2020-03-29, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Jag tycker hon alltid beteer sig lite flummigt, som om hon går på xanax eller nåt.

Hon är alkoholist
Ryktet säger att hon mer eller mindre är salongs i alla.samanhang.
Citera
2020-03-29, 16:04
Medlem
RZLAs avatar
Att hon är klumpig och säger konstiga saker hör ju till vanligheterna. En korkad feminist som inte kan hålla tungan rätt i mun.
Citera
2020-03-29, 16:06
Medlem
Jag antar att hon är feminist, så det är väl strukturell sexism att män tar mer av vård resurserna. Alternativ, skulle man kunnat hävda att det är ett bevis på strukturellt förtryck av män - med sedvanlig maktanalys.

En egen tanke, i världen röker fler män än kvinnor. I Sverige har ju spridningen varit mkt i de områden där kvinnor röker mindre. I majoritetssamhället är det dock tvärtom. Det känns inte otroligt att dessa siffror kommer att jämna ut sej, på sikt.
Citera
2020-03-29, 16:08
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89

1) Hade Strömstedt fått för sig att ställa samma fråga och skratta sig igenom densamma om det var 77 % kvinnor som drabbats istället? Om inte, varför gör hon det gällande män? Går det att konstatera att det rör sig om sexism från Strömstedts sida?

Nu tycker jag av andra orsaker att hon har en ofördelaktig personlighet. Men detta skämtsamma sätt att säga det hon sa var ett bra exempel på hur man med humor kan tala om svåra ämnen.

Hade det varit tvärtom och någon hintade om kvinnors mentala inställning så skulle ingen förstå skämtet eftersom vi inte har konceptet med förkylda kvinnor med nära-döden-upplevelse som vi har med män.

Citat:
2) Ponera att en man skrattande hade ställt frågan "Ka-ha-n det va he en mental inställning?" gällande kvinnor som i detta scenario drabbats hårdast av Covid-19... vilken respons hade det väckt i studion bland de övriga två? Hur hade media generellt hanterat en sådan fråga? Hade det blossat upp stort? Hade den som ställde frågan fått sparken? Hade TV4 tagit avstånd från frågan i ett senare inslag i sändningen?

Jag tror inte det hade hänt annat än att dom andra inte skulle förstått skämtet eller var det syftade på. Anledningen har jag angivet i mitt svar ovan.
Citera
2020-03-29, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu tycker jag av andra orsaker att hon har en ofördelaktig personlighet. Men detta skämtsamma sätt att säga det hon sa var ett bra exempel på hur man med humor kan tala om svåra ämnen.

Hade det varit tvärtom och någon hintade om kvinnors mentala inställning så skulle ingen förstå skämtet eftersom vi inte har konceptet med förkylda kvinnor med nära-döden-upplevelse som vi har med män.

Jag tror inte det hade hänt annat än att dom andra inte skulle förstått skämtet eller var det syftade på. Anledningen har jag angivet i mitt svar ovan.

De slutade ju tala om det och bytte fråga tvärt, så vet inte hur "humor" hjälpte till i det här fallet riktigt. Jag ställer mig ytterst tveksam till att Strömstedt drog parallellen förkylda män med nära-döda-upplevelse och att 77% av de intensivvårdandes är män när hon drog sitt skämt. Då hade man kunnat formulera det mycket tydligare så att skämtet inte flög över huvudet på folk. Visst, man kan förklara det som att hon var vimsig och bara otydlig, men det känns långsökt. Parallellen hon drog var snarare: Män är dumma i huvudet och sämre än kvinnor = drabbas mer av Corona = skämt (ha ha). Det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2020-03-29, 16:24
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jag ställer mig ytterst tveksam till att Strömstedt drog parallellen förkylda män med nära-döda-upplevelse ..

Jag känner mig ytterst säker på att det var den parallellen hon drog. Kunde inte blir tydligare.

Citat:
Då hade man kunnat formulera det mycket tydligare så att skämtet inte flög över huvudet på folk.

Det flög inte över huvudet på "folk" eftersom övriga två i studion tydligt reagerade som att dom förstod det. Själv förstod jag det eftersom hon uttryckte det som hon gjorde. Alltså extremt tydligt.

Citat:
Parallellen hon drog var snarare: Män är dumma i huvudet och sämre än kvinnor = drabbas mer av Corona = skämt (ha ha).

Som sagt så var det inte det hon gjorde vilket framgick väldigt tydligt. Kan tänka mig att människor som inte ens duger för att jobba på Samhall har svårt att greppa det.

Citat:
Det är i alla fall vad jag tror.

Citera
2020-03-29, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Jösses att man kan bli så kränkt utav detta ts det är smått otroligt, grattis!

Folk stör sig dubbla måttstockar, vad är det du inte fattar?
Citera
2020-03-29, 16:29
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror faktiskt att hon bara är jävligt korkad. Men det utesluter givetvis inte medicinering.

Googlar man "dum blondin" så dyker troligtvis en bild på henne upp ja.

Förlåt Jenny, men du får bjuda på det
Senast redigerad av X-front 2020-03-29 kl. 16:32.
Citera
2020-03-29, 16:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Jag antar att hon är feminist, så det är väl strukturell sexism att män tar mer av vård resurserna.
Som tokfeminist så är allt annat än "Kvinnor drabbas hårdast" väldigt svårt att ta till sig.
Citera
2020-03-29, 16:38
Medlem
Man bör minnas att Jenny Strömstedt är lite förståndshandikappad och försöker ständigt briljera med de 5-6 PK-dogmer som hela hennes intellektuella förmögenhet består av. Vem har glömt när hon blev upprörd över rasismen med att man försöker bevara undergruppen kubakrokodiler?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Ibn6D3mkdpk&feature=emb_lo go

Jag undrar om det faktiskt är rättvist att kräva samma sak från henne som från mer begåvade människor. Blir man upprörd av hennes stolligheter, så är det kanske snarare TV4 och Bonnier man ska vända sig till med det?
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-03-29 kl. 16:41.
Citera
2020-03-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Googlar man "dum blondin" så dyker troligtvis en bild på henne upp ja.

Förlåt Jenny, men du får bjuda på det

Det korrekta begreppet är 'PK-bimbo'.
Citera
2020-03-29, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det är nånting mycket obehagligt med båda makarna Strömstedt. Jag kan inte sätta fingret på det men de känns inte som särskilt bra människor.

Han jude, hon iberal storstadskvinna med förkärlek för kulturmarxism anställd av judeägd tv-kanal med kulturmarxistisk agenda. Det säger väll allt. Som haterska med hat riktat mot framförallt vita män är det underbart att få höra att det är just vita män som drabbas. Ännu en tegelsten sönderhackad i det vita patriarkatets stora mur är goda nyheter i hennes värld, hon jublar inombords. Hon njuter också av att hon offentligt kan visa sitt förakt och skadeglädje mot vita män utan några som helst repressalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in