Citat:
Ursprungligen postat av
Lilly2001
Ja jag tänkte på det med faktiskt men orkade inte ändra.
Jag kommer inte skada mig själv, men jag vill heller inte leva längre. Jag har dessvärre inte mod till att gå hela vägen. Jag är för rädd, för allt.
Hoppas du förstod mer nu vad jag menade, jag kommer av mig ibland när jag skriver och då flyter allt isär så det blir obegripligt.
Jag förstår hur det känns att vara rädd, inte minst för en själv. Det är en befogad rädsla, då du är antagligen den farligaste människan för just dig. (Kanske inte iom. att du är kvinna som jag har tolkat det, men du förstår vad jag menar)
Det viktiga för dig att förstå är 1.) Det finns hjälp att tillgå 2.) Dina vanföreställningar/hallucinationer är inte på riktigt och kan inte döda dig
Visst, det är inte direkt hälsosamt att leva med ångest och dyl. då det på sikt sliter ut på kroppen och sinnet, men det viktiga är att du kan leva som en fungerande människa igen, och därför är det A och O att du får en fungerande behandlingsform. quetiapin fungerar som antipsykotika i högre doser, mig veterligen. Men det gör en bra dåsig, prata med en psykatriker om det här så skall du nog få något som fungerar.