Citat:
Tackar mediterar gör jag och har gjort sen jag började bli mer spirituellt intresserad, men märker inte direkt att det har påverkat måendet, möjligtvis att det har stabiliserat det en aning men det brukar tyvärr inte hjälpa särskilt mycket, men förstår helt hur du menar och det är genom det jag har försökt stabilisera/bota det tidigare, kommer inte sluta men känner att jag måste prova något annat.Förkorta dina emotionella responser till alla händelser i ditt liv så slipper du att ofrivilligt dras med i dessa nedåtgående/uppåtgående/kaotiska spiraler & svängar av humör varenda gång nånting händer. Detta gör du med din uppmärksamhet och vilja. Varje gång du märker att du är på väg neråt eller uppåt emotionellt som du säkert gjort nån gång t.ex. skratta när det inte var bra tillfälle för det men som du då säkert kontra emot även fast det troligtvis inte gick så bra de första gångerna. Detta är dock principen och nåt som man naturligt blir bra på med åren men som du kan bemästra långt innan naturlig mognad med fokuserad uppmärksam repetition & träning.
Så börja med att finna lugnet inom dig själv genom meditation och förminskad yttre & inre stimuli. Denna lugna sinnesstämning bör vara din uppmärksamhets första hands val av webbläsare
För just nu har du väldigt många tabs uppe som alla har en egen sinnesstämning t.ex. ilska, sorg, nyfiken etc etc dessa tabs öppnar också alltid upp fler och fler tabs av samma ämne ju mer uppmärksamhet du ger dem och om du tillåter detta pågå på flera fronter så ja då kan det bli väldigt kaotiskt och resultera i en krash.
Lycka till och önskar dig god fortsättning!
Så börja med att finna lugnet inom dig själv genom meditation och förminskad yttre & inre stimuli. Denna lugna sinnesstämning bör vara din uppmärksamhets första hands val av webbläsare

Lycka till och önskar dig god fortsättning!
Tack så mycket för hjälpen