Det finns ingen som helst anledning för dig att berätta det här. Det kommer göra mer skada än gott. Att du ångrar dig och att det skaver så hårt beror på att du har ett fint hjärta och är en oerhört empatisk människa. Jag vet precis hur det är.
Jag kan också få magvridande ångest över saker jag gjort.. Men jag brukar alltid försäkra mig om saker som mycket kloka föregående skribenter har nämnt.
Skadade du någon annan än dig själv? Nej.
Är du den personen idag? Nej.
Du är ingen mördare, pedofil eller våldtagit någon.
Du har legat med en snubbe i ett tidigare liv som idag inte existerar. Eftersom du ångrar dig så mycket så ”var det inte ditt riktiga jag”.
Jag sätter min högra arm på att du är en mycket bra människa. Det märker man på sättet du skriver. Försök verkligen att förlåta dig själv nu och gå vidare.
Jag får ibland stark ångest över episoder som hände när jag missbrukade hårt i ett par år. Det är tufft, men det är inget man kan ändra och det är inga allvarliga grejer heller.. Precis som ditt. Det är svårt att vara en empatisk människa ibland. Men hellre det än en psykopat som kan skada andra utan att bry sig.
Nästa gång du får ordentlig ångest över detta, så prova denna övning:
https://youtu.be/ficOFz_OKZg.
Den har gjort underverk för mig.
Mvh