2020-03-29, 19:05
Medlem
ArgusOnes avatar
Jenny måste vara världens äldsta 14-åring.
Citera
2020-03-29, 19:17
Medlem
Gabriel Knights avatar
Troligen har hon sett att Hillary Clinton skämtar om folk som är sjuka i viruset och alla som har förlorat jobbet pga det, i amerikansk teve och vill göra samma sak här för att låtsas vara "folklig" efter lögnen om att blivit slagen av en "dödsknarkar-nazistrasist" på cykel tidigare .
Jag anser att de är lika sjuka bägge två och borde portas från medierna när de hånar sjuka och svaga människor bara för att ta politiska poänger.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-03-29 kl. 19:54.
Citera
2020-03-29, 20:03
Medlem
flesh-flutes avatar
Det där var väl inget att bråka om.
Citera
2020-03-29, 20:25
Medlem
Studsbolls avatar
Fru Strömstedt tillhör den inkvoterade pk-adeln och har frikort att uttrycka sig ogenomtänkt. Hon verkar dock inte så blåst som antas i tråden; det är mer en fråga om att ha möjlighet att agera lite som man vill bara för att man kan.
Citera
2020-03-29, 20:26
Avslutad
Med lite distans så kanske jag överreagerade när jag skapade tråden. En mindre sak, men reagerade när jag såg inslaget. Kändes som en typisk sak där det är OK för kvinnor att skämta om män, men inte tvärtom, och så gällde det ju ändå människors hälsa och liv så fann det opassande. Aja, vem vet vad Strömstedt tänkte på när hon sa det. Ville mest diskutera det men märkte att de flesta istället valde att störa sig på henne rent generellt, vilket inte var syftet med tråden.
Citera
2020-03-29, 20:37
Medlem
Custom_mades avatar
Vilken liten slyna.

Man får ju hoppas att fanskapet insjuknar och dör omgående!
Citera
2020-03-29, 20:48
Medlem
Taokers avatar
Sånt här får mig riktigt JÄVLA FÖRBANNAD. Dumma jävla PK-vänster fitta. JA JENNY JAG HOPPAS DU LÄSER FÖR HELVETE. Helt seriöst hon borde PÅ RIKTIGT få sparken. Så fruktansvärt olämplig kommentar och nu lyser det verkligen igenom hur äcklig och vidrigt vänster och manshatande hon är.

Det skulle vara exakt samma om frågan kom:

Varför dör somalier i större utsträckning?

"Beror det kanske på en mental defekt?"

Från o med nu kommer jag önska henne terror varje gång jag ser henne. Hur fan fick hon ens jobbet? Avskeda NU
Citera
2020-03-29, 20:56
Medlem
Jon.Holmss avatar
Jenny Strömstedt är en korkad jävla fitta!

Brukar alltid byta kanal när jag ser fanskapet. Enda undantaget är väl Brottsjournalen, men nu när GW lägger av så finns ingen anledning att titta på det heller.
Citera
2020-03-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Med lite distans så kanske jag överreagerade när jag skapade tråden. En mindre sak, men reagerade när jag såg inslaget. Kändes som en typisk sak där det är OK för kvinnor att skämta om män, men inte tvärtom, och så gällde det ju ändå människors hälsa och liv så fann det opassande. Aja, vem vet vad Strömstedt tänkte på när hon sa det. Ville mest diskutera det men märkte att de flesta istället valde att störa sig på henne rent generellt, vilket inte var syftet med tråden.
Jenny Strömstedt är råfeminist och manshatande av värsta sorten. Hon njuter när män mår dåligt. Det är sådan hon är. Hennes reaktion i programmet kom rakt inifrån hjärtat som en för henne helt normal sak. Hon är likadan i alla typer av program hon medverkar i och tar alltid en chans att förminska män. Så det var inget undantag, engångshändelse eller att hon var lite trött. Det var 100 % Jenny Strömstedt som den hon är!
Citera
2020-03-29, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker

Det skulle vara exakt samma om frågan kom:

Varför dör somalier i större utsträckning?

"Beror det kanske på en mental defekt?"

Klockren parallell som ni som relativiserar hennes osmakligheter borde fundera närmare på...
Fö ska kvinnor generellt sett aldrig försöka vara lustiga eller roliga för de behärskar inte den konsten (med ett fåtal undantag bland kvinnliga komiker).
Citera
2020-03-29, 23:25
Medlem
Taokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Klockren parallell som ni som relativiserar hennes osmakligheter borde fundera närmare på...
Fö ska kvinnor generellt sett aldrig försöka vara lustiga eller roliga för de behärskar inte den konsten (med ett fåtal undantag bland kvinnliga komiker).

Eller hur..! Fan att det ska vara så okej att håna och kritisera män, men dumma åsnor som hon kan inte se hur kränkande det är när man sätter minsta lilla perspektiv på det.

Det är seriöst helt galet att någon med sån värdegrund kan jobba på en statlig nyhetskanal.

Sen lite off topic men. Att fler män dör är förmodligen (endast min tanke) om man ser internationellt att männen har behövt fortsätta jobba och ta sig till riskfyllda platser. Som min kompis i Iran, han har suttit karantän tillsammans med sin mamma i flera veckor. Den enda som lämnar huset är fadern för att handla mat och nödvändigheter. Så att vi/män är ”naiva” är endast för att kunna rädda familjens kvinnor och barn. Sug på den Jenny
Citera
2020-03-29, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taoker
Eller hur..! Fan att det ska vara så okej att håna och kritisera män, men dumma åsnor som hon kan inte se hur kränkande det är när man sätter minsta lilla perspektiv på det.

Det är seriöst helt galet att någon med sån värdegrund kan jobba på en statlig nyhetskanal.

Sen lite off topic men. Att fler män dör är förmodligen (endast min tanke) om man ser internationellt att männen har behövt fortsätta jobba och ta sig till riskfyllda platser. Som min kompis i Iran, han har suttit karantän tillsammans med sin mamma i flera veckor. Den enda som lämnar huset är fadern för att handla mat och nödvändigheter. Så att vi/män är ”naiva” är endast för att kunna rädda familjens kvinnor och barn. Sug på den Jenny

Bra poäng. Det är avsevärt bättre idag än för 50 år sedan, men då stod männen på skitiga industrier och deras lungor o luftvägar utsattes för kemikalier och ämnen som med tiden försvagade och förstörde kroppen. Med stor sannolikhet är det just dessa män till åren komna som nu stryker med som lätta offer för Corona.
Män och arbeten som fröken Strömstedt på sin höjd bara har sett på TV i avsaknad av förstånd att förstå vad deras yrken innebar.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-03-30 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in