Citat:
Ursprungligen postat av
SirRazor
Detta hamnade i kategorin ” Det var inte jag, och det var inte meningen heller”!😆
Vem fan har inte klantat sig!? Men att skylla på någon jävla betongsugga med eller utan flaggstång väcker inte direkt några sympatier hos mig iallafall!
Det är som när alla babbar som kört i diket skyller på att det var ett odjur (rådjur), katt, snöleopard eller sjölejon som sprang över vägen!
Nej inte skulle jag köra på den med flit i alla fall.. och inte kom suggan springande över vägen heller tyvärr, då hade gått under kollision med vilt och då hade jag sluppit självrisken.
Nej den hamnade under "Det var tydligen jag men hur i helvete kan man ha dessa så osynliga?" Det är ju livsfarligt! Jag/du kunde ha haft ett barn i bilen också som flugit fram och slagit sig för på parkeringar behöver man inte ha bältet på sig ens. Hade jag gått att jag kunnat ramla över den också, så osynlig var den i skymning.. Det hade inte spelat någon roll hur mycket jag hade tittat. Inte ens bilens radar reagerade.
Jag har klantat mig också men då har jag ansett att det varit mitt fel och något som jag kunnat gjort annorlunda, då har jag knipit käft, betalat och inte lagt mig själv i giljotinen här.
Nu var jag inte ute och fiskade sympatier utan jag undrade vad fastighetsägaren/jag har för skyldigheter men det har jag kanske fått vettiga svar från andra på. Jag vet att jag har långtgående ansvar för att inte köra på något men man måste få förutsättningar att kunna göra det också.