2020-04-08, 19:23
Medlem
Har en Acer Aspire GX-781 med en inbyggd SSD på 250gb. Har två externa hårddiskar men skulle vilja lägga till en ännu en SSD i datorn, är det ens möjligt? Om ja, något särskilt man måste tänka på vid köp av SSD (om SSD:n måste vara någon speciell typ) och tror ni jag (nybörjare, aldrig byggt dator innan) kan sätta in den själv i så fall?
Citera
2020-04-08, 19:26
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersuarez
Har en Acer Aspire GX-781 med en inbyggd SSD på 250gb. Har två externa hårddiskar men skulle vilja lägga till en ännu en SSD i datorn, är det ens möjligt? Om ja, något särskilt man måste tänka på vid köp av SSD (om SSD:n måste vara någon speciell typ) och tror ni jag (nybörjare, aldrig byggt dator innan) kan sätta in den själv i så fall?
Det ska bara vara att köpa en och koppla in den i moderkortet med en vanlig kabel.
Citera
2020-04-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersuarez

Köp en M.2-SSD
Citera
2020-04-09, 10:15
Medlem
Som jag förstått måste man ha en SATA strömkabel kopplad till ssd:n, dock märkte jag när jag öppnade datorn att jag inte har någon sådan strömkabel... Jag fick dock med till datorn en förgreningssladd (SATA), dock har jag ingen aning var den ska kopplas in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in