Citat:
Ursprungligen postat av
FatPPLrHrdrTkidnap
Den så kallade kalibreringen är försäljarens provision. Åkte själv på detta i januari. TVn kostade 4990kr men 6499kr med kalibrering. Funderade över detta ett tag och kom fram till att jag nog själv kan kalibrera TVn och bespara mig runt 1500 spänn.
Försäljaren sa då att jag inte kunde se på sport om jag inte valde kalibrering, jag skrattade och sa att jag aldrig ser på sport. Såg hur förbannad han blev.
När jag hämtade ut apparaten på lagret så sa lagerpersonalen att jag hade tur eftersom alla apparater redan var kalibrerade. Med andra ord försökte försäljaren lura mig på 1500kr.
Den jävla säljaren måste ju vara skallskadad. Alla TV apparater som säljs idag har ett bildläge som heter just sport, de har även, bio, spel, standard m fl. Idioten försökte bara blåsa dig.
Köpte själv en TV för ett tag sen, okaklibrerad såklart. Har inte haft några problem att ställa in bilden på den. Man kan göra lite olika för att nå dit man man vill, som att korrigera de befintliga lägena som är 95% bra, sen finlirar man bara lite, sparar och då är det klart. Sen använder jag olika lägen för olika saker. Ska man kalibrera så ska man inte låta Elgiganten göra det i alla fall, då ska man ta hem ett proffs i så fall.