• 1
  • 2
2020-04-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Det jag reagerar mest på att du är väldigt motsägelsefull, du säger långt upp i inlägget att du inte har några tankar på att skada dig själv men längre ned att du har självmordstankar.

Inte sunt. Du lider troligtvis av paranoid schizofreni, antagligen har du ärftliga anlag för det och när du började knarka utlöstes det. Det sker vanligtvis i 20-25årsåldern.

Tursamt för dig finns antipsykotiska medel som kan vara effektivt i ditt tillstånd, uppsök psykatrin och berätta om dina svårigheter.

Ja jag tänkte på det med faktiskt men orkade inte ändra.
Jag kommer inte skada mig själv, men jag vill heller inte leva längre. Jag har dessvärre inte mod till att gå hela vägen. Jag är för rädd, för allt.
Hoppas du förstod mer nu vad jag menade, jag kommer av mig ibland när jag skriver och då flyter allt isär så det blir obegripligt.
Citera
2020-04-05, 00:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilly2001
Abilify
Lemilvo
Olanzapin
Nozinan
Quetiapine

Är dem som jag kommer på just nu, vissa blir jag endast utmattad av och andra rastlös. Det jobbigaste är att jag tappar matlusten helt och jag är redan tunn.

Hade du hallucinationerna innan du började ta dessa? Hur länge har du tagit dem?

Tycker i alla fall inte du ska vara rädd för att ta upp allt med en läkare, det behöver absolut inte vara schizofreni eller så, det finns andra tillstånd som också kan ge hallucinationer, som djup depression.

Jag hade själv hallucinationer en period, då ljudhallucinationer, men det har gått bort sedan jag slutade med en av mina mediciner. Så det kan bero på en massa saker som går att påverka också. Men då behöver du ju säga det till någon som jobbar i vården.
Citera
2020-04-05, 00:14
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ja jag tänkte på det med faktiskt men orkade inte ändra.
Jag kommer inte skada mig själv, men jag vill heller inte leva längre. Jag har dessvärre inte mod till att gå hela vägen. Jag är för rädd, för allt.
Hoppas du förstod mer nu vad jag menade, jag kommer av mig ibland när jag skriver och då flyter allt isär så det blir obegripligt.
Jag förstår hur det känns att vara rädd, inte minst för en själv. Det är en befogad rädsla, då du är antagligen den farligaste människan för just dig. (Kanske inte iom. att du är kvinna som jag har tolkat det, men du förstår vad jag menar)

Det viktiga för dig att förstå är 1.) Det finns hjälp att tillgå 2.) Dina vanföreställningar/hallucinationer är inte på riktigt och kan inte döda dig

Visst, det är inte direkt hälsosamt att leva med ångest och dyl. då det på sikt sliter ut på kroppen och sinnet, men det viktiga är att du kan leva som en fungerande människa igen, och därför är det A och O att du får en fungerande behandlingsform. quetiapin fungerar som antipsykotika i högre doser, mig veterligen. Men det gör en bra dåsig, prata med en psykatriker om det här så skall du nog få något som fungerar.
Citera
2020-04-05, 00:16
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Citat:
Abilify
Lemilvo
Olanzapin
Nozinan
Quetiapine

Är dem som jag kommer på just nu, vissa blir jag endast utmattad av och andra rastlös. Det jobbigaste är att jag tappar matlusten helt och jag är redan tunn.

Jag är inte heller läkare, men i din lista ser jag Quetiapine! Ökänd för att skapa hallisar och öka oro och ångest. Kolla upp om det är ok för Dig att sluta med den.

All lycka till!

Citera
2020-04-05, 00:23
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Jag är inte heller läkare, men i din lista ser jag Quetiapine! Ökänd för att skapa hallisar och öka oro och ångest. Kolla upp om det är ok för Dig att sluta med den.

All lycka till!

Ökänd för att skapa hallisar vet jag inte. Snarare ökänd för att öka ens aptit och framkalla yrsel/dåsighet. För att inte glömma utsättningssymtomen. Preparatet används trots allt i vissa fall för att just minska det du skrev om.
Citera
2020-04-05, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Hade du hallucinationerna innan du började ta dessa? Hur länge har du tagit dem?

Tycker i alla fall inte du ska vara rädd för att ta upp allt med en läkare, det behöver absolut inte vara schizofreni eller så, det finns andra tillstånd som också kan ge hallucinationer, som djup depression.

Jag hade själv hallucinationer en period, då ljudhallucinationer, men det har gått bort sedan jag slutade med en av mina mediciner. Så det kan bero på en massa saker som går att påverka också. Men då behöver du ju säga det till någon som jobbar i vården.

Det har pågått i flera år, har gradvis blivit värre. Har inte haft mediciner så länge ens, började med sådana här typer av mediciner för ett halvår sedan och har bytt några gånger sedan dess. Innan dess har jag haft antidepressiva, men det har jag heller inte haft så länge.
Citera
2020-04-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper

All lycka till!

Slutade med den för några veckor sedan, skrev alla mediciner jag haft totalt inom antipsykotiska

Tack!
Citera
2020-04-05, 01:12
Medlem
Inlåst?
Haha tror du det finns resurser för det, som någon annan skrev tidigare finns de som vill bli inlåsta men inte får då vi har sån platsbrist.
Att bli inlåst är en lyx i dagens sverige
Citera
2020-04-05, 07:37
Bannlyst
Börja inte prata om utomjordingar, då blir du inlåst. Skit i alkoholen 3 månader och se om det hjälper?
Citera
2020-04-05, 09:03
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Jag pluggar! Har mål och drömmar, och en plan för dem. Så tror inte att det har med det att göra..

Gå till vården.. Du vill inte utveckla fullskalig schizofreni
Citera
2020-04-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
Börja inte prata om utomjordingar, då blir du inlåst. Skit i alkoholen 3 månader och se om det hjälper?

Jag dricker inte, eller jo men det händer väldigt sällan...

Jag är 20 år och kvinna förresten, om det spelar någon roll att veta. Glömde skriva det i ts
Citera
2020-04-05, 11:50
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Finns många biverkningar, med nästan allt. Har haft de här problemen även innan jag började med mediciner.

Det skumma nu är ju att jag äter mediciner mot paranoida tankar och föreställningar, men det hjälper inte...

Varför äter du medicinen då? Om du har detta kanske det är rädslan du behöver hjälp med?

Vad tror du om att leva med fladdrande skuggor i ögonvrån och låta dem finnas där? Det kanske finns en neurologisk orsak som är unik för dig, att du har ett litet tryck i hjärnan på ett specifikt ställe, har du kollat upp dina besvär hos ögonläkare?

Studera skuggorna med intresse. Kolla in färg och form? Är de ljudlösa? Hur rör de sig? Visar de sig i vissa situationer? Varje dag?

Tänk att du är forskare och har ett unikt material att undersöka, föra dagbok. Skriv en bok om fenomenet.

Om du kan övervinna rädslan spricker trollen och de förlorar sin makt över dig.
Senast redigerad av Passepartout 2020-04-05 kl. 11:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in