2020-04-20, 09:48
Medlem
Antingen så äter du godis eller så gör du inte det.
Din curlade jävla mupp.
Citera
2020-04-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Antingen så äter du godis eller så gör du inte det.
Din curlade jävla mupp.
Köttet i godiset verkar ha täppt igen hjärnan på dig lilla gubben .
Citera
2020-04-22, 13:05
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag brukar köra med Delicatobollar utan tillsatt socker, istället för de vanliga negerbollarna som Delicato har fullproppat med socker. Den innehåller maltitol hur som helst istället för socker, smakar ärligt talat bättre än standard Delicatobollarna. Däremot borde man inte äta Delicatobollar överhuvudtaget eftersom fettsammansättningen är en blandning av palm, shea, raps och kokos. Rapsolja är okej, men övriga oljor är bara mättat fett, vilket precis som animaliskt fett, skadar våra telomerer. Men detta är typ den enda osötade veganska chokladen, så jag kör med den ibland när jag är sugen på choklad.

Men annars håller jag med dig. Varför säljer till exempel Alpro inte deras blåbärssoygurt och sojachokladmjölk med sötningsmedel som steviolglykosider och acesulfam k, sockeralkoholer som maltitol eller åtminstone en mycket hälsosam långsam kolhydrat som isomaltulos istället för att kränga socker? Helt efterblivet, den här sockerindustrin måste förbjudas. Finns betydligt hälsosammare sötningsalternativ än raffinerat socker.

Angående gelatingodis så äter jag inte det överhuvudtaget.

Det är inget fel på mättat fett. Däremot är de flesta vegetabiliska oljor inflammatoriska.
Citera
2020-04-22, 13:14
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det är inget fel på mättat fett.
Jo, mättat fett skadar telomererna.

Citat:
Däremot är de flesta vegetabiliska oljor inflammatoriska.
Nej. Omega-6 linolsyra kan vara inflammatoriskat om man missköter intaget av omega-3 alfa-linolensyra. Båda är hur som helst essentiella fettsyror och man måste få i sig dem i alla fall. Vegetabiliska oljor är inte bara omega-6 och omega-3.
Citera
2020-04-22, 21:59
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jo, mättat fett skadar telomererna.

Nej. Omega-6 linolsyra kan vara inflammatoriskat om man missköter intaget av omega-3 alfa-linolensyra. Båda är hur som helst essentiella fettsyror och man måste få i sig dem i alla fall. Vegetabiliska oljor är inte bara omega-6 och omega-3.

jag har inte sagt nåt om omega 3/6

https://www.youtube.com/watch?v=b7zWNabebxs
Citera
2020-04-24, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vojne
Ja, en del Coop-butiker är återförsäljare av https://www.tweeksweets.com/ .

tweek är rent skit.

innehåller erytritol som är framtaget med hjälp av genmanipulerade bakterier.

innehåller dessutom skitigt gelatin.
Citera
2020-04-24, 06:11
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Vill man dra ner på sockret räcker det väl med att bara köpa en 400g påse istället för 1kg.

Socker är nyckeln till varför folk gillar godis, klart det ej går att byta ut utan att rubba slutproduktens balans.
Citera
2020-04-24, 21:53
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
tweek är rent skit.

innehåller erytritol som är framtaget med hjälp av genmanipulerade bakterier.

innehåller dessutom skitigt gelatin.

Inget fel på erythritol.
Citera
2020-04-25, 15:37
Medlem
Citat:
Inget fel på erythritol.

Allt som är tillverkat med hjälp av genmanipulerade bakterier är det stort fel på.
Men om du är lättlurad och stoppar i dig vad som helst så fortsätt för all del att äta sktitigt erytrithol.

Själv föredrar jag i såfall riktig stevia och riktig xylitol (obs ej fake xylitol som de ofta använder).
Citera
2020-04-25, 16:59
Medlem
Usch, varför? Sötningsmedel kan inte vara nyttigt alls. Jag har läst studier om gravida som fått fosterskador av sötningsmedel.
Citera
2020-04-25, 17:40
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Allt som är tillverkat med hjälp av genmanipulerade bakterier är det stort fel på.
Men om du är lättlurad och stoppar i dig vad som helst så fortsätt för all del att äta sktitigt erytrithol.

Själv föredrar jag i såfall riktig stevia och riktig xylitol (obs ej fake xylitol som de ofta använder).

Meh. Länka gärna till det.

“Although genetically enhanced corn and non-transgenic corn are grown in the U.S. today, erythritol is not derived from corn or dextrose feedstock (just as milk is not derived from cattle feed). It is derived from the yeast organism. Erythritol is not genetically modified and does not contain any genetically modified proteins.

https://www.foodbusinessnews.net/art...-in-court-case

https://foodinsight.org/what-is-erythritol/
https://www.healthline.com/nutrition/erythritol
Senast redigerad av carminaburana 2020-04-25 kl. 17:43.
Citera
2020-04-26, 00:12
Medlem
Sukralos och stevia är de bästa sötningsmedlena. Hade gärna sett mer godis och god lakrits med dem i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in