• 2
  • 3
2020-04-06, 23:47
Man kan tolka tomhet som att hjärnan tar en mini semester pga att den överbelastats under en viss tid, något som är nödvändigt. Du behöver läka. Meditation är svaret.
Citera
2020-04-07, 00:20
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Känner inget intresse för saker längre, allt känns så otroligt färglöst. Spelar ingen roll vad jag gör, maten smakar inte, träningen ger ingen positiv känsla längre, filmerna känns färglösa.

Hur finner man glädjen i saker igen? Vill så gärna ha lite gnutta glädje igen..

Hjälp mig Flashback!
Nihilism är svaret på din fråga.

Jag tror det kan vara så att du gör mycket mer än du tror, bara att du misslyckas utan att du själv erkänner det.

Du misslyckas att skaffa vänner, att vinna hem tjejer, att vinna I vardagen. Din kropp signalerar att du är en förlorare.

Mitt råd till dig är att ge upp. Sluta träna. Sluta hoppas. Det kommer aldrig bli bättre. Livet är meningslöst.

Självmord är inte lösningen. Men jag tycker faktiskt dödshjälp borde vara lagligt för såna som du. Gå ut och misshandla någon tant istället och ta hennes pengar. Inget spelar roll, om ett år kanske corona tar halva Sveriges befolkning. Inget spelar roll och ditt liv betyder inget.
Citera
2020-04-07, 07:52
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Kan nog inte svara på den frågan, men blir väl någon film/program per kväll.
Ok, försök dra ner det så mycket som du kan, helst helt.

Fyll din tid med någonting konstruktivt istället, lär dig, fixa, bygg eller konstruera någonting, någonting som får dig att mentalt arbeta lite, någonting som gör att du behöver tänka, fundera på om du har någonting du har velat lära dig, kunna, veta eller göra väldigt länge men inte haft tiden eller orken att göra, tar du bort en film/program per kväll så har du tid för detta.

Detta borde du även finna rationellt att göra eftersom ditt tv-tittande upplevs som färglöst, ingen mening att konsumera filmer och program om de upplevs på det sättet, inte sant? Det är galenskap att fortsätta då.

Om du väljer att göra detta så är det inte meningen att detta ska vara kul, tillfredsställande eller glädjande heller i början, ord som du bör förhålla dig till är nyttigt, lärorikt, användbart, utvecklande m.m.
Senast redigerad av particulum1 2020-04-07 kl. 07:58.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in