Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driffdruff
Bott här hela livet. Innan 2015 var det okej. När man ska ha barn ska man absolut flytta till en annan kommun.

Har blivit rånad 4 ggr och varje gång med kniv. Nu säger jag inte att Malmö är skit för här händer en del rolga grejer med. Men jag är vaken tills tjejen kommer hem på kvällen eller så möter jag upp henne när hon ska hem.

Har själv rört mig i de sämre delarna och langarna hänger på skolor och säljer sin skit. Lilla torg, västra hamnen, slottstaden, ribbersborg, limnhamn är väll de säkrare delarna. Övriga delar så som augustenborg, rosengård, lindängen, söderkulla, möllan m.m. är inga delar att föredra. Flytta till trelleborg som ff är tråkig stad men som håller på att växa. Häljarp, kävlinge, löddeköpinge, hofterup, billeberga, ängelholm funkar fin.t

det går inte att segmentera som man gjorde innan. knarkhandlarna ich de kriminella åker till områden där det bor vita och sökljer och begår brott för det är där folk med riktiga jobb bor. alla vet att det är riskfritt. kan man meja ned sina egna muslimer med automatvapen och inte bli tagen för det är knarkförsäljning och annan kriminalitet riskfri. så kriminaliteten finns inte på en plats som innan och man kan inte skydda sig såvida man inte kan självförsvar och kan försvara sig mot flera.
Citera
2020-03-31, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
det går inte att segmentera som man gjorde innan. knarkhandlarna ich de kriminella åker till områden där det bor vita och sökljer och begår brott för det är där folk med riktiga jobb bor. alla vet att det är riskfritt. kan man meja ned sina egna muslimer med automatvapen och inte bli tagen för det är knarkförsäljning och annan kriminalitet riskfri. så kriminaliteten finns inte på en plats som innan och man kan inte skydda sig såvida man inte kan självförsvar och kan försvara sig mot flera.

Det finns olika typer. De som håller sig till fasta punkter - d.v.s. skolor , parker etc riktar in sig på kidsen. De som köper tyngre grejer kör runt. Dock så undviker de gärna att skjuta sina kunder så risken att man själv blir drabbad är ganska liten. Men försäkerhetensskull så kan man ju undvika pizzerior.
Citera
2020-03-31, 00:13
Medlem
Citat:
Det finns olika typer. De som håller sig till fasta punkter - d.v.s. skolor , parker etc riktar in sig på kidsen. De som köper tyngre grejer kör runt. Dock så undviker de gärna att skjuta sina kunder så risken att man själv blir drabbad är ganska liten. Men försäkerhetensskull så kan man ju undvika pizzerior.

jobbar du som polis?
Citera
2020-03-31, 00:15
Medlem
Nä jag jobbar med undulater
Citera
2020-03-31, 00:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Hur i helvete kan man ens tänka tanken bo att bosätta sig i Malmö?!
Har du inte följt med utvecklingen de senaste tio åren?
För det, var det heller inte bra.
Citera
2020-03-31, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle

Lomma, bjärred, falsterbo, skanör. Oxie har börjat bli bättre. Staffanstorp nu när SD börja styra. Skurup.
Teckomatorp, åkarp. Malmö var fan en riktigt skön stad för en tid sen. Cykelavstånd till allt och nära till beachen. Fina parker och alla affärer samlat på samma ställe. Men som sagt. När ungen börjar närma sig dagis åldern så är det dags att ge sig av. Kommer alltid ha uppsyn över ungen min när jag är här.

Men är det inte så att skiten händer överallt nu för tiden. Är Malmö verkligen så jävla annorlunda nu för tiden jämförelsevis med uppsala, gbg, sthlm, hsb.... Fucking regeringen förgör landet på alla möjliga vis.
Citera
2020-03-31, 00:27
Medlem
Citat:
Nä jag jobbar med undulater

jajust det, och jag är vattensilare.
Citera
2020-03-31, 00:28
Citat:

Om du kollar mitt första inlägg i tråden så ser du att jag frågade om man skulle förvänta sig skjutningar och sprängningar, lille gosse

mvh
Citera
2020-03-31, 00:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Lomma, bjärred, falsterbo, skanör. Oxie har börjat bli bättre. Staffanstorp nu när SD börja styra. Skurup.
Teckomatorp, åkarp. Malmö var fan en riktigt skön stad för en tid sen. Cykelavstånd till allt och nära till beachen. Fina parker och alla affärer samlat på samma ställe. Men som sagt. När ungen börjar närma sig dagis åldern så är det dags att ge sig av. Kommer alltid ha uppsyn över ungen min när jag är här.

Men är det inte så att skiten händer överallt nu för tiden. Är Malmö verkligen så jävla annorlunda nu för tiden jämförelsevis med uppsala, gbg, sthlm, hsb.... Fucking regeringen förgör landet på alla möjliga vis.

Malmö var väldigt fint, förut. Dessvärre inte idag!
Jag förstår att ni tänker på att flytta. Speciellt med barn. Men var? Som du säger, har skiten spridit sig.
Jag skulke kanske ga bosatt mig i östea Skåne. Eller nordöstra.
Citera
2020-03-31, 00:30
Medlem
FelGuds avatar
Malmö är betydligt mer kontinentalt än resten av Sverige en kul stad att bo med sverigest yngsta befolkning.

Akta så du fastnar i drogträsket och flytta när bArnen ska börja skolan annars är det bara att köra på om du är trött på svenne livet
Citera
2020-03-31, 00:31
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irene199
Om du kollar mitt första inlägg i tråden så ser du att jag frågade om man skulle förvänta sig skjutningar och sprängningar, lille gosse

mvh

Med tanke på att du funderar på att flytta till Malmö, och behöver råd, är det snarare du som är en "liten gosse".
Ta med flickvännen och flytta till andra platser i Skåne.
Citera
2020-03-31, 00:34
Medlem
Citat:
Malmö var väldigt fint, förut. Dessvärre inte idag!
Jag förstår att ni tänker på att flytta. Speciellt med barn. Men var? Som du säger, har skiten spridit sig.
Jag skulke kanske ga bosatt mig i östea Skåne. Eller nordöstra.

när det inte finns något att stjäla så kommer de dit. att flytta runt ger ingenting, man måste bestämma sig för var man ska slå sig ned och slåss för det man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in