Citat:
Ursprungligen postat av
particulum1
Det blir oftast så när man jagar tillfredställelse i för stora mängder, det är inte helt olikt en drog som missbrukas och när man når en särskild gräns så ger det inget effekt längre.
Gör lite jobbiga och krävande saker, saker som du känner dig obekväm med, saker som du kanske har skjutit upp som du vet att du borde göra... har du städat din bostad? Är allt i tipp topp? Om du gör saker du inte finner någon tillfredställelse i men som samtidigt kan klassas som nödvändiga så jagar du ingen tillfredsställelse, detta bör göra så att tillfredsställelsen kommer sakta men säkert tillbaka.
Med andra ord så försök ta en paus från att överbelasta ditt glädjande, du har missbrukat och behöver tända av.
Ligger något i det du säger, jag kanske har tömt mina glädjedepåer och behöver acceptera att må dåligt under en period..
Citat:
Ursprungligen postat av
vQCJMvvh
Men då känner du något fortfarande. Poser. Du känner dig dålig.
Känner mig inte dålig, känner att jag inte känner något.
Citat:
Ursprungligen postat av
kakaoluktaranus
När jag mådde som värst börja jag lyssna mycket på teal swan på youtube väldigt rå och ärlig typ att man ska sitta med sig själv lyssna på sig själv och låta sig känna och få kontakt med sitt inre, inte fly eller låssas må bra och bara köra..sluta svika sig själv, ta hand om sig seriöst och ge sig själv tid.
Jag försöker ta hand om mig själv, tränar nästintill varje dag försöker äta hälsosamt och träffa folk. Men kan ändå inte känna något annat än likgiltighet..