• 1
  • 2
2020-04-03, 19:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
När jag äter en måltid lunch eller middag skippar jag alltid att äta ris, pasta, potatis och liknande då de bara ger viktuppgång och inte ens bidrar med särskilt mycket smakmässigt så vad är det som är så bra med att ha så mycket onödiga kalorier på tallriken och inte bara fylla på med mer mat och sallad?

1. Det är gott
2. Det är billigt
3. Det ger energi
4. Det ger i vissa fall mikronutrienter

Nu vet inte jag vad du menar med sallad, men roman, isberg och liknande salladsväxter innehåller i princip enbart vatten och är helt värdelöst att slösa energi på att stoppa i sig.
Citera
2020-04-03, 19:49
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Och det vet du då eller gillar du bara att bråka med folk på Flashback?

Jag bråkar inte, jag konstaterar bara att du öppnar käften om nåt du inte har kunskap om.
Citera
2020-04-03, 19:52
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Jag bråkar inte, jag konstaterar bara att du öppnar käften om nåt du inte har kunskap om.

Vore trevligt att träffas du och jag så kan jag visa lite bilder när jag vägde som mest va jag uppe i 115kg nu är jag nere på 70 kg och håller på att trimma lite.
Citera
2020-04-03, 19:55
Medlem
Intelligentdesigns avatar
Citat:
Vore trevligt att träffas du och jag så kan jag visa lite bilder när jag vägde som mest va jag uppe i 115kg nu är jag nere på 70 kg och håller på att trimma lite.

Du kan låsa in dig i ett rum på vatten och bröd och gå ner i vikt, det betyder fortfarande inte att du vet vad du snackar om.
Citera
2020-04-03, 19:58
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligentdesign
Du kan låsa in dig i ett rum på vatten och bröd och gå ner i vikt, det betyder fortfarande inte att du vet vad du snackar om.

Om du inte kommer med nå vettigt än att försöka baktala mig så tycker jag vi lägger ner vår trevliga diskussion, men jag gissar på att du kommer citera detta då du måste ha sista ordet.
Citera
2020-04-03, 20:17
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Skitsamma, är övertygad om att majoriteten av världens befolkning uppskattar pasta, ris, bulgur, couscous, potatis etc till sina maträtter. Inklusive de som ser hälsosamma ut och är det.

Att diskutera varför man inte ska äta dessa matvaror känns enbart menlöst, då det är uppenbart varför man ska äta dom.
Citera
2020-04-04, 00:25
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Om du inte kommer med nå vettigt än att försöka baktala mig så tycker jag vi lägger ner vår trevliga diskussion, men jag gissar på att du kommer citera detta då du måste ha sista ordet.

Jag gör det istället! Intelligentdesign har rätt. Det är lätt som fan att gå ner i vikt på köttbullar.
Citera
2020-04-25, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
När jag äter en måltid lunch eller middag skippar jag alltid att äta ris, pasta, potatis och liknande då de bara ger viktuppgång och inte ens bidrar med särskilt mycket smakmässigt så vad är det som är så bra med att ha så mycket onödiga kalorier på tallriken och inte bara fylla på med mer mat och sallad?
Potatis äter jag ibland och då helst avsvalnad eller kall (då försvinner 40% av stärkelsen och blir resistent stärkelse, dvs
blir som kostfiber, vilket är bra mat för dom goda bakterierna i magen.)
Färskpotatisen som kommer snart är också ett måste till sillen och den innehåller ju också avsevärt mindre stärkelse än vinterpotatisen.
Upplever även att den är mer mättande än pasta och ris.
Citera
2020-04-25, 19:03
Medlem
Popetoterors avatar
alla de ovannämnda är bra förutom ris i för stora mängder pga arsenikhalten
Citera
2020-04-25, 19:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Fullkornsbulgur har ganska trevligt näringsvärde med sina 13g protein samt 10g fiber/100g. Även en del zinc och magnesium. I en sallad eller istället för ris.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in