2020-03-31, 08:09
Medlem
mongomanishs avatar
Vi håller just nu på att anpassa oss till det rådande läget i ladet i vår AA-grupp där många redan är borta på grund av sjukdom, eller som inte kommer eftersom att de är riskgrupp. Vi har nu beslutat att man ska kunna vara med på våra fysiska möten via hemifrån via Zoom och jag har tagit på mig att lösa med det tekniska.

Upplägget på mötet är att det inleds med en talare som talar i ca 20min vid ett podium, därefter kommer ca 10 personer komma upp till podiet för att tala i ca fem minuter per person. Resterande personer på mötet sitter i "biosittning". Tanken är att vi ställer en laptop på podiet där den som talar står och att de som inte kan komma på mötet kan följa mötet via Zoom. Det jag är orolig för är att ljudet via laptopen inte kommer att vara så bra och att upplevelsen för de som inte kan gå på mötet inte kommer vara så trevlig. Därför tänkte jag kolla om någon har tips på någon bra mikrofon man kan använda som går att koppla in till min laptop (en macbook pro 2019). Mikrofonen kan inte kosta en förmögenhet av naturliga skäl =)
Citera
2020-03-31, 08:36
Medlem
Använd mikrofonen till ett headset.
Jag har möten via jobbet på Zoom och jag använder mitt headset till mobilen som förstärkare för mikrofonen.
Kommer under den här veckan att köra föreläsningar för mina elever på Zoom, och jag kommer föreslå för dem att de använder mikrofonen till headsetet om det blir så att de hörs lite dåligt.
Jag använder mig av en MacBook Pro.
Citera
2020-03-31, 08:39
Medlem
Loraxens avatar
Här är ett billigt och skapligt kompetent paket med mick, USB-sladd och stativ från ett bra budgetmärke. bara att koppla in i datorn och köra

https://m.thomann.de/intl/the_tbone_...rch=1585636580
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in