Citat:
Ursprungligen postat av
KebabBorje
Jag hade satsat mina 25 miljoner på något annat en ett lekland typ hyresfastigheter.
Nu tror jag att du är ett troll men räkna på vad det kostar att värma en sådan stor byggnad först. Du lär behöva god ventilation om du ska ha gokart också.
Jag har ingen kunskap om att driva företag och äga fastigheter. Både jag och min kompis är däremot välbärgad.
Vi har båda barn och tycker att ett lekland är något som saknas i den stad vi tänker på, iaf ett rejält sådant. Det finns, men är till storleken max en tredjedel så stor som Leo’s. De företag som finns har lokaler som är slitna och själva leklandet är också slitet, då det varit funnits i +10 år. Mat och fika är väldigt dyrt i förhållande till kvalité.
Vårt syfte med detta är inte att bli miljardärer. Vårt syfte är att bygga en fräsch anläggning som levererar nöje till barn och vuxna till ett konkurrenskraftigt pris och bra service. Vi är väldigt säker på att vi kommer peta bort våra konkurrenter ganska snabbt. Först och främst kommer dom (om de överlever) gå ur denna kris skadeskjuten och extremt känslig för nya kriser. Vi är också säker på att besökare hellre väljer att åka till ett 3-4 ggr större lekland än att åka till den lilla anläggningen och betala samma pris som på vår anläggning. Dessutom kommer vi leverera bättre mat och bättre fika.
När krisen är över ploppar vi upp med starka ben och konkurrera ut våra konkurrenter och det är då vi kommer se en stor lönsamhet för vår del.