Citat:
Ursprungligen postat av
sweintoo
Jag lyssnade faktiskt lite p honom hromdan, gick igenom lite gamla amerikanska folksngare och countryartister. In spite of ourselves r en ganska ny lt i gammal anda (kunde lika vl varit carter/cash som sjungit den), riktigt skn.
Annars lskar jag Sam Stone, en lt om lite annorlunda vinkel om vietnamkriget (och andra krig), ur veteranens synvinkel och den personliga tragedi det ofta blev efter hemkomsten med morfin-/drogmissbruk och PTSD. En jttefin version av totta finns ocks (r ngt srskilt nr det r modersmlet) frn hans underbara skiva "duetter".
En av de strsta har lagt sej att vila.
"Sam Stone", vilken blixt-novell.
"hole in Daddy's arm" = familjens pengar rinner in i hlet i pappas arm.
Vilken bild.
Annars r vl "Angel from Montgomery" mer knd p.g.a. att den skna Bonnie Raitt ofta spelat den.
Sjlv har jag en bra samlings-cd frn -93, dubbel med info-hfte, som heter "The John Prine Anthology great Days" Rhino.
Vet inte om jag har rtt men har envist ftt fr mej att jag sett John Prine p svensk TV fr hundra r sedan.
I Hylands Hrna.
Hyland hade naturligtvis ingen aning men presenterade honom som US-trubadur p uppgng som ox jobbade p US Postal.
Var p tiden nr alla slet s svetten stnkte fr att ox upptcka en Dylan.
Trubaduren satte sej p en pall och drog ett par ltar fr en publik som inte fattade ett skit.
Allts det var Hylands Hrna.
nda sedan jag ngra r senare upptckte John Prines skivor har jag ftt fr mej att trubaduren var John Prine men ingen jag talat med (eller lst) har hrt talas om att han varit i Hrnan.
Vore kul om ngon hr vet ngot om detta?
Mvh.
https://store.johnprine.com/collecti...-dirty-windows