig själv.
Jag har läst det du skrivit, du låter alldeles vettig och insiktsfull - jag tror inte att andra kan erbjuda dig särskilt mycket hjälp alls jämfört med dig själv.
Citera
2020-04-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripan555
Låter ju onekligen som en serie med negativa saker. Familj, sociala relationer och jobb är ju i slutändan nån form av kärnpunkter för ett hälsosamt liv. Vet att det här kan låta som en klyscha, men har du övervägt tron/att finna Gud? Sökte och fann själv och det ändrade hela mitt liv. Ändrar ens perspektiv och värderingar på ett rätt grundläggande och befriande vis. Bara en tanke.

Jag har sökt Gud, men jag tror inte Gud går att finna genom tanken eller annan ideologi. Jag tror att Gud finns inom oss och att vi behöver återfå kontakten med "det". Genom meditation och annat som återknyter oss till kontakten med varandet och nuet.
Citera
2020-04-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Hmm, hjärndimma. Du är förmodligen (lätt) deprimerad med utmattningssymptom. Har du fått Mirtazapin utskrivet och tagit det under en längre period? Du kanske ska prova den kombinerad med venlafaxin, du får då påverkan på serotonin, dopamin och noradrenalin.

Har inte tagit Mirtan under en längre period, bara ett par ggr häromdagen. Senast igårkväll 7,5 mg. Ska testa att detoxa mig själv under en period och se hur jag mår utan meds.
Citera
2020-04-08, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gova
Jag har läst det du skrivit, du låter alldeles vettig och insiktsfull - jag tror inte att andra kan erbjuda dig särskilt mycket hjälp alls jämfört med dig själv.

Tråkigt att höra om det nu skulle vara så som du säger. Man vill ju gärna ha ett enkelt svar utifrån, men det kanske bara går att finna i sig själv.
Citera
2020-04-08, 23:57
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Har inte tagit Mirtan under en längre period, bara ett par ggr häromdagen. Senast igårkväll 7,5 mg. Ska testa att detoxa mig själv under en period och se hur jag mår utan meds.
Jasså. Det var lite lite. Effekten av mirtazapin kommer vanligtvis efter 1-2 veckors behandling och ger normalt resultat efter 2-4 veckor.
Citera
2020-04-09, 08:56
Medlem
Citat:
Låter lite som det. När jag möter folk känns det som att jag spelar ett spel för att låtsas att jag är närvarande trots att jag inte är det, låter helt sjukt 😅

Sök även på ”depersonalisation”. Behöver ju självklart inte vara detta men det lät som några symtom på det iaf. Har du mycket ångest? Nästan alla liknande störningar är skapade ur ångest.
Försök få ner dina stressnivån genom träning, bra sömn och kost. Jag vet att det är så jävla tråkiga och standardsvar, men jag har levt många år med psykisk ohälsa och vet vilken skillnad det gör.

Jobbiga grejer det här.. Lycka till!
Citera
2020-04-10, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har sökt Gud, men jag tror inte Gud går att finna genom tanken eller annan ideologi. Jag tror att Gud finns inom oss och att vi behöver återfå kontakten med "det". Genom meditation och annat som återknyter oss till kontakten med varandet och nuet.

Fattar vad du menar. Har själv funnit gud (väldigt påtagligt), men tror generellt att det bästa sättet att finna honom är genom att lära känna honom genom hans egna ord, dvs bibeln (Nya Testamentet i synnerhet). Vill verkligen inte "pracka på" nåt, utan snarare så ett frö. Står i alla fall tydligt att den som sår sina frön i Gud kommer att se någonting gro som aldrig slutar växa och som växer i orubblig grund (till skillnad från att dyrka pengar, sig själv, andra människor, etc.).

Oavsett vilken väg du väljer så hoppas jag verkligen att du kommer ur din dimma. Vet av erfarenhet att det är en förfärlig känsla. Är som att man inte kan se mer än tre decimeter i endera riktningen och att planera för framtiden känns som rena rama sci-fi:n.
Citera
2020-04-11, 00:00
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Som rubriken lyder känner jag mig helt mentalt borta, känns lite som att jag vandrar omkring i en dimma trots att jag är helt nykter. Kan inte fokusera eller koncentrera mig på någonting känns det som, jag bara vandrar omkring och försöker bli av med känslan.
Tog en mirtazapin igårkväll runt kl 22, kan det vara biverkningar från den månntro? Eller är det depression som spökar?
Är som första personen skrev, depersonalisation alternativt derealisation. Båda hemska känslor men övergående. Det förutsätter att du jobbar med problem du har och tar dig ur det. När du mår bättre generellt så kommer det att fadea ut.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Derealisation

Jag hade själv båda dessa till och från under några månader i 20-års åldern och det var det värsta jag upplevt i livet. Det går dock alltid över så länge man identifierar vad problemet är som orsakar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in