Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-30, 21:58
Som rubriken lyder, har funderat i ett tag på att flytta till Malmö då tjejen jag är tillsammans med bor där nere. Hur upplever ni det, ni som bor där alltså?

Är skjutningar och bombningar något som kommer på köpet? Tacksam för svar

mvh
Citera
2020-03-30, 22:45
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irene199
Som rubriken lyder, har funderat i ett tag på att flytta till Malmö då tjejen jag är tillsammans med bor där nere. Hur upplever ni det, ni som bor där alltså?

mvh

Skjutningar och bomber behöver du inte bekymra dig om, det är lite uttjatat vid detta laget.

Det största problemet är folket.
Tycker klientelet i staden har förändras otroligt mycket på bara ett par års tid.

I Centrum ser du kanske 10% "normala svenssson medelklass människor", resten är drägg och slödder.. - knarkare, psyksjuka, alkisar, kriminella, lågpannade vänsteraktivister, afrikaner, araber, socialbidragstagare och allsköns annat pack..
De svenskar som är ute på stan ser mest slitna och bedrövliga ut, typ arbetslösa loosers som går soc.
Också de yngre dräggen då, vänsteraktivisterna med näsringar och bögflaggor.

Medelsvenson har flytt staden, man jobbar i Malmö men bor utanför i andra kommuner.
Det syns på trafiken om inte annat, vid rusningstid är motorvägarna fyllda till bredden med långa köer med folk som kör hem från jobbet, hem till Lomma, Kävlinge, Lund, Trelleborg, Svedala, Ystad osv.
Citera
2020-03-30, 22:54
Avstängd
Citat:

mvh

Malmö är juste som fan - OM MAN BOR I STOOR BOSTAD INNANFÖR KANALERNA O HAR
GARAGE TILL BILEN
Citera
2020-03-30, 22:57
Medlem
Finns det något ämne som är lika uttömt på Flashback som detta?
Här kommer en sammanfattning:
Malmö är en liten storstad. De "dåliga" områdena och de "bra" områdena ligger nära varandra, så det märks på ett helt annat sätt i Malmö om någonting dylikt hänt, jämfört med i exempelvis Stockholm.

Om man vill ha tillgång till Malmös "puls" och bo tryggt utan att behöva köpa en kåk för 10 miljoner i någon av stans dyraste stadsdelar så finns ju Lund och diverse kranskommuner till Malmö och Lund. Typ Svedala, Staffanstorp, Kävlinge och "premiumalternativen" Lomma samt Vellinge.
Eventuellt också villamatta i Malmö kommun söder om brofästet. Bunkeflostrand, Klagshamn.

Nej jag bor inte i Malmö men jag vet detta då jag vistats där en del.
Citera
2020-03-30, 23:05
Medlem
Amazon-mannens avatar
  • Undvik hyreskaserner i utkanten av stan.
  • Ju närmare havet, ju högre medelinkomst=mindre bidragsturister
  • Hör med mäklare om "etniskt homogena" områden, kolla trappuppgångar vid visning efter "främmande namn"
Citera
2020-03-30, 23:13
Medlem
Citat:

mvh

jag skulle hitta någon där jag bor för det du får med genom att flytta till malmö är mer av kriminaliteten som du exponeras för dagligen, det är som ett minfält såvida du inte bor bland vita svenskar som har riktiga jobb som de fått på riktiga meriter. det finns en hel del som inte kommer med legacy media för det är inte pk. dessutom existerar det inga jobb i malmö såvids du inte tänker gå in i offentlig sektor men den typen av jobb har alltid existerat för ingen vill ha dem.

skjutningar och detonationer? de kommer igång när folk börjar handla knarket och man brukar höra dem oavsett var i malmö man bor. sedan har du en polishelikopter som flyger nattetid som du inte har där du bor. ett tecken på att man inte vill röra sig utomhus. polis? de ser man knappt för de själva ska slippa göra något, de brukar dyka upp långt efter dådet så man snabbt kan stänga ärendet. det senaste är att de inte vil köra med sirenerna på för då hade man hört dem hela tiden. runt augusti kommer skolbränderna igång, när de kommer hem från sina skattesponsrade långsemestrar. har du tur så är sommaren präglad av bilbränder annars kommer de i gång i augusti, de också.

du vill inte röra dig i malmö lverhuvudtaget om du är vit och har ett riktigt jobb som du fått på riktiga meriter för du kommer att bli rånad eller så kommer du bli förolämpad verbalt speciellt om du är vit. polis? de brukar kasta på luren eller vara otrevliga för att du ska avsluta själv eller så anklagar de dig för att det är ditt fel att du dragits in i ett brott.
Citera
2020-03-30, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
  • Undvik hyreskaserner i utkanten av stan.
  • Ju närmare havet, ju högre medelinkomst=mindre bidragsturister
  • Hör med mäklare om "etniskt homogena" områden, kolla trappuppgångar vid visning efter "främmande namn"

malmö stad (MKB) har byggt hyreslägenheter i limhamn också för de vill ha "utjämning" där också men jag har inte hört att de äckliga och vidrigt korrupta politikerna eller poliserna har fått bidragsproffs boendes intill sig eller fått sin bil uppeldad eller skola. undrar varför det är så eller varför polishelikoptern inte svävar ovanför deras hem.

utlänningar dras till malmö och jag har aldrig sett en trappa med enbart svenska namn, varför vill man till malmö som fransk analfabet? för att de vill inte ha en i ens egna skitland, i malmö kan man leva bättre än de som har riktiga jobb, man kan stjäla på låtsasjobbet, åka på tre mpnaders sommarsemester och jobba svart eller sälja knark eller bryta sig in i grannas förråd eller stjäla deras tidning eller post.
Citera
2020-03-30, 23:43
Citat:
Ursprungligen postat av derGeist
jag skulle hitta någon där jag bor för det du får med genom att flytta till malmö är mer av kriminaliteten som du exponeras för dagligen, det är som ett minfält såvida du inte bor bland vita svenskar som har riktiga jobb som de fått på riktiga meriter. det finns en hel del som inte kommer med legacy media för det är inte pk. dessutom existerar det inga jobb i malmö såvids du inte tänker gå in i offentlig sektor men den typen av jobb har alltid existerat för ingen vill ha dem.

skjutningar och detonationer? de kommer igång när folk börjar handla knarket och man brukar höra dem oavsett var i malmö man bor. sedan har du en polishelikopter som flyger nattetid som du inte har där du bor. ett tecken på att man inte vill röra sig utomhus. polis? de ser man knappt för de själva ska slippa göra något, de brukar dyka upp långt efter dådet så man snabbt kan stänga ärendet. det senaste är att de inte vil köra med sirenerna på för då hade man hört dem hela tiden. runt augusti kommer skolbränderna igång, när de kommer hem från sina skattesponsrade långsemestrar. har du tur så är sommaren präglad av bilbränder annars kommer de i gång i augusti, de också.

du vill inte röra dig i malmö lverhuvudtaget om du är vit och har ett riktigt jobb som du fått på riktiga meriter för du kommer att bli rånad eller så kommer du bli förolämpad verbalt speciellt om du är vit. polis? de brukar kasta på luren eller vara otrevliga för att du ska avsluta själv eller så anklagar de dig för att det är ditt fel att du dragits in i ett brott.

Får väl skita i det, kärringen får följa med mig istället.

mvh
Citera
2020-03-30, 23:54
Medlem
AbsolutGregers avatar
Jag flyttade till Malmö för några månader sedan. Kände mig också skeptisk i början, var rädd det skulle va otryggt och man skulle gå runt och behöva va på sin vakt. Men nej, det e lugnt. Allt det där man läser om i tidningarna, det berör en inte nämnvärt. Det är gangstrat som skjuter andra gangstrat. Jag har inga betänkligheter när jag strosar igenom stan nattetid egentligen. För den saken skulle behöver man ju inte bo i ett skit område.

I övrigt helt ok stad. Har lite blandade intryck av Malmöiterna. Annars är det mycket babbar och en herrans massa hipsters och blåögda studenter. Men staden har rätt trevlig puls, finns mycket att upptäcka.

Så kör på om du tjejen ändå bor där.
Citera
2020-03-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutGreger
Jag flyttade till Malmö för några månader sedan. Kände mig också skeptisk i början, var rädd det skulle va otryggt och man skulle gå runt och behöva va på sin vakt. Men nej, det e lugnt. Allt det där man läser om i tidningarna, det berör en inte nämnvärt. Det är gangstrat som skjuter andra gangstrat. Jag har inga betänkligheter när jag strosar igenom stan nattetid egentligen. För den saken skulle behöver man ju inte bo i ett skit område.

I övrigt helt ok stad. Har lite blandade intryck av Malmöiterna. Annars är det mycket babbar och en herrans massa hipsters och blåögda studenter. Men staden har rätt trevlig puls, finns mycket att upptäcka.

Så kör på om du tjejen ändå bor där.

jag tror du är en sådan där som har noll koll. det är inte vad man läser i tirningarna man ska följa utan man ska röra sig ute och observera. om man har hjärna behöver man inte några tidningar som talar om hur det är. du får berätta (om du nu bor i malmö) om ett par månader, när maten börjar ta slut och de kriminella med vapen som är desperata komme rigång eller när knarkhandeln kommer igång och utegångsförbudet släpps. om du har stake att strosa runt i centrala malmö.
Citera
2020-03-31, 00:01
Medlem
Citat:
Får väl skita i det, kärringen får följa med mig istället.

mvh

se bara till att du inte blir av med det som är ditt om hon skulle ändra sig av någon anledning.
Citera
2020-03-31, 00:06
Medlem
Bott här hela livet. Innan 2015 var det okej. När man ska ha barn ska man absolut flytta till en annan kommun.

Har blivit rånad 4 ggr och varje gång med kniv. Nu säger jag inte att Malmö är skit för här händer en del rolga grejer med. Men jag är vaken tills tjejen kommer hem på kvällen eller så möter jag upp henne när hon ska hem.

Har själv rört mig i de sämre delarna och langarna hänger på skolor och säljer sin skit. Lilla torg, västra hamnen, slottstaden, ribbersborg, limnhamn är väll de säkrare delarna. Övriga delar så som augustenborg, rosengård, lindängen, söderkulla, möllan m.m. är inga delar att föredra. Flytta till trelleborg som ff är tråkig stad men som håller på att växa. Häljarp, kävlinge, löddeköpinge, hofterup, billeberga, ängelholm funkar fin.t
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in