2020-04-06, 18:15
Medlem
Vad tror ni om denna?
Har ätit det några gånger och det är en favorit, men det kanske inte blir lika bra som en asiatisk restaurang.. tror ni den funkar alls?
Svårt att lyckas?

https://www.kjell.com/se/produkter/h...pEaRHqdkANtOhQ
Citera
2020-04-06, 18:50
Bannlyst
Väldigt billig, jag har ett större men ser inte varför du skulle misslyckas med maten bara för att du har en större stekyta än i en stekpanna.
Citera
2020-04-06, 21:09
Medlem
Gudochhanssons avatar
Köpte en snarlik på Lidl för några år sedan och den är ganska OK, ganska därför att hela stekytan inte har värme under. Man kan alltså inte göra så mycket åt gången som man skulle kunna tro. Men där den hettar är den OK.
Citera
2020-05-12, 20:30
Medlem
Så, är det ingen som har ngt tips på en bra och prisvärd teppanyaki bordsgrill?
Är sugen som attans på att införskaffa en.
Citera
2020-05-13, 17:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBoyAlby16

Köpte en häll får 2-3 år sedan. Har den inte i närheten men har för mig att det var en sådan här:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2875320

Helt OK, prisvärd och funkar som förväntat. Ångrar inte köpet utan det är ett trevligt sätt att laga mat.
Non-stick beläggning så vassa redskap är no-no. Drar drygt 2kW så den kräver en egen 10A-säkring.
Citera
2020-05-14, 18:13
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBoyAlby16

Jag köpte den som Ts frågade om i tråden, också helt ok, bra värme och gav fin yta på haloumi, aubergine, paprika, lök, svamp, quesadillas och marinerad strimlad lövbiff.
Har ingen att jämföra med men jag är nöjd med den, så jag tackar ts för tipset, köpte den när den var nedsatt i pris, kostar runt 500 kr nu igen.
Märket är nytt för mig och är väl Kjell & Co egna så det är antagligen inte det bästa men till det priset så kan det nästan kvitta om den havererar efter tio ggr.

Glöm bara inte bränna in den första gången med ett tunt lager rapsolja och som föregående talare skrev, metallredskap är no-no.

En liten nackdel var att den var pillig på sina ställen att rengöra men det tog ca 5 minuter ungefär så det är inget jätteproblem, torka av stekytan med en fuktig trasa så är det mesta borta.
Senast redigerad av felstavadd 2020-05-14 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in