• 5
  • 6
2020-04-14, 12:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
droger gör dej passiv i livet , därför du tycker allt är skit typ
trycker i dej mer och bara mår ännu sämmre

en dålig spiral helt enkelt , nej gör nått annat i stället som får dej att uppskatta din tid här på klotet

Du läser inte vad jag skriver.
Droger är många gånger det som får mig att orka med överhuvudtaget sedan så vet jag att det inte gör situationen bättre men det har aldrig varit bra innan heller. Är en kronisk tom människa utan gnista och alltid varit passiv även som barn.
Citera
2020-04-14, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Du läser inte vad jag skriver.
Droger är många gånger det som får mig att orka med överhuvudtaget sedan så vet jag att det inte gör situationen bättre men det har aldrig varit bra innan heller. Är en kronisk tom människa utan gnista och alltid varit passiv även som barn.

förstår helt vad du skrivit och menat , att du självmedicinerar med droger bara för att stå ut , vist det kan säkert kännas som en lättnad för stunden , men det drar ner dej i ett mycket sämre och innhållslöst liv i längden , du förstår detta om du bara tänker till

problemet du har är prio 1 sluta med bajset , prio 2 hitta nått i livet du brinner och gillar att göra

gör du detta så kommer livet kännas värt att leva och vardagen bli helt ok rätt fort .
Citera
2020-04-14, 12:47
Bannlyst
orkeslösheten kan bero på kassa blodvärden , anemi , vitaminbrist , matvanor ,mm , ett enkelt läkarbesök är att rekomendera så du vet mer exakt vad läget är ?

ska du droga i fortsättningen , så gå på apoteket och köp koffeintabletter , för de piggar upp lite i alla fall , så du orkar hitta på nått kul

kan vara ett bra hjälpmedel i början
Senast redigerad av skorpionking 2020-04-14 kl. 12:52.
Citera
2020-04-14, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADD-jag
Har ända sedan barnsben varit ett svårmotiverat barn. Det resulterade i att mina föräldrar gjorde saker åt mig då det annars skulle förbli ogjort på grund av inkompetens / svårinlärning / brist på intresse eller en kombination, så då var det enklare att bädda det för mig. Redan i ung ålder kom speciallärare in i bilden och märkte alla mina svårigheter som andra barn klarade hur enkelt som helst. Hade svårt för abstrakt tänkande, men allra mest var min finmotorik helt absurt dålig. Föräldrarna hade svårt att svälja faktumen och stred emot påståendena och sa att min son har minsann inga problem.
Gled igenom livet på en räkmacka och är i dag 25+. Är en sanslöst kass människa. Har inget driv, inget genuint intresse, enbart massa misslyckanden på grund av att jag är så svag mentalt. Mönstret ligger kvar, påbörja en massa saker, avsluta de lika fort på grund av att där inte finns något inom mig som egentligen vill någonting. När jag tror mig veta vad jag vill så visar det sig fort att så inte är fallet.
För att ens orka med mig själv gör jag bara massa snedsteg hela tiden. Belånar mig, knarkar, lever destruktivt.
Hur ska jag orka med alla år som är kvar när jag vet djupt inom mig att jag är själsligt död? Ser fan ingen anledning att fortsätta leva mycket längre.
Det är dags att byta add-medicin nu tror jag.
Citera
2020-04-22, 03:39
Medlem
Känner igen mig i väldigt mycket. Blir lite trött på folk som inte förstår vad obalanser i hjärnan innebär och att det inte bara går att ta en rask promenad och sedan tänka positiva tankar så blir allting bra! Fysisk aktivitet är såklart bra men ibland så krävs det mer. De substanserna som jag skulle rekommendera idag (efter att ha testat all jävla medicin där ute) är kaffe samt microdosa Iktorivil 2-3 ggr i veckan. (https://www.spectrumnews.org/news/lo...ptoms-in-mice/)
Iktorivil liknar inte de andra benzos överhuvudtaget och är inte alls lika beroendeframkallande enligt mig.
Just att ta en låg dos innebär att du inte alls blir borta utan bara får ett stort lugn i hjärnan och har lättare att hantera intryck/få mer energi. Finns ingen medicin som slår Ikton här enligt mig.

Vill egentligen inte rekommendera en så pass potent medicin då det alltid kommer finnas folk som missbrukar det istället för att använda det som just en medicin, men samtidigt vet jag hur mycket man kan lida av att bara sitta hemma och vara helt jävla apatisk. Så, jag känner om Ikton kan få en att faktiskt vara lite produktiv så är det inte så jävla fel än att istället bara sitta hemma nykter och känna att man ruttnar bort.

Sen håller jag med om att du borde lägga ner de tyngsta drogerna, om inte annat så gör det för att hålla nere toleransen.

Hur sover du om nätterna? Testat kedjetäcke? Kan hjälpa något otroligt mot diverse diagnoser. Även när man har vaknat så har det en viss effekt. Går att få gratis via vården.

"Studier har visat att beröringshormonet oxytocin ökar vid något som kallas DPTS (deep pressure touch stimulation), vilket uppnås naturligt vid användning av tunga täcken. Oxytocin gör oss lugna och trygga, dämpar oro, stress och smärta."

Godnatt!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in