• 1
  • 2
2020-04-05, 23:51
Medlem
Känner inget intresse för saker längre, allt känns så otroligt färglöst. Spelar ingen roll vad jag gör, maten smakar inte, träningen ger ingen positiv känsla längre, filmerna känns färglösa.

Hur finner man glädjen i saker igen? Vill så gärna ha lite gnutta glädje igen..

Hjälp mig Flashback!
Citera
2020-04-05, 23:53
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Djurvän? Skulle nog va skönt att dela livet med någon.

Blir tankarna för stora så finns det alltid hjälp min vän och det vet du. Ta hand om dig.
Citera
Medlem
microdosera lsd kanske kunde skulle vara nått
Citera
Medlem
Har liknande. Är helt död mentalt. Jag till skillnad ifrån dig har gett upp och accepterat att vara död. Du lever i förnekelse. Join the dark side.
Citera
2020-04-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Djurvän? Skulle nog va skönt att dela livet med någon.

Blir tankarna för stora så finns det alltid hjälp min vän och det vet du. Ta hand om dig.

Bor i lägenhet så det känns inte så bra att ha ett djur.

Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
microdosera lsd kanske kunde skulle vara nått

Vill kunna må bra på naturlig väg

Citat:
Ursprungligen postat av vQCJMvvh
Har liknande. Är helt död mentalt. Jag till skillnad ifrån dig har gett upp och accepterat att vara död. Du lever i förnekelse. Join the dark side.

Tänker inte acceptera att må dåligt, jag vet att det finns ljus. Vet dock inte hur jag ska hitta det igen..
Citera
2020-04-06, 00:04
Medlem
particulum1s avatar
Det blir oftast så när man jagar tillfredställelse i för stora mängder, det är inte helt olikt en drog som missbrukas och när man når en särskild gräns så ger det inget effekt längre.

Gör lite jobbiga och krävande saker, saker som du känner dig obekväm med, saker som du kanske har skjutit upp som du vet att du borde göra... har du städat din bostad? Är allt i tipp topp? Om du gör saker du inte finner någon tillfredställelse i men som samtidigt kan klassas som nödvändiga så jagar du ingen tillfredsställelse, detta bör göra så att tillfredsställelsen kommer sakta men säkert tillbaka.

Med andra ord så försök ta en paus från att överbelasta ditt glädjande, du har missbrukat och behöver tända av.
Citera
2020-04-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare

Tänker inte acceptera att må dåligt, jag vet att det finns ljus. Vet dock inte hur jag ska hitta det igen..

Men då känner du något fortfarande. Poser. Du känner dig dålig.
Citera
2020-04-06, 00:12
Medlem
När jag mådde som värst börja jag lyssna mycket på teal swan på youtube väldigt rå och ärlig typ att man ska sitta med sig själv lyssna på sig själv och låta sig känna och få kontakt med sitt inre, inte fly eller låssas må bra och bara köra..sluta svika sig själv, ta hand om sig seriöst och ge sig själv tid.
Citera
2020-04-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Det blir oftast så när man jagar tillfredställelse i för stora mängder, det är inte helt olikt en drog som missbrukas och när man når en särskild gräns så ger det inget effekt längre.

Gör lite jobbiga och krävande saker, saker som du känner dig obekväm med, saker som du kanske har skjutit upp som du vet att du borde göra... har du städat din bostad? Är allt i tipp topp? Om du gör saker du inte finner någon tillfredställelse i men som samtidigt kan klassas som nödvändiga så jagar du ingen tillfredsställelse, detta bör göra så att tillfredsställelsen kommer sakta men säkert tillbaka.

Med andra ord så försök ta en paus från att överbelasta ditt glädjande, du har missbrukat och behöver tända av.

Ligger något i det du säger, jag kanske har tömt mina glädjedepåer och behöver acceptera att må dåligt under en period..

Citat:
Men då känner du något fortfarande. Poser. Du känner dig dålig.

Känner mig inte dålig, känner att jag inte känner något.

Citat:
Ursprungligen postat av kakaoluktaranus
När jag mådde som värst börja jag lyssna mycket på teal swan på youtube väldigt rå och ärlig typ att man ska sitta med sig själv lyssna på sig själv och låta sig känna och få kontakt med sitt inre, inte fly eller låssas må bra och bara köra..sluta svika sig själv, ta hand om sig seriöst och ge sig själv tid.

Jag försöker ta hand om mig själv, tränar nästintill varje dag försöker äta hälsosamt och träffa folk. Men kan ändå inte känna något annat än likgiltighet..
Citera
2020-04-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Ligger något i det du säger, jag kanske har tömt mina glädjedepåer och behöver acceptera att må dåligt under en period..

Känner mig inte dålig, känner att jag inte känner något.

Jag försöker ta hand om mig själv, tränar nästintill varje dag försöker äta hälsosamt och träffa folk. Men kan ändå inte känna något annat än likgiltighet..

Du skrev ju i ditt förra inlägg att du mår dåligt. Då känner du ju något. Har du flera personligheter också?
Citera
2020-04-06, 00:33
Medlem
Citat:
Du skrev ju i ditt förra inlägg att du mår dåligt. Då känner du ju något. Har du flera personligheter också?

Mår dåligt av att inte känna något.
Har du inget som kan hjälpa mig så kan du lika bra vara tyst.
Citera
2020-04-06, 00:35
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Jag väntar fortfarande på att plötsligt vara intresserad av något igen En dålig relation gjorde inte det arbete jag lyckats med att få vissa förändringar, gott. Haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in