• 3
  • 4
2020-04-08, 22:57
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Den har förmodligen några år på nacken, finns ej kvar, inte ens några träffar på Google. Så det där artikelnumret kan du köra upp där bak.

Ditt jävla rövhål, googlade direkt nu och fick träff (köpte den i november och verkar varit en del av julkollektionen, finns visst fortfarande i andra länder):

https://www.ikea.com/ae/en/p/vinterf...hite-20433385/

Fattar inte varför du är otrevlig när man är snäll och tipsar dig?

Sätt en använd dambinda på huvudet istället så lär det nog matcha din matlagning
Senast redigerad av Skvisten 2020-04-08 kl. 22:59.
Citera
2020-04-08, 23:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Ditt jävla rövhål, googlade direkt nu och fick träff (köpte den i november och verkar varit en del av julkollektionen, finns visst fortfarande i andra länder):

https://www.ikea.com/ae/en/p/vinterf...hite-20433385/

Fattar inte varför du är otrevlig när man är snäll och tipsar dig?

Sätt en använd dambinda på huvudet istället så lär det nog matcha din matlagning

Den är riktigt fin men jag tycker du beter dig som något av ett as nu. Tack för länken till utlandet om en hatt som såldes i julas och nu är slut, den var fin. Precis en sån vill jag ha, med en sån så ser jag verkligen ut som en köksmästare.
Citera
2020-04-08, 23:13
Medlem
Skvistens avatar
Citat:
Den är riktigt fin men jag tycker du beter dig som något av ett as nu. Tack för länken till utlandet om en hatt som såldes i julas och nu är slut, den var fin. Precis en sån vill jag ha, med en sån så ser jag verkligen ut som en köksmästare.

Var ju det jag vänligt ville förmedla i mitt första inlägg och blev efter det idiotförklarad av dig vilket var mkt konstigt och dåligt gjort av dig.

Lycka till med din huvudbonad
Citera
2020-04-09, 18:28
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Tipsa gärna om inköpsställen

Kolla på partykungen.se. Gå inte på budgetvarianterna för 29 kr och 49kr. Den som kostar 99kr kan jag rekommendera starkt! Den är riktigt proffsig, bra kvalité på tyget. Hög och styv.
Citera
2020-04-09, 18:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Kolla på partykungen.se. Gå inte på budgetvarianterna för 29 kr och 49kr. Den som kostar 99kr kan jag rekommendera starkt! Den är riktigt proffsig, bra kvalité på tyget. Hög och styv.

Tack som fan! Partykungen är bra grejer, hade glömt det.
Citera
2020-04-09, 18:37
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Tack som fan! Partykungen är bra grejer, hade glömt det.
Finns en i guld också
Citera
2020-04-09, 18:45
Medlem
Isnatts avatar
När jag gick kockskola så fick vi vita höga hattar i papper. Så fick man skriva sitt namn med tjock tuschpenna där framme så våra lärare kunde lära sig vad vi hette.
'Tyvärr' var jag 190 cm så mössan slog i saker i taket hela tiden. Jag fick börja med hårnät men var en tuffing så identifierade mig med dom i 'blood in blood out' så var lungt.
Det där med att bära bagarmössa i köket hade inte slagit igenom då..

Ju högre hatt - desto bättre kock!
Citera
2020-04-09, 19:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
När jag gick kockskola så fick vi vita höga hattar i papper. Så fick man skriva sitt namn med tjock tuschpenna där framme så våra lärare kunde lära sig vad vi hette.
'Tyvärr' var jag 190 cm så mössan slog i saker i taket hela tiden. Jag fick börja med hårnät men var en tuffing så identifierade mig med dom i 'blood in blood out' så var lungt.
Det där med att bära bagarmössa i köket hade inte slagit igenom då..

Ju högre hatt - desto bättre kock!

Så är det. Kockmössan är kryddan som gör att man får respekt.
Citera
2020-04-09, 19:34
Medlem
Citat:
Oh, redigt snygg! Som en sufflé. Den skulle vara härlig på mig, synd att den inte finns kvar.

Tack för länken härliga karl!
Jag tycker inte du ska gå på låtsas, köp seriöst. Det är ändå inga större summor.

Utan att känna dig, eller dina former. Kika på denna site, jag tänker denna är lättanvänd. (De höga i papp, skulle vara krystat...för mig. Fast du kanske är modigare än jag.)

https://www.kockkläder.se/kockmossor...ssa-vit-1.html
Citera
2020-04-09, 19:38
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tycker inte du ska gå på låtsas, köp seriöst. Det är ändå inga större summor.

Utan att känna dig, eller dina former. Kika på denna site, jag tänker denna är lättanvänd. (De höga i papp, skulle vara krystat...för mig. Fast du kanske är modigare än jag.)

https://www.kockkläder.se/kockmossor...ssa-vit-1.html

Har redan bestämt mig för en röd fluffig i tyg jag hittat i USA. Nu är den här tråden bara till för att diskutera kockmössor i allmänhet.
Free your mind.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in