• 1
  • 2
2020-04-03, 23:26
Medlem
Saab88s avatar
Har flashback anknytningar till den svenska försvarsmakten? Det är en fråga som jag gärna vill Admin svara på. Är det så att Försvarsmakten i Sverige har inflytande över innehållet på sajten?
Citera
2020-04-03, 23:41
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är Sveriges största forum. Vad tror du? Såklart Säpo har kontroll här.
Citera
2020-04-03, 23:54
Medlem
Ja, sannolikt är moderatorerna anställda av både säpo och must. Att man skulle va anonym här är bara snicksnack.
Citera
2020-04-04, 00:03
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Inte mer än att moderatorerna träffas en gång om året då det är Flashback Paintball Games.
Om någon/några av moderatorerna har någon anställning-ar hos militären så är det ju inte så bra.
Citera
2020-04-04, 00:35
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Om någon/några av moderatorerna har någon anställning-ar hos militären så är det ju inte så bra.

Med tanke på att moderatorernas största uppgift tycks vara att städa upp i trådar, så gissar jag att städning är den befattning som är troligast inom militären.
Citera
2020-04-04, 00:47
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:

För att?
Citera
2020-04-04, 00:49
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Med tanke på att moderatorernas största uppgift tycks vara att städa upp i trådar, så gissar jag att städning är den befattning som är troligast inom militären.
En polare till mig jobbar hos polisen, hon hävdar att det egentligen finns jätte många anmälningar mot Flashback som läggs ned av någon anledning. Polisen skyller på datainspektionen och datainspektionen på polisen. Det är som sagt vad jag har hört.
Citera
2020-04-04, 00:51
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
För att?
Vadå för att? Det är klart att ingen jävla MUST eller militär ska sitta här och kartlägga människors åsikter. Det går stick och stäv mot vad sajten står för.
Citera
2020-04-04, 00:54
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Vadå för att? Det är klart att ingen jävla MUST eller militär ska sitta här och kartlägga människors åsikter. Det går stick och stäv mot vad sajten står för.

Vi har ingen möjlighet att kartlägga någons åsikter och alla som inte outar sig är anonyma så var ligger problemet?
Citera
2020-04-04, 00:57
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Vi har ingen möjlighet att kartlägga någons åsikter och alla som inte outar sig är anonyma så var ligger problemet?
Lugnt
Research Gruppen eller Expo fixar det.
Citera
2020-04-04, 00:57
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Problemet är att en militär kan larma på någon användare av den anledningen att denne är militär. De kan mycket enkelt få fram information om en användare om det skulle vara nödvändigt.
Citera
2020-04-04, 01:07
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Problemet är att en militär kan larma på någon användare av den aledningen att denne är militär. De kan mycket enkelt få fram information om en användare om det skulle vara nödvändigt.

Hur då?

Alla som vill vara det är anonyma. Att meddela MUST att någon för mig helt okänd person är "vad-han-eller-hon-nu-än-skulle-vara" är knappast information de är intresserade av...

Det blir lite som att säga: Någon är X, men jag vet inte vem.

Är du medveten om att paranoia kan försvinna om man slutar med centralstimulerande?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in