2020-03-31, 23:13
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewarrior
Era källor är felinformerade. Hjärtstopp var det ja, men orsaken till hjärtstoppen är inte naturlig. Ni kan sluta uppge andrahands källor då dessa inte stämmer. Det var ej någon accidentell olycka.

Om vi nu pratar hjärtstopp på en tjej i yngre tonåren så känns det som att droger är med också.
Lider med anhöriga och vänner då en ung person tas ifrån en för tidigt.
Citera
2020-03-31, 23:45
Medlem
NormanRosemonts avatar
Märkligt att klassifiera det som olycka så snabbt. Borde det inte utredas som mord för att fastställa att det inte är mord iaf?
Citera
2020-04-01, 09:29
Medlem
Alpha00s avatar
Citat:
Era källor är felinformerade. Hjärtstopp var det ja, men orsaken till hjärtstoppen är inte naturlig. Ni kan sluta uppge andrahands källor då dessa inte stämmer. Det var ej någon accidentell olycka.

Du verkar veta mer, vad orsakade hjärtstoppet om den inte var naturlig?
Citera
2020-04-01, 11:37
Medlem
Citat:

Vilken del av det jag sa var det förresten som du menade var felaktig information?
Citera
2020-04-01, 12:00
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag brukar inte vilja spekulera, men nu berör händelsen mig eftersom jag själv har en dotter på skolan. Är teorin hittills att flickan drabbats av hjärtstopp i samband med att hon har tagit ett medicinskt preparat, i antingen fel mängd eller av fel orsak?
Citera
2020-04-01, 12:02
Medlem
Låter mer då som den berömda svimningsleken som man gjorde i skolan med. Har för mig man hyperventilerade och reste sig snabbt och någon klämde åt hårt om överkroppen typ. Någon skrev svimma och slog huvudet. En lek man inte ägnade sig öppet åt för lärarnas ögon utan mer undangömt som tex en toalett.
Citera
2020-04-01, 12:43
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om vi nu pratar hjärtstopp på en tjej i yngre tonåren så känns det som att droger är med också.
Lider med anhöriga och vänner då en ung person tas ifrån en för tidigt.

När jag gick gymnasiet var det en tjej som föll ihop hemma på en filmkväll, spontant hjärtstopp helt enkelt, det händer särskilt de så är fysiskt aktiva har jag för mig.
Citera
2020-04-01, 13:23
Medlem
renowns avatar
Enligt en andrahandskälla med anknytning till Fryx och delgavs informationen från skolledningen så handlar det om ett självmord, hängning närmare bestämt, på en skoltoalett. Hittad av lärare och vaktmästare efter de låst upp dörren utifrån
Senast redigerad av renown 2020-04-01 kl. 13:24. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-04-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av renown
Enligt en andrahandskälla med anknytning till Fryx och delgavs informationen från skolledningen så handlar det om ett självmord, hängning närmare bestämt, på en skoltoalett. Hittad av lärare och vaktmästare efter de låst upp dörren utifrån

Uppgifterna går verkligen isär.
För dem som har anknytning till staden så finns det alltid någon som känner någon vars barn går på fryxellska skolan.

Enligt uppgifter jag själv fått tagit del av beskrevs helt motsats. svimning/hjärtstopp, absolut inget självmord. Barn fann den stackars flickan.

Hemskt oavsett men frågan är vad som stämmer här 🤔
Citera
2020-04-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Låter mer då som den berömda svimningsleken som man gjorde i skolan med. Har för mig man hyperventilerade och reste sig snabbt och någon klämde åt hårt om överkroppen typ. Någon skrev svimma och slog huvudet. En lek man inte ägnade sig öppet åt för lärarnas ögon utan mer undangömt som tex en toalett.

Hmm ja den leken känner man ju igen.
Enligt andrahandskällor ska flickan dock varit själv på toaletten och därav hittats när det redan var alldeles för sent. Svimmning/Hjärtstopp som uppgiven orsak.
Citera
2020-04-01, 16:20
Medlem
Alpha00s avatar
Har också hört från olika källor nu med anknytning till föräldrar eller skolan att flickan hängde sig inne på toaletten.
Så tragiskt och mina tankar går till familjen <3
Citera
2020-04-01, 16:38
Medlem
Jag har hört att det var självmord. Hängning.
Flickan hade diabetes har jag också information om. Men hör ju inte till saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in