• 1
  • 2
2020-04-05, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Indeed. När Skatteverket begärde Mig i personlig konkurs för ett gäng år sedan så annonserades första besöket av Kronofogden, varpå jag kunde flytta ut den enda kära ägodel jag hade på den tiden och som jag visste hade ett andrahandsvärde (en Primera Disc Publisher).

Deras senare besök annonserades inte dock, men de tog inte min Primera ändå eftersom de förmodligen inte ens visste vad det var för något, vilket ju var tur.
Min gissning är dock att Du har grejer som är lite mindre Retro än det Jag sparar på, så.. Om du har det hemma när de kommer, och de ser ett andrahandsvärde i det, så kommer de att ta det.

En gång per år under 5 års tid vid personlig konkurs.

Det är olika från fall till fall.

Då hänger jag med. Skönt med någon här som gått igenom något liknande så man får lite klarhet i allt.

Tack så hemskt mycket för all information, det uppskattas verkligen.
Citera
2020-04-05, 01:01
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NationalTreasure
M

Får man alltid veta när de kommer? Vad händer om man ej öppnar första gången de kommer?

Nej det gör jag inte. Jag vill veta mina egna möjligheter.

Nej. Inte alltid. Ibland förvarnar de. Ibland inte. Om du inte öppnar så tar de sig in om de vill, annars kan de boka en ny tid. Allt beror på vad de anser att du är för sorts person.
Citera
2020-04-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej. Inte alltid. Ibland förvarnar de. Ibland inte. Om du inte öppnar så tar de sig in om de vill, annars kan de boka en ny tid. Allt beror på vad de anser att du är för sorts person.

Okay jag förstår. Tack för svar!
Citera
2020-04-05, 04:33
Medlem
BorisBalkans avatar
Kronofogden är Skatteverkets Pitbull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto