Citat:
Ursprungligen postat av
pickelhaupt
Hej på er!
Jag är en man som snart är medelålders och lever som dom allra flesta.
Har hunnit med en massa skit och gjort en del omoraliska saker under dessa år.
För över 10 år sedan så sålde jag min kropp till en annan man. Jag är bi tror jag. Men är oftast sugen på kvinnor. Nåväl det hände och sen dess har jag aldrig ens tänkt tanken på att göra det igen. Never.
Problemet är att jag kan inte bli kvitt tanken att jag sjönk så lågt och sålde mig. Jag har barn oxå och när jag ser på dem så kramar en ångest från helvetet om runt bröstet på mig när jag tänker på vad jag gjort. Jag kommer aldrig palla berätta för dom om detta. Så därför är mitt liv delvis en stor lögn. Att inte kunna berätta vissa saker gör mig ångrstladdad.
Jag kommer aldrig kunna vara med en kvinna i mitt liv. För jag vet att jag måste dölja en mörk hemlighet så länge vår relation är. Detta är sjukt tungt. Och alla mina fina polare! Som inte har en aning om vem som hänger med. Herregud.
Kanske är enda vägen ut från detta att jag berättar för alla i min närhet, vad tror ni om det?
Hur bli kvitt samvetet?
Tänk bara på detta: Att vara pappa och dessutom en fd prostituerad. Skulle du/ni klara en sån grej? Dag ut och dag in.. Bära detta förbannade ok över sig. Man öppnar ögonen på morgonen och så kommer hemligheten jag bär och sätter sig på axeln. Upp och hoppa nu, du ska gå till jobbet. Dra på dig ett leende för fan.
Berätta för någon. En terapeut, en präst eller möjligtvis en riktigt god vän. Att berätta för fler är väl inget att göra. Inte i första steget i alla fall. Den pedagogiska utmaning det innebär att andra skall förstå är väl för stor. Och varför skall andra veta? Det kanske räcker så?
Jag hade nog berättat för min blivande fru. Kanske.
För egen del anser jag att det du gjort är fel. Men inte förkastligt. Jag skulle inte tyckt sämre om dig om du berättade för mig.
Risken är väl att du förstorar upp detta lilla snedsteg till orimliga proportioner.
Lite spännande att få ta del av VARFÖR du gjorde det. Är de skäl du anger godtagbara?
Förmodligen. Du hade dina skäl då. Hur tänkte du egentligen?
Börja med att berätta här på ett sådant sätt att du inte kan bli identifierad och upplev hur det känns?
Kanske PM:a någon?
Hursomhelst - en kram.