2020-04-06, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Är det svårt att googla sig till common knowledge själv? Om man nu levt i glasburken och inte tagit till sig verkligheten i landet senaste decennierna. Vissa saker är helt enkelt grundläggande mininivå för att ens vara debattvärdig. Når du dit eller vill du vara någon form av halvfitta som tror på vad du läser i hela ditt liv?

Ditt påstående. Du får backa upp det eller erkänna att du går efter din rena magkänsla.
Citera
2020-04-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Du blandar ihop saker. Det som diskuterades var orsaken till att covid19 är farligare för män.

Att vi har en genuspsykos och hundratusentals ointegrerade invandrare från kaosländer betyder inte att mäns överrepresentation i dödsfall av covid19 beror på könsdiskriminering.

Ska ni tänka såhär dåligt så gör ni rörelsen en otjänst och gör bättre i att hålla tyst.

Fram med källa eller acceptera att ni inte vet vad överrepresentationen beror på.
Jag bryr mig inte ett skvatt om mäns medicinska överrepresentation i Covid. Jag har aldrig diskuterat den. Jag diskuterar det faktum som många sedan länge insett, att multikulti och feminism trasat sönder Sverige och vår ekonomi och gjort det möjligt att vi har så otroligt dåliga förutsättningar att möta en kris likt Covid.

Jag tillhör ingen j-a rörelse, och du bör skärpa till tonen.
Citera
2020-04-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ditt påstående. Du får backa upp det eller erkänna att du går efter din rena magkänsla.
Att det är vanligare med rasistbrott mot svenskar från invandrare än viceversa? Varför inte bara gå in på Aktuella brott här, du får en rätt överblickande bild. Du vet väl att BRÅ slutade ta statistik på etnicitet vid brott för något decennium sedan, när det inte blev så "vänstervänligt"? Att kvinnor ljuger om våldtäkter i vårt land i hög utsträckning går också att finna där men inte via myndighetsstatistik.

Du är det du är, står där och rabblar att jorden är platt och vill döda alla kättare som säger med klar röst att den är rund.
Citera
2020-04-06, 21:42
Medlem
Citat:
Att det är vanligare med rasistbrott mot svenskar från invandrare än viceversa? Varför inte bara gå in på Aktuella brott här, du får en rätt överblickande bild. Du vet väl att BRÅ slutade ta statistik på etnicitet vid brott för något decennium sedan, när det inte blev så "vänstervänligt"? Att kvinnor ljuger om våldtäkter i vårt land i hög utsträckning går också att finna där men inte via myndighetsstatistik.

Du är det du är, står där och rabblar att jorden är platt och vill döda alla kättare som säger med klar röst att den är rund.

Nej, vilka trådar som skapas i ABoK är ingen bra statistik över hur många falskanmälningar som sker pga att en man är vit. Den säger heller inte vilken typ av rasistiskt motiverad attack som är vanligast.

Det säger heller ingenting om hur Sveriges jämställdhetsarbete har påverkat landet under coronakrisen.
Citera
2020-04-06, 21:44
Medlem
Citat:
Nej, vilka trådar som skapas i ABoK är ingen bra statistik över hur många falskanmälningar som sker pga att en man är vit. Den säger heller inte vilken typ av rasistiskt motiverad attack som är vanligast.
Jo, långt mycket mer sanningsnära, tyvärr, än den officiella "statistiken". Låtsas du inte om kod 291 eller hur fungerar din hjärna?
Citera
2020-04-06, 21:49
Medlem
Citat:
Jo, långt mycket mer sanningsnära, tyvärr, än den officiella "statistiken". Låtsas du inte om kod 291 eller hur fungerar din hjärna?

Vad har kod 291 med dina påståenden att göra? Kan du visa på hur vanligt det är att folk falskanmäls för våldtäkt för att de är vita eller inte?
Citera
2020-04-06, 21:55
Medlem
Citat:
Vad har kod 291 med dina påståenden att göra? Kan du visa på hur vanligt det är att folk falskanmäls för våldtäkt för att de är vita eller inte?
Aaaa det var dessa två frågor då. Du ville bara kritisera falskanmälningar och godtar att det är vanligare att rasistbrott sker från invandrare mot svenskar? Kul, det finns hopp för dig.

