2020-04-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det är troligtvis en rätt stor del av befolkningen som har fantasier om att misshandla, mörda eller på annat sätt plåga personer som de ogillar eller som gör något störigt med. Själv får jag lust att ramma söndagskörare ute i trafiken när jag har en tid att passa. Något samhället borde öppna upp för och acceptera?

Sådana handlingar är redan mindre stigmatiserade än sexualbrott.
Citera
2020-04-03, 14:40
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackerson
Generellt kan sägas att kvinnor har sexuella fantasier om att bli utsatta för övergrepp och män fantiserar om att begå övergrepp.

Hur kommer det sig då att något så vanligt förekommande i fantasivärlden möts av sånt avståndstagande och sån ilska? Sexualbrott, även av mildare slag, omges av ett starkt stigma som överskrider mycket våldsamma brott. Vad är det med sexualiteten som är så känsligt?
Det är inte bara sexualiteten det gäller. Vi alla fantiserar om att vara råa och primitiva och döda och stjäla. Precis som våra släktingar apor och björnar. Lagar och regler finns egentligen inte. Det är något som vi gått med på därför att det är bekvämt att slippa slåss hela tiden.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Ser man på porrsökningar så söker kvinnor oftast efter saker som BDSM och rape. Fifty Shades of Grey är ju en ren BDSM-film som kvinnor älskar. Så visst finns det ett intresse där. Handlar väl i grunden om att vara undergiven. Som kvinnor lärt sig från tidig ålder. Eller ja vissa kvinnor och det är ju bara fantasi också.
Citera
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Sådana handlingar är redan mindre stigmatiserade än sexualbrott.

Det håller jag inte med om, och en traditionell våldtäkt innehåller ju dessutom misshandel också.
Citera
2020-04-03, 14:42
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Denna grundläggande disposition borde också innebära att det är mycket värre för män att bli våldtagna (av andra män), men detta diskuteras inte så mycket. Fast det kanske beror på att fängelsevåldtäkter inte är så vanliga i Sverige.

Det kan väl lika gärna vara tvärtom? Att det är VÄRRE att bli utsatt för något man fantiserat om, eftersom det skapar en starkare känsla av att man får skylla sig själv, kanske förtjänade det etc. Många våldtäkter sker ju i relationer och då kan det ju vara en person som man försökt berätta om fantasierna för som sedan hanterar det på fel sätt, vilket skapar en extremt ångestframkallande cocktail av skuld och skam.

Blir mycket hellre våldtagen av en random i parken än av en pojkvän liksom.
Citera
2020-04-03, 14:49
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Men vad har det med sexualitet att göra? Anser du att vi ska ha sex som djur, eller hur menar du?
Våra djuriska drifter och instinkter går inte att stoppa helt. Vi vet att livet är lättare med lagar och regler, men det är emot naturen.
Citera
2020-04-03, 14:56
Medlem
Citat:
Det är troligtvis en rätt stor del av befolkningen som har fantasier om att misshandla, mörda eller på annat sätt plåga personer som de ogillar eller som gör något störigt med. Själv får jag lust att ramma söndagskörare ute i trafiken när jag har en tid att passa. Något samhället borde öppna upp för och acceptera?

Förmodligen ja, men knappast något som rör denna diskussion om kvinnors fantasier om "safe och concentual överrasknings-sex" och lite "man-handling"?
Citera
2020-04-03, 15:00
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För att det är skillnad på att överraskningssexa någon i en mörk gränd, och på att "överraskningssexa" någon som är med på det hela, i en mörk gränd.

Lite som MMA.

Fast det kan ju inte bli någon överraskning om den andra är förberedd på det, eller hur ?
Citera
2020-04-03, 15:00
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Förmodligen ja, men knappast något som rör denna diskussion om kvinnors fantasier om "safe och concentual överrasknings-sex" och lite "man-handling"?

I trådstarten uppfattar jag det som att han tycker att sexualbrott borde bli mer accepterade, inte att fantasier och samtyckande experimentellt sex borde bli det?
Citera
2020-04-03, 15:05
Medlem
Citat:
I trådstarten uppfattar jag det som att han tycker att sexualbrott borde bli mer accepterade, inte att fantasier och samtyckande experimentellt sex borde bli det?

Varför i hela helvetet skulle man vilja att sexualbrott, övergrepp där samtycke saknas, skulle bli accepterade?
Citera
2020-04-03, 15:07
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Varför i hela helvetet skulle man vilja att sexualbrott, övergrepp där samtycke saknas, skulle bli accepterade?

Det får du fråga TS, men som jag uppfattar poängen med trådstarten är det att vi inte borde ta så allvarligt på sexbrott när många ändå fantiserar om sådant.
Citera
2020-04-03, 15:13
Medlem
Citat:
Generellt kan sägas att kvinnor har sexuella fantasier om att bli utsatta för övergrepp och män fantiserar om att begå övergrepp.

Hur kommer det sig då att något så vanligt förekommande i fantasivärlden möts av sånt avståndstagande och sån ilska? Sexualbrott, även av mildare slag, omges av ett starkt stigma som överskrider mycket våldsamma brott. Vad är det med sexualiteten som är så känsligt?

Finns inte samtycke så är det för i hela helvete en vidrig gärning!! Hur tycker du att vi skall resonera? Om du teoretiskt hade en dotter, hade du velat att jag kom med min äckliga gobb-kuk och tog för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in