2020-04-01, 07:24
Bannlyst
Är man såna snöflingor inom hemtjänsten att man aldrig har sett en man dra en liten skinnhiss förut?

Hemtjänsten hade personalbrist. Därför tvingades den kvinnliga vikarien att arbeta ensam.
Det första besöket hos den 75-årige pensionären blev en chock. Han ställde sig framför henne och onanerade.
Nu döms mannen för sexuellt ofredande.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...nal-1.26119450
Citera
2020-04-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Är man såna snöflingor inom hemtjänsten att man aldrig har sett en man dra en liten skinnhiss förut?

Hemtjänsten hade personalbrist. Därför tvingades den kvinnliga vikarien att arbeta ensam.
Det första besöket hos den 75-årige pensionären blev en chock. Han ställde sig framför henne och onanerade.
Nu döms mannen för sexuellt ofredande.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...nal-1.26119450

Tycker du det är fullt normalt att ställa sig och runka framför (kanske vitt främmande) kvinnor?

Själv tycker jag inte det riktigt ingår i den normala uppförandenormen.
Citera
2020-04-01, 07:35
Bannlyst
Vet inte varför jag tänker att han sjung något liknande till .
https://www.youtube.com/watch?v=Ejn4YBOOntM

Beror på skicket hur mannen var egentligen, har vart med om en psykiskt sjuk gammal gubbe som runkade omedvetet.
Men på texten uppfattas det ju helt annorlunda och ganska förståeligt det är obekvämt om något runkar.
Citera
2020-04-01, 07:55
Bannlyst
Är det olagligt att runka i sitt eget hem nu också?
Citera
2020-04-01, 07:58
Medlem
ze932s avatar
Bra, ingen respekt visar snusk gubben när han gör så. Ha inte personal där om du ska runka, alla vet att du vill visa upp dig. Tur att han dör snart.
Citera
2020-04-01, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Tycker du det är fullt normalt att ställa sig och runka framför (kanske vitt främmande) kvinnor?

Själv tycker jag inte det riktigt ingår i den normala uppförandenormen.

Det är inte normalt. Men man tycker att hemtjänst personal bör kunna hantera en sådan situation. Gubbe är väl inte helt frisk i knoppen.
Citera
2020-04-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är inte normalt. Men man tycker att hemtjänst personal bör kunna hantera en sådan situation. Gubbe är väl inte helt frisk i knoppen.

Finns inget som tyder på att han inte är tillräckligt klar för att stå till svars för sina handlingar i alla fall.

Jag ser inte varför hemtjänstpersonal skulle vara mer "immuna" mot ofredande bara för att man är i hemtjänsten.
Citera
2020-04-01, 08:10
Medlem
senaps avatar
När jag i min ungdom arbetade inom hemtjänsten hörde jag ett par historier av detta slag. De drabbade var alla kvinnor och berättelsen var något de skrattade åt.

Själv fick jag ett nyp i stjärten av en mormor till en gammal klasskamrat, men då mina kollegor tog så lätt på sina kränkningar saknade jag vett att driva fallet till sin yttersta spets.
Citera
2020-04-01, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senap
När jag i min ungdom arbetade inom hemtjänsten hörde jag ett par historier av detta slag. De drabbade var alla kvinnor och berättelsen var något de skrattade åt.

Själv fick jag ett nyp i stjärten av en mormor till en gammal klasskamrat, men då mina kollegor tog så lätt på sina kränkningar saknade jag vett att driva fallet till sin yttersta spets.

Fick ett nyp i stjärten jag med av en lärarinna ifrån högstadiet när jag gick i gymnasiet.
Vet inte riktigt hur man skulle reagera eller ta det. ( har asperger)
Men det känns något värre ändå med en runkande gubbe, om han var helt medveten om vad han gjorde.
Citera
2020-04-01, 08:36
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Men det känns något värre ändå med en runkande gubbe, om han var helt medveten om vad han gjorde.

En runkande gubbe är fortfarande en människa med mänskliga behov. Om de behoven inte tillgodoses av den inrättning som tagit sig an uppgiften att ska sköta om gubbfan så är det (i mitt tycke) föreståndaren som bör dömas, inte en av de två drabbade.
Citera
2020-04-01, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senap
En runkande gubbe är fortfarande en människa med mänskliga behov. Om de behoven inte tillgodoses av den inrättning som tagit sig an uppgiften att ska sköta om gubbfan så är det (i mitt tycke) föreståndaren som bör dömas, inte en av de två drabbade.

Intressant slutsats, men hur resonerar du?
Tänker du att det borde varit en man som skulle skickats?
Citera
2020-04-01, 09:01
Medlem
senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Intressant slutsats, men hur resonerar du?
Tänker du att det borde varit en man som skulle skickats?

Mer intressant än könet på den som skickas, tycker jag, är huruvida gubben hade tillgång till exempelvis porr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in