• 1
  • 2
2020-04-04, 20:08
Medlem
LulzSecs avatar
Hej!

Jag tog av badkar panelen för att åtgärda en sak och nu kan jah inte sätta tillbaka den!

Hur ska den här sitta?! :

https://ibb.co/C7wnnN0
https://ibb.co/nPR8C1f
https://ibb.co/nQHVQXk
Citera
2020-04-04, 20:23
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Samma sorts plåtmanick syns på första och sista bilden.
Verkar vara två metallflikar på badkaret som man uppifrån kan trycka manicken innanför.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2020-04-04 kl. 20:25.
Citera
2020-04-04, 20:25
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Samma plåtmanick syns på första och sista bilden.
Verkar vara två metallflikar på badkaret som man uppifrån kan trycka manicken innanför.

Det är bara en på var sin som jag plockat loss. Den går och sätta ditt innan man sätter panelen men den når ju inte hålet i panelen.
Citera
2020-04-04, 20:32
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LulzSec
Det är bara en på var sin som jag plockat loss. Den går och sätta ditt innan man sätter panelen men den når ju inte hålet i panelen.

Jag tror det fattas delar där.
Nånting, möjligen av plast, som man fäster i hålet på panelen, och som nertill hakar i något av "sågtänderna" på hållaren(manicken).
Citera
2020-04-04, 20:38
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Jag tror det fattas delar där.
Nånting, möjligen av plast, som man fäster i hålet på panelen, och som nertill hakar i något av "sågtänderna" på hållaren(manicken).

Konstig för det fanns inget när jag plocka loss den.
Citera
2020-04-04, 20:48
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det verkar vara ett Gustavserg- badkar iaf om det kan va till hjälp vid felsökningen.
Har ett sånt, men det är nog inte samma modell.
Citera
2020-04-04, 20:56
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Det verkar vara ett Gustavserg- badkar iaf om det kan va till hjälp vid felsökningen.
Har ett sånt, men det är nog inte samma modell.

Tack! Det är nog en jätte gammal model! Hatar badkar!
Citera
2020-04-04, 21:05
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Eventuellt kan det vara så här:

Om badkaret har en gavelpanel, så kan front- och gavelpanel sitta ihop nånstans i hörnet mittpå-nertill, för att stabilisera det hela.
I så fall behövs inte plåthakarna med sågtänder på.
Hålen i panelen: på mitt badkar sitter det stödfötter fastskruvade i hålen, men det finns tydligen inte hos dej.
Citera
2020-04-04, 21:27
Medlem
Det heter badkarsfront och inget annat.
Normalt sett hänger badkarsfronter i fästen under badkarskanten.
Det brukar sitta ett fäste nära varje hörn och dessa fästen stämmer med var sitt hål på ovansidan av badkarsfronten.
Vänd badkarsfronten rätt och vinkla den något, så nederdelen är lite innanför överdelen.
Tryck in badkarsfronten så att hålen på ovansidan fastnar i fästena. Låt sen badkarsfronten hänga fritt.

Sen hade du något undre fästen jag inte sett förut, men jag antar det är för att badkarsfronten inte ska dingla.
Citera
2020-04-04, 21:31
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 460430-0014
Det heter badkarsfront och inget annat.
Normalt sett hänger badkarsfronter i fästen under badkarskanten.
Det brukar sitta ett fäste nära varje hörn och dessa fästen stämmer med var sitt hål på ovansidan av badkarsfronten.
Vänd badkarsfronten rätt och vinkla den något, så nederdelen är lite innanför överdelen.
Tryck in badkarsfronten så att hålen på ovansidan fastnar i fästena. Låt sen badkarsfronten hänga fritt.

Sen hade du något undre fästen jag inte sett förut, men jag antar det är för att badkarsfronten inte ska dingla.

Badkars fronten sitter i nu som du beskrev från den övre sidan men den dinglar. Vilket den inte gjorde innan. Det är det jag försöker få rätt på med dem där konstiga fästen men vet ej hur.

Tack för ditt inlägg!
Citera
2020-04-04, 21:32
Medlem
Ta en snus i varje ända och tryck sedan dit den och håll den tills snuset torkat. håller i evigheter.
Citera
2020-04-04, 21:34
Medlem
LulzSecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshammarn
Ta en snus i varje ända och tryck sedan dit den och håll den tills snuset torkat. håller i evigheter.

Ska snuset hindra den från att dingla menar du ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in