• 1
  • 2
2020-03-30, 13:04
Medlem
Ja vad hände med den?

Upp som en sol ned som en pannkaka ? En teori är att billiga drönare har tagit över användningsområdet? Förr såg man selfiepinnar lite här och var i krims krams-butiker.

På turistattraktioner ser man knappt några med selfiepinnen längre? Har alla slutat vara självgoda helt plötsligt?

Kom med teorier!
Citera
2020-03-30, 14:44
Medlem
SvartaBjorns avatar
Vi provar ett annat forum.

Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Foto: allmänt
/Moderator
Citera
2020-03-30, 15:13
Medlem
Keldons avatar
Den ledde till så många dödsolyckor så att användarna dog ut. Det är vad jag tror iaf https://www.inquisitr.com/2381977/se...ts-popularity/
Citera
2020-03-30, 15:53
Medlem
Narcissos blev utan sitt favvoredskap. Buhuu!
Citera
2020-03-30, 16:00
Medlem
orrecrists avatar
Den är på klar nergång men jag använder faktiskt min ibland.
Citera
2020-12-03, 18:45
Medlem
-HUGO-BOSS-s avatar
Nyhetens behag och det ironiska användandet dog ut? Lite som med fidget spinner-trenden.
Citera
2020-12-29, 21:27
Medlem
Det kan bli en revival när vi minst av allt anar det.
Citera
2020-12-30, 14:29
Medlem
Folk är kanske mer rädd om sin digitala bilder idag och därför lägger inte upp lika många selfies som man gjorde förr? Att lägga upp selfies ansåg förr vara ganska oskyldig men det kanske ändrades efter cambridge analytika skandalen och tiktok kinesiskt spioneri? Man är kanske också mer rädd för att bilderna kan bli stulna för att hamna på en porrsida?
Citera
2020-12-30, 21:28
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Folk är kanske mer rädd om sin digitala bilder idag och därför lägger inte upp lika många selfies som man gjorde förr? Att lägga upp selfies ansåg förr vara ganska oskyldig men det kanske ändrades efter cambridge analytika skandalen och tiktok kinesiskt spioneri? Man är kanske också mer rädd för att bilderna kan bli stulna för att hamna på en porrsida?

Fast jag tycker inte att det märks att folk skulle ha blivit mer försiktiga på exempelvis Facebook eller Instagram. Massor och massor av selfies fortfarande. Selfiepinnen var ju väldigt inriktad på att man skulle ta en viss typ av bilder, det mesta var väl ungefär same shit sett till vinkel och komposition. Det gör nog att folk tröttnar rätt fort, alla har redan sett det hundra gånger.
Citera
2021-01-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Ja vad hände med den?

Upp som en sol ned som en pannkaka ? En teori är att billiga drönare har tagit över användningsområdet? Förr såg man selfiepinnar lite här och var i krims krams-butiker.

På turistattraktioner ser man knappt några med selfiepinnen längre? Har alla slutat vara självgoda helt plötsligt?

Kom med teorier!
Folk kom väl på att de såg för djävla kokade ut och slutande använda den.
Vad var poängen egentligen?
Citera
2021-01-01, 22:57
Medlem
Duerfs avatar
Människor kom på att det är ganska otympligt att släpa runt på samt kamerorna har blivit bättre på att ge en ok bild även på en armlängds avstånd.
Citera
2021-01-30, 17:46
Medlem
Krävs ju en viss person för det, man saknar lite självinsikt och / eller inte bryr sig om hur man uppfattas. Sommaren 2020 utomlands så var den fortfarande aktiv kan jag säga. Sverige adapterar fort och adapterar fort bort också, så vi har nog släppt den här iaf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in