Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-04-06, 16:48
  #1
Medlem
sasos avatar
Hej,

Det finns ett företag "WELL Fastigheter" som säljer billiga bostadsrätter i Järfälla.
Tydligen är marken bostäderna skall byggas på ej detaljplanerat och företaget har inte ens sökt bygglov.

Akta er!
Detta kommer att bli stort
Citera
2020-04-06, 16:58
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Hej,

Det finns ett företag "WELL Fastigheter" som säljer billiga bostadsrätter i Järfälla.
Tydligen är marken bostäderna skall byggas på ej detaljplanerat och företaget har inte ens sökt bygglov.

Akta er!
Detta kommer att bli stort

En googling och det visar sig att någon redan var 6 månader före dig på bollen:

https://mitti.se/nyheter/foretag-lag...ngar-miljoner/

Förjävligt är det dessvärre. Men coronakrisen är deras räddare, ingen kommer bry sig om detta sen. Bostadsbristen är för stor för att man ens ska lägga vikt i detta.
Citera
2020-04-23, 20:15
  #3
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
En googling och det visar sig att någon redan var 6 månader före dig på bollen:

https://mitti.se/nyheter/foretag-lag...ngar-miljoner/

Förjävligt är det dessvärre. Men coronakrisen är deras räddare, ingen kommer bry sig om detta sen. Bostadsbristen är för stor för att man ens ska lägga vikt i detta.


här lurar han folk att investera i hans projekt
https://www.youtube.com/watch?v=KVd8kwvYDlk


Citera
2020-04-24, 04:46
  #4
Moderator
Diablo1118s avatar
Företagande och företagsekonomi --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
2020-05-17, 23:23
  #5
Medlem
sasos avatar
kan inte fatta hur företaget kan fortsätta och lura folk
varför reagerar ingen?
Citera
2020-05-25, 12:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
kan inte fatta hur företaget kan fortsätta och lura folk
varför reagerar ingen?
Ännu har de väl inte lurat någon? Det är för tidigt att med säkerhet bestämma att vi som bokat lägenhet har blivit lurade. Jag har själv betalat 20 000 kr för en bokning och torskar jag pengarna är det tråkigt men ändå ingen katastrof vilket det inte borde vara för någon annan heller. Jag tycker risken att jag förlorar 20 000 kr är värd att ta då det är en stor plussida om allt däremot blir som det är tänkt.
__________________
Senast redigerad av Digne 2020-05-25 kl. 12:56.
Citera
2020-05-25, 12:46
  #7
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digne
Ännu har de väl inte lurat någon? Det är för tidigt att med säkerhet bestämma att vi som bokat lägenhet har blivit lurade. Jag har själv betalat 20 000 kr för en bokning och torskar jag pengarna är det tråkigt men ändå ingen katastrof vilket det inte borde vara för någon annan heller. Jag tycker risken att jag förlorar 20 000 kr är värd att ta då det är en stor plussida om allt däremot blir som det är tänkt.


jo, 20 000kr är pengar för många där ute
jag kan satsa 2 000 000 kr på att detta är lurenderi
Citera
2020-05-25, 12:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
jo, 20 000kr är pengar för många där ute
jag kan satsa 2 000 000 kr på att detta är lurenderi
Varför skulle redan förmögna män försöka luras? Det är ca 1000 pers som har bokat lägenhet enligt Well så 20 000x1000 = 20 000 000. De kanske inte har varit tillräckligt förberedda gällande alla tillstånd och har förmodligen varit lite väl optimistiska i sin planering/kommunicering men att de ska riskera allt för "bara" 20 mille är osannolikt. Jag väljer att vänta ut detta och torskar jag pengarna är det inget att göra åt. Det är alltid en risk att investera pengar i något, det finns aldrig någon garanti vilket alla måste förstå.

Med det sagt är inte det senaste halvårets nyheter positiva alls men däremot för tidigt att bestämma att det är ett bedrägeri.
Citera
2020-05-25, 13:00
  #9
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digne
Varför skulle redan förmögna män försöka luras? Det är ca 1000 pers som har bokat lägenhet enligt Well så 20 000x1000 = 20 000 000. De kanske inte har varit tillräckligt förberedda gällande alla tillstånd och har förmodligen varit lite väl optimistiska i sin planering/kommunicering men att de ska riskera allt för "bara" 20 mille är osannolikt. Jag väljer att vänta ut detta och torskar jag pengarna är det inget att göra åt. Det är alltid en risk att investera pengar i något, det finns aldrig någon garanti vilket alla måste förstå.

Med det sagt är inte det senaste halvårets nyheter positiva alls men däremot för tidigt att bestämma att det är ett bedrägeri.


20 000kr kostar de billigaste lägenheterna
jo större desto dyrare
det är inte bara i Järfälla, även i andra städer har man lovat mycket
har du någon gång pratat med någon på företaget?
Citera
2020-05-25, 13:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
20 000kr kostar de billigaste lägenheterna
jo större desto dyrare
det är inte bara i Järfälla, även i andra städer har man lovat mycket
har du någon gång pratat med någon på företaget?
Så är det. Jag har pratat med dem några gånger, ja.
Citera
2020-05-25, 13:10
  #11
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Digne
Så är det. Jag har pratat med dem några gånger, ja.


Om det är kundtjänsten du har ringt är det företaget "Global Communication Management AB" som svarar. "Sofia Elfsson da Costa" är bara en 28 årig mäklare.
vem har du pratat med?
Citera
2020-05-25, 13:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Om det är kundtjänsten du har ringt är det företaget "Global Communication Management AB" som svarar. "Sofia Elfsson da Costa" är bara en 28 årig mäklare.
vem har du pratat med?
Det är kundtjänsten och Sofia jag har pratat med. Hon är dock försäljningschef för Urban Park.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback