2020-03-31, 11:35
Medlem
Eftersom det inte står något om mental ohälsa eller självmord så ska inget sådant spridas. Alla barn på skolan pratar ju såklart om tänkbara förslag på vad som kan hänt. Det kan precis lika gärna bero på epilepsianfall, hjärtfel eller något annat.
Citera
2020-03-31, 11:36
Medlem
Hollywoodfruns avatar
https://www.vlt.se/artikel/fryxellsk...t-ar-ofattbart

Står att en olycka ledde till att en elev i åk 7 avled igår.
Flaggan på halv stång, stöd för elever osv.

Någon som vet vad som hände?
Citera
2020-03-31, 14:33
Medlem
Farbaute666s avatar
Jag läste också mejlet i morse. Det sa ju inte så mycket, mer än namnet på den avlidne. Hon verkar ha varit en aktiv tjej som höll på med simning och fotboll. Svimmat på toan och slagit i huvudet - det är ju en möjlighet Hemskt då att ingen tänkte på att titta efter henne.
Citera
2020-03-31, 14:36
Medlem
Ovanligt att tjejer tar livet av sig. De brukar ropa på hjälp genom självskadebeteende medans killar bara gör slut på sig själva utan att flagga för det.

Låter jobbigt med en så ung människa som inte vill leva längre.. undra vad som kan ligga bakom (om det nu stämmer att det var ett självmord).
Citera
2020-03-31, 14:45
Medlem
Farbaute666s avatar
Vi vet inte om det var självmord, eller inte. Då borde hon ha mått rejält dåligt ett bra tag. Föräldrarna har ju också accepterat att hennes namn blev offentligt, något som kanske kan tyda mer på en tragisk olycka än självmord.

Jag vet inte mer just nu, men dottern går på den skolan, så kanske sipprar det fram mer information efter hand.
Citera
2020-03-31, 15:54
Medlem
Min spekulation är vikthets eller någon typ av ätstörning och av en tids mindre matintag så kanske hon mådde dåligt och kände sig yr. Mår man dåligt bland folk går man gärna undan och kanske då svimmade och slog sig olyckligt. Tragiskt vilket än som hänt.
Citera
2020-03-31, 18:27
Medlem
Enligt min källa tycks det röra sig om hjärtstopp.
Citera
2020-03-31, 19:11
Medlem
Hollywoodfruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden

Så tragiskt. Har ett barn i samma ålder och som har många fd klasskamrater som går på Fryx. Undrar om man vet vem barnet var...
Citera
2020-03-31, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hollywoodfrun
Så tragiskt. Har ett barn i samma ålder och som har många fd klasskamrater som går på Fryx. Undrar om man vet vem barnet var...

Ja alla föräldrar har fått veta namnet på flickan.
Citera
2020-03-31, 19:34
Medlem
thewarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knightofsweden
Era källor är felinformerade. Hjärtstopp var det ja, men orsaken till hjärtstoppen är inte naturlig. Ni kan sluta uppge andrahands källor då dessa inte stämmer. Det var ej någon accidentell olycka.
Citera
2020-03-31, 20:06
Medlem
Fruktansvärt oavsett.
Om flickans död inte var en olycka blir det sannolikt en granskning av skolan och deras filosofi och attityd kring prestation osv inom kort. Det pratas mycket om fryxellska skolan redan. Tro dock inte att jag bryr mig om skolans rykte i detta fall. Det gör jag inte utan var endast ett konstaterande.
Lider verkligen med flickans anhöriga och elever på skolan. Oerhört tragiskt.
Citera
2020-03-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewarrior
Era källor är felinformerade. Hjärtstopp var det ja, men orsaken till hjärtstoppen är inte naturlig. Ni kan sluta uppge andrahands källor då dessa inte stämmer. Det var ej någon accidentell olycka.

Vad var det för olycka då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in