• 1
  • 2
2020-04-03, 01:29
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Halloj!

Jag var på elgiganten förra söndagen och skulle köpa ny tv. Den jag hade siktet inställt på var en samsung 65" för 8 888:-
Säljaren sa att bilden var mycket sämre på den TV'n och visade mig en samsung q60r 55", den kostade 9990:- men sa att han kunde fixa en bättre deal. Jag fick den för 9490 + chippning och försäkring.

Men nu till varför jag vart blåst. Ett par dagar senare så var jag in på elgigantens hemsida och kikade på just den tvn jag köpte, då låg tvn på 7990:-

Hur fan kan en säljare göra så? Får dom provision på det dom säljer eller hur funkar det?
Citera
2020-04-03, 01:38
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Halloj!

Jag var på elgiganten förra söndagen och skulle köpa ny tv. Den jag hade siktet inställt på var en samsung 65" för 8 888:-
Säljaren sa att bilden var mycket sämre på den TV'n och visade mig en samsung q60r 55", den kostade 9990:- men sa att han kunde fixa en bättre deal. Jag fick den för 9490 + chippning och försäkring.

Men nu till varför jag vart blåst. Ett par dagar senare så var jag in på elgigantens hemsida och kikade på just den tvn jag köpte, då låg tvn på 7990:-

Hur fan kan en säljare göra så? Får dom provision på det dom säljer eller hur funkar det?

Gå tillbaka med kvittot till elgiganten så får du mellanskillanden tillbaka. Måste ske inom 30 dagar (tror jag) . Dom har prisgaranti.
Jag köpte ny kyl och frys på Elgiganten, ca 1 vecka efter så sänkte dom priset. Jag gick dit och fick mellanskillanden tillbaka.
Senast redigerad av glajarn 2020-04-03 kl. 01:49.
Citera
2020-04-03, 01:48
Medlem
glajarns avatar
Så här står det på elgiganten hemsida om du hade kollat.

Prisgaranti på alla produkter
Vi strävar alltid efter att ha det lägsta priset på marknaden. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det vid köptillfället. Kom bara in i butiken så löser vi det.

Så nu får du ge mig hälften som du får tillbaka som tack😉😆😂😂
Senast redigerad av glajarn 2020-04-03 kl. 01:51.
Citera
2020-04-03, 01:50
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Gå tillbaka med kvittot till elgiganten så får du mellanskillanden tillbaka. Måste ske inom 30 dagar (tror jag) . Dom har prisgaranti.
Jag köpte ny kyl och frys på Elgiganten ca 1 vecka efter så sänkte dom priset. Jag gick dit och fick mellanskillanden tillbaka.

Det låter logiskt, det ska jag absolut göra! Tack för tipset
Citera
2020-04-03, 01:51
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:

Vi strävar alltid efter att ha det lägsta priset på marknaden. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det vid köptillfället. Kom bara in i butiken så löser vi det.

Så nu får du ge mig hälften som tack😉😆😂😂

Hahaha! Dang it!
Citera
2020-04-03, 01:53
Medlem
glajarns avatar
Säg gärna till sen hur det gick
Citera
2020-04-03, 02:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Varför tror du att du blev blåst?
Helt garanterat visste inte försäljaren att den skulle sjunka i pris.
Så knalla nu dit och klaga. Säg att du vill ha mellanskillnaden tillbaka. Annars lämnar du tillbaka TV:n och köper samma igen.
Citera
2020-04-03, 06:40
Medlem
Citat:

Så nu får du ge mig hälften som du får tillbaka som tack😉😆😂😂

Gäller prisgarantin verkligen då? Det är ju inte någon annanstans.
Citera
2020-04-03, 06:41
Medlem
Citat:
Halloj!

Typiskt Elgiganten. Jag vet inte men jag tror att de har provision, jag är ganska säker på att de har det när det gäller de onödiga försäkringarna som de försöker pracka på kunderna. De har enligt min uppfattning de sämsta säljarna i branschen, alla andra butiker som säljer hemelektronik är mera seriösa. Jag var inne på Elgiganten i Karlstad och skulle köpa en enklare dator. Jag visste exakt vad jag skulle ha men försäljaren skulle hela tiden försöka få mig att köpa en dyrare fast jag hade behov av mera prestanda. Det slutade med att jag handlade hos en konkurrent.
Citera
2020-04-03, 07:35
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Halloj!

Vad är chipping på en tv
Citera
2020-04-03, 10:59
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad är chipping på en tv
Han uttryckte sig så iallafall, men han menade att för en liten peng så ställer dom in TV'n så det blir bäst bild/ljud antar jag.
Citera
2020-04-03, 11:00
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mefa
Typiskt Elgiganten. Jag vet inte men jag tror att de har provision, jag är ganska säker på att de har det när det gäller de onödiga försäkringarna som de försöker pracka på kunderna. De har enligt min uppfattning de sämsta säljarna i branschen, alla andra butiker som säljer hemelektronik är mera seriösa. Jag var inne på Elgiganten i Karlstad och skulle köpa en enklare dator. Jag visste exakt vad jag skulle ha men försäljaren skulle hela tiden försöka få mig att köpa en dyrare fast jag hade behov av mera prestanda. Det slutade med att jag handlade hos en konkurrent.
Ja för det märkte jag, försäkringen var han väldigt iglig på att jag skulle ha🤣
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in