Varsågod;

https://www.google.se/search?source=hp&ei=84iLXrHDI8-RkwX5n6rYCw&q=falskanm%C3%A4lan+v%C3%A5ldt%C3%A4kt &oq=falskanm%C3%A4lan+v%C3%A5ldt%C3%A4kt&gs_lcp=Cg Zwc3ktYWIQAzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgQIABANOggIABAI EA0QHkorCBcSJzBnMTc3Zzg3Zzc1ZzcyZzYxZzEwM Wc3Nmc3MWc4Mmc4NGc3Mmc3NUodCBgSGTBnMWcxZzFnMWcxZzF nMWcxZzJnOWc1ZzJQngJYy2xgy4IBaAVwAHgAgAGLAYgByQ-SA QQyNC4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjxiNuTytToAhXPyKQKHfmPCrsQ4dUDCAc&ua ct=5
Citera
2020-04-06, 22:03
Medlem
Citat:
Aaaa det var dessa två frågor då. Du ville bara kritisera falskanmälningar och godtar att det är vanligare att rasistbrott sker från invandrare mot svenskar? Kul, det finns hopp för dig.

Varsågod;

https://www.google.se/search?source=hp&ei=84iLXrHDI8-RkwX5n6rYCw&q=falskanm%C3%A4lan+v%C3%A5ldt%C3%A4kt &oq=falskanm%C3%A4lan+v%C3%A5ldt%C3%A4kt&gs_lcp=Cg Zwc3ktYWIQAzoFCAAQgwE6AggAOgQIABAKOgQIABANOggIABAI EA0QHkorCBcSJzBnMTc3Zzg3Zzc1ZzcyZzYxZzEwM Wc3Nmc3MWc4Mmc4NGc3Mmc3NUodCBgSGTBnMWcxZzFnMWcxZzF nMWcxZzJnOWc1ZzJQngJYy2xgy4IBaAVwAHgAgAGLAYgByQ-SA QQyNC4ymAEAoAEBqgEHZ3dzLXdpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwjxiNuTytToAhXPyKQKHfmPCrsQ4dUDCAc&ua ct=5

Nej. Som jag skrev i tidigare inlägg så vet jag inte eftersom jag inte går på ren känsla när det gäller statistik.

Gällande falskanmälningar så är det väl ingen som tror att det inte förekommer. Dina påståenden var att:

De är vanligt förekommande
De sker för att mannen är vit.

Hosta upp källor.
Citera
2020-04-06, 22:06
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Jag bryr mig inte ett skvatt om mäns medicinska överrepresentation i Covid. Jag har aldrig diskuterat den. Jag diskuterar det faktum som många sedan länge insett, att multikulti och feminism trasat sönder Sverige och vår ekonomi och gjort det möjligt att vi har så otroligt dåliga förutsättningar att möta en kris likt Covid.

Jag tillhör ingen j-a rörelse, och du bör skärpa till tonen.

My bad, det var detta inlägg jag egentligen avsåg att citera:

Citat:
Håll nu käften och sitt ner på din fitta, hjärtat. Lugna ner dig lite i östrogenpsykosen. Sverige hade mått så bra idag, i Corona-krisen, om kvinnan aldrig fått sätta sin fot i det offentliga rummet med sin känsloaktivism. Det är ert fel att Sverige faller sönder. Fatta att vi går in i en global ekonomisk depression och Sverige är beväpnade med några hundra tusen analfabetiska kvinnohatande flyktingar och genuspsykotism.

Här citerade du någon som kritiserade idén att överrepresentationen beror på könsdiskriminering. Menar du att du aldrig diskuterat den?

Ursäkta felciteringen, igen. Tonen min ser jag inget fel med.

Gällande huruvida du tillhör en rörelse så syftar jag på motstånd mot katastrofal invandring och genuspsykos. Det kan väl kallas en rörelse?
Citera
2020-04-06, 22:07
Medlem
Citat:
Nej. Som jag skrev i tidigare inlägg så vet jag inte eftersom jag inte går på ren känsla när det gäller statistik.

Gällande falskanmälningar så är det väl ingen som tror att det inte förekommer. Dina påståenden var att:

De är vanligt förekommande
De sker för att mannen är vit.

Hosta upp källor.
Fick du statistik på gasade judar i nazityskland? Var Stalin öppen med dödstalen under The Great Purges? Du är det hjälplösa fåret, ett tips, när ekonomin går sönder, gapa inte lika högt om ditt låga evolutionära värde, världen är inte din mamma som kommer förstå.
Citera
2020-04-06, 22:11
Medlem
Citat:
Fick du statistik på gasade judar i nazityskland? Var Stalin öppen med dödstalen under The Great Purges? Du är det hjälplösa fåret, ett tips, när ekonomin går sönder, gapa inte lika högt om ditt låga evolutionära värde, världen är inte din mamma som kommer förstå.

Jo. En hel del har förstörts men judar som åkte på 'sonderbehandlung' statistikfördes.

Jaja, din känsla då. Ville bara kolla.
Citera
2020-04-06, 22:13
Medlem
Citat:
Jo. En hel del har förstörts men judar som åkte på 'sonderbehandlung' statistikfördes.

Jaja, din känsla då. Ville bara kolla.
Fortsätt gapa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in