Citat:
Ursprungligen postat av
HermaeusMora
Jag tror säpo och andra myndigheter kan se allt du skriver där om dom bara vill det.
Att Facebook säger att dom inte lämnar ut loggar osv är ju bara för att deras användare ska känna sig trygga på deras plattform.
Vill någon läsa det du har skrivit på Facebook så kan dom göra det på ett eller annat sätt.
Det är vad jag tror och tycker!
SÄPO chefen skrev ju själv att de har ett problem med just få ut detaljinnehåll i chattar, alltså vad som skrivs privat mellan personer.
https://www.sakerhetspolisen.se/ovri...e-inforas.html
Citat:
Ursprungligen postat av
nyfikenskribent
Man kan se hur det funkar i praktiken om man läser en del FUP som kommer ut här, ibland skickar de bara mejl till en särskild mejl till operatörerna, skriver hej, jag vill ha ut detta, sett det till banker och telebolag i FUP, de skickar sen utan omsvep verkar det som, det måste vara en enorm osäkerhet i detta. Jag befarar att detta kan missbrukas grovt av hackers och folk på myndigheter.
Kolla länken ovan! Vad jag menar är att SÄPO själva varnar för svårigheterna i EU direktiven med GDPR som gör det svårt för dem!
Hur kan då en vanlig polis eller advokat bara be om det om det inte ens finns en officiell brottsmisstanke?
Min fråga är egentligen om själva detaljinnehållet i raderade chattar (alltså dialogerna i ord) via messenger snapchat och whatsapp! Inte loggfiler om vem som haft kontakt med vem eller när! Utan själva dialogerna!
Om SÄPO själva har svårigheter och vill påverka regeringen så borde det väl innebära att det inte bara är att skicka ett mejl "off the record" till en polare? Varför nyttjar isåfall inte SÄPO den vägen?