Citat:
Ursprungligen postat av
Lastmaskin
Nä. Din fråga är ju ganska dum, så självklart får du dumma svar. Man funderar ju på om du skojar eller inte.
Men visst, felet är ditt och endast ditt. Du har ansvar över hur du kör och borde ha mer koll. Betongfundamentet får stå där lika mycket som om du ställer ett på din egen gård.
Dom kan ställa ut 15 st på den parkeringen och det är ok.
Vad härligt med en trovärdig och spydig jurist...
Jag ställde frågan här under Juridik för att få ett utlåtande av de som kan juridik och inte en massa gissningar av folk inte vet något - dumt att tro att ett forum skulle ge något annat egentligen. Eftersom jag har fått olika bud och ingen verkar veta så står jag lika ovetandes som innan men någon av er har ju gissat rätt.

Min fråga var kanske ofullständigt ställd där inte alla fakta låg på bordet men det berättigar inte automatiskt till en massa spydigheter av folk som inte själv var där. Jag kompletterade uppgifterna senare men men.. Kan med säkerhet säga att vem som helst här inne hade kunnat göra samma sak då den var helt osynlig om inte strålkastaren mött den vilken den inte gjorde i mitt fall.
Jag pratade med mitt försäkringsbolag och de var inne på min linje, den stod på en plats där bilar var avsedd för att köras, fyllde ingen funktion, hade inga reflex eller flaggstång osv men de kunde inte ge något konkret svar. De bad mig vända mig till fastighetsägarens försäkringsbolag så har skrivit till de och förklarat och så får vi se vad som händer. Mer än så kan jag inte göra men återkommer till er så fort de svarat.
Tack till alla som tagit er tid att försöka svara seriöst!