Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-03-29, 14:17
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MataRengi
Det är gratis att lagra elenergi i batterier.
Det är batterierna som är svindyra.
Ja men det är slitage på batterierna, därför jag undrar om det är billigare att köpa batterier som lagringsmetod än med vätgas.
Citera
2020-03-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja men det är slitage på batterierna, därför jag undrar om det är billigare att köpa batterier som lagringsmetod än med vätgas.

Jag tror du måste fråga experter på å ena sidan batterier och å andra sidan gaslagring. I båda fallen har du en grundinvestering att ta hand om, men efter den är lagringen i sig i stort sett gratis.

Personligen hade jag föredragit att lagra el i batterier istället för i form av en trycksatt tank med vätgas. Anledningen är enkel: om det går hål på tanken så har jag en potentiell bomb på tomten. Då känns det bättre med batterier, även om de kostar något i drift/underhåll.
Citera
2020-03-29, 16:50
Medlem
KungPungPats avatar
Min tanke var liten och enkel, och handlade om att alla svenskar sålde grön el billigt åt alla länder genom nån lag som regeringen ordnat som gör det enkelt för privatpersoner att ta del av de extrema inkomsterna som finns inom elförsäljningsindustrin..
och att svenskar sen kontaktar andra länder medborgare och låter dom köpa vindkraftverk som genererar en inkomst från försäljning av grön el.

Jag trodde bara att regeringen gjort det möjligt för privatpersoner att gå över till grön el genom att göra försäljning möjlig.. och att folket inte förstår hur alla hade tjänat på ett bolag eller en religiös stiftelse som folk för köpa vindkraftverk i och sen få en inkomst från det.. med målet att alla tillslut har en inkomst och elen skapas genom många små vindkraftverk som kan hängas på husens hörn eftersom vinden samlas upp an husets vägg och blir kraftigare vid husens hörn

Man kan ju säga att det är religiöst att vilja skapa grön el och tjäna pengar på det så att man kan betala elräkningar och annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in