• 1
  • 2
2020-04-02, 14:20
Medlem
Funderade lite på vilka som kommer klara sig bäst under och efter rådande kris.

Några exempel som jag funderade kring:

1: de med en central, lågt belånad bostadsrätt i storstad.

Värdet på bostaden kommer förmodligen sjunka mindre än andra bostäder, således kan dessa ha ett bra läge på bostadsmarknaden framöver.

2: föräldralediga?

De sitter relativt säkert då lagstiftningen skyddar dem från uppsägning pga föräldraledighet. De är ingen belastning ekonomiskt för arbetsgivare för tillfället samt kan lätt distansera sig och undvika smitta.

3: de som har rätt investeringar på börsen.

Vissa branscher går bra även om många andra är i fritt fall. De med rätt placeringar kommer klara sig mycket bra under krisen och relativt andra vara betydligt rikare när detta är över.

Era tankar? Fyll gärna på med fler exempel.

Mvh LG
Citera
2020-04-02, 14:26
Avstängd
Vänsterextrema såsom Stefan Löfven är de uppenbara vinnarna.

Ingen kommer i närheten av dem.

Hela deras sammhällsvåldtäkt har media lagt locket på för folket. Allting styrs mot hyllningar av vänsterfolk av vänsterfolk.
Samtidigt som de inte gjort ett skit för att stoppa smittspridningen med fulla plan som kom lastade på Arlanda.

Detta har visat hur sjuk vänstern är som utnyttjar en Epedimi för sin egen polisitiska vinning.
Citera
2020-04-02, 14:39
Medlem
GeleZachas avatar
De regeringar som hanterar krisen bra, de kommer att bli belönade av folket.
Citera
2020-04-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LessGrossman

Värdet på bostaden kommer förmodligen sjunka mindre än andra bostäder, således kan dessa ha ett bra läge på bostadsmarknaden framöver.

De sitter relativt säkert då lagstiftningen skyddar dem från uppsägning pga föräldraledighet. De är ingen belastning ekonomiskt för arbetsgivare för tillfället samt kan lätt distansera sig och undvika smitta.

Vissa branscher går bra även om många andra är i fritt fall. De med rätt placeringar kommer klara sig mycket bra under krisen och relativt andra vara betydligt rikare när detta är över.

Mvh LG

1. Nej, bostads marknaden kraschar med ekonomin. Så vad som var värt 3-4 miljoner innan kommer inte vara värt 3-4 milj när vi kommer ur det här.

2. Inte en chans. Sjukt mkt kontroller för nyfödda tillgång till BVC osv är a-o.

3. Dom som investerar smart på börsen kommer alltid tillhöra vinnarna, oavsett Covid-19 eller ej - timing är dock viktigt.
Citera
2020-04-02, 15:09
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LessGrossman

Mvh LG

Vänster fejk media! Dom får ju trumma ut sin sk skräckpropaganda dygnet runt.

Och så får den så smutsiga Stefan "jag tar ansvar" Löfven ett andningshål från allt buller och bong kring det dagliga migrationskaoset.
Citera
2020-04-02, 15:12
Medlem
Ducadreams avatar
Stefan är vinnaren.
Citera
2020-04-02, 15:30
Medlem
DeValeras avatar
Tror inte det finns så många vinnare, men här är eventuellt några kandidater.

På kort sikt har regeringen vunnit i opinion, men detta kan ändras om situationen försämras kraftigt och kritik lyft mot regeringen.

Möjligen inkassoföretag kommer ha bråda dagar inom kort samt konkursförvaltare.

Börshajar kan komma att kunna köpa upp företag till vrakpriser. Jag läste att Australien har infört en lag nu som ska förhindra fientliga uppköp av deras företag.

Personer som investerat i guld blir nog vinnare.

Den som kommer på läkemedel som hämmar virusinfektionen eller ett vaccin.
Citera
2020-04-02, 15:49
Medlem
Bl,a. Jag är vinnare. Redan innan Corona var jag arbetslös. Äger inget av värde. Har därför inget annat än hälsan att förlora. Och jag är redan över 50 år. Mina barn är vuxna med egna familjer.
Citera
2020-04-02, 15:49
Medlem
De enda vinnarna är de som överlever pandemin.
Citera
2020-04-02, 15:51
Medlem
De som får behålla jobbet och inte blir så sjuka. De får starkare köpkraft och kan köpa bilar, bostäder och annat billigare än före krisen.
Citera
2020-04-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
1. Nej, bostads marknaden kraschar med ekonomin. Så vad som var värt 3-4 miljoner innan kommer inte vara värt 3-4 milj när vi kommer ur det här.

2. Inte en chans. Sjukt mkt kontroller för nyfödda tillgång till BVC osv är a-o.

3. Dom som investerar smart på börsen kommer alltid tillhöra vinnarna, oavsett Covid-19 eller ej - timing är dock viktigt.

1: Precis värdet sjunker generellt men troligtvis mycket mindre centralt i storstäderna. Större chanser att fynda villor i förorterna efter detta kaoset än våningar i city. Därför tror jag de som sitter på bra bostadsrätter har goda möjligheter att göra ett klipp sen.

2: Dessa besök är dock frivilliga men visst. När barnet är över året är det typ halvårsvisa kontroller.

3: Precis. Men de som är vinnarna på börsen nu var nödvändigtvis inte smartast för 6 månader sedan, eller jo fast det var det ingen annan som trodde.
Citera
2020-04-02, 21:54
Moderator
fredrik686s avatar
Coronaviruset och covid-19 --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto