• 1
  • 2
2020-04-04, 00:59
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...amhet-uppsala/

Citat:
03 april 23:40, Sabotage mot blåljusverksamhet, Uppsala

Skadegörelse mot polisfordon, Rapsgatan Uppsala

En polispatrull skulle kontrollera några ungdomar på Rapsgatan i Uppsala. En av personerna valde då att springa från platsen varpå poliserna i patrullen sprang efter. När man väl kommit ikapp och kontrollerade personen passade en annan person på att sparka söder framruta och grill på den obevakade polisbilen.

En anmälan om blåsljussabotage är upprättad. Ingen person är frihetsberövad i ärendet i nuläget, men polisen har goda förhoppningar att kunna finna en misstänkt.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-04-04, 08:19
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://polisen.se/aktuellt/handelse...amhet-uppsala/

Vet någon mer om händelsen?

Inte mer än att lämna en polisbil obevakad i Det Nya Spännande Sverige är som att lämna John McClane obevakad som görs i början av Die Hard 3.
Citera
2020-04-04, 11:44
Medlem
Både grill o framruta?
Låter mer som polisen har buskört o åkt av vägen. Skyller sedan på blåljussabotage för att slippa löneavdrag.
Citera
2020-04-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Både grill o framruta?
Låter mer som polisen har buskört o åkt av vägen. Skyller sedan på blåljussabotage för att slippa löneavdrag.

Poliser får inte löneavdrag om de så skulle krocka och det var deras fel.

Jävla idiot.
Citera
2020-04-04, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Poliser får inte löneavdrag om de så skulle krocka och det var deras fel.

Jävla idiot.

Klart att olämpligt uppträdande kan mynna ut i löneavdrag eller andra disciplinära åtgärder.

Citat:
PAN-793-36/18 (2018:6)En polisassistent har vid två tillfällen använt Polismyndighetens tjänstefordon utan att det har varit föranlett av polisens verksamhet. Det ska ha skett utan tillstånd från behörig beslutsfattare. Vid ett av tillfällena har polisassistenten dessutom framfört fordonet på ett sådant sätt att det har uppstått omfattande skador på detta

Citat:
Nämnden meddelade polisassistenten en disciplinpåföljd i form av ett löneavdrag för tio dagar.
Citera
2020-04-04, 14:52
Medlem
Citat:
Klart att olämpligt uppträdande kan mynna ut i löneavdrag eller andra disciplinära åtgärder.
Det du citerar är inte jämförbart med skadegörelsen i tråden, som skett när poliser gjort ingripande i tjänsten.
Citera
2020-04-04, 14:57
Medlem
Citat:
Det du citerar är inte jämförbart med skadegörelsen i tråden, som skett när poliser gjort ingripande i tjänsten.

Om du läser det jag skrev först. Jag gjorde ett antydande att det kanske inte var skadegörelse på bilen utan att det hela uppkom på grund av polisernas buskörning med fordonet.
Citera
2020-04-04, 15:31
Medlem
Citat:
Om du läser det jag skrev först. Jag gjorde ett antydande att det kanske inte var skadegörelse på bilen utan att det hela uppkom på grund av polisernas buskörning med fordonet.
Vilket är dina spekulationer, något du inte alls visat belägg för. Således off-topic för tråden tills du kan styrka dina påståenden.
Citera
2020-04-04, 15:38
Medlem
Citat:

Citat:

Vänligen nämn ETT fall där detta inträffat!
Igen ETT fall, så ger jag dig 10 fall av blåljussabotage. Ok?

Citat:
Vilket är dina spekulationer, något du inte alls visat belägg för. Således off-topic för tråden tills du kan styrka dina påståenden.

Det kan h*n inte. Bara ett försök att få tråden att gå OT.
Citera
2020-04-04, 17:07
Medlem
Citat:
Både grill o framruta?

Låter lite väl beräknande att de efter ha kört sönder bilen.
Ska kontrollera en random person som lyckligtvis smiter på så sätt kan de hitta på historian att ngn slog sönder bilen.
Citera
2020-04-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback-profilen
Låter lite väl beräknande att de efter ha kört sönder bilen.
Ska kontrollera en random person som lyckligtvis smiter på så sätt kan de hitta på historian att ngn slog sönder bilen.

Du har bara polisens ord på att han smet.
Det är inte första gången poliser hittar på en historia.
Nu påstår jag inte att de har hittat på allt men de kan ha gjort det.

Har man inte kameror i bilen som alltid är på?
Citera
2020-04-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Vänligen nämn ETT fall där detta inträffat!
Igen ETT fall, så ger jag dig 10 fall av blåljussabotage. Ok?

Det kan h*n inte. Bara ett försök att få tråden att gå OT.

Jag gav ett exempel där en polis hade skadat fordonet.
Dög inte det exemplet?

Det jag finner märkligt i historien är att både front o ruta är trasiga.
Som att man kört på något.

Polisen gillar ju det här med kameraövervakning.
Varför har de inte kroppskamera på den enskilde polismannen samt kameror i bilen som alltid är igång?
Teslas bilar har kameror, varför kan inte polisen ha likadana?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